Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily koncernu VW loni rostly. Jak si vedly jednotlivé značky?

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Koncern Volkswagen je největším výrobcem elektrických aut v Evropě. Prodeje aut s lokálně bezemisním pohonem v roce 2023 výrazně vzrostly, celkově však německá skupina za konkurencí v podobě značek Tesla a BYD zaostává.

Jestliže Tesla za rok 2023 zákazníkům dodala přes 1,8 čistě elektrických aut a čínský BYD zhruba o dvě tisíc exemplářů méně, koncern Volkswagen loni prodal 771.100 elektromobilů. Číslo je to sice výrazně nižší, přesto představuje meziroční nárůst o nezanedbatelných 35 % a více než osmiprocentní podíl na trhu s bezemisními modely. Jen pro srovnání: v roce 2020 německý koncern prodal „pouze“ 231.600 elektrických automobilů a dosáhla na 2,5procentní podíl.

Nepřekvapivě se nejvíce dařilo značce Volkswagen, která dodala téměř 394 tisíc automobilů s lokálně bezemisním pohonem. Největším trhem pro koncern Volkswagen zůstává Evropa se 472.400 vozy (+34 %), za ní následuje Čína se 191.800 elektromobily a Spojené státy americké se 71 tisíc kusy. Na zbytek světa připadá 35.800 automobilů.

Nejprodávanější elektromobily podle značek
Značka Počet (ks) Meziroční změna (%)
Volkswagen 393.700 21
Audi 178.400 51
Škoda 81.700 52
Seat/Cupra 45.300 44
Porsche 40.629 17
VW Užitkové vozy 29.300 288
Další (MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania, Navistar) 2100 21

Elektrické portfolio koncernu Volkswagen v současnosti zahrnuje jak hatchbacky, tak módní SUV včetně jejich variant s nízkou siluetou střechy (tzv. SUV kupé), liftback (VolkswagenID.7), sedan a kombi v případě Porsche Taycan a osobní i užitkovou dodávku v podání Volkswagenu ID. Buzz. Letos nabídku rozšíří příklad Cupra Tavascan, ID. Buzz s prodlouženým rozvorem a o něco větším akumulátorem s 85 kWh a velmi očekávané novinky v podobě Audi Q6 e-tron a Porsche e-Macan, které jako první dostanou novou modulární platformu PPE pro prémiové elektromobily. Očekávat bychom mohli také premiéru Škody Elroq, elektrického nástupce kompaktního SUV Karoq, které se s námi brzy rozloučí.

Nejprodávanější elektromobily podle modelů
Model  Počet (ks)
Volkswagen ID.4/ID.5 223.100
Volkswagen ID.3 140.800
Audi Q4 e-tron 111.700
Škoda Enyaq 81.700
Audi Q8 e-tron 49.000
Cupra Born 45.300
Porsche Taycan 40.629
Volkswagen ID. Buzz 28.600
Ostatní 50.271

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Doporučujeme

19. 1. 2024 07:24
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zaujimavý pohlad na svet máš. Ten, kto tu slušne diskutuje a argumentuje je fanatik, ale ten čo pod kažďý článok o EV, ktorý ho "nezaujíma" nakopíruje 15 linkov z jedného jediného webu. Ja by som toho fanatika videl inde.
18. 1. 2024 18:19
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
V kebulích fanatických elektrofašounů určitě!! :-[] :yes:
18. 1. 2024 16:59
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
AF preklada.

A navic vytvari vlastni lzive titulky.
Avatar - Barrichello
18. 1. 2024 16:10
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Truck manufacturer Scania has decided to stop the production and sale of hybrid trucks, both HEV and PHEV. A lack of demand in Europe is one of the reasons for this.

TTM.nl already heard some rumors about Scania's strategy regarding hybrid trucks and last fall asked Fredrik Allard, Senior Vice President Head of E-mobility at Scania Group. He confirmed that Scania will stop using HEV and PHEV trucks.

The reasons for this decision are several. “However, the basis for it is simple: there was too little demand for it. Quite strange, because our hybrid trucks work excellently and are the perfect tool for making a transition to fully electric transport. A fully electric range of 60 km is sufficient for the most inner-city tasks," a Scania spokesperson told TTM.nl.

Enough benefits and the decision to stop is not an easy one. “Would demand pick up if we kept production going for longer? Hard to say, but then we would also have had to invest to comply with the new GSR regulations, plus new battery packs would have had to be installed. This, together with the sales figures, has made us decide to put an end to the HEV and PHEV Scanias.” The exact production stop is not yet known, Scania promises to assist existing customers with service and warranty.

Scania Netherlands says in a response that it has already stopped offering hybrid trucks. The interest from the Netherlands in the Scania's HEV and PHEV has always been good. About 150 copies of Scania's hybrid trucks have been sold in recent years.
Avatar - Barrichello
18. 1. 2024 16:08
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
AF pouze překládá zahraniční zdroje článků.

Takže v cizině lžou si nám chtěl povědět :-)