Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Auta s batůžkem budete v okolí Mladé Boleslavi potkávat běžně. Nelepte se na ně, a pokud řídíte velmi pomalý vůz, třeba Avii A30 plnou uhlí, pusťte je před sebe. Když v mimoměstské části musí jet pod padesát, může jim to překazit celé měření.
Škoda Auto používá mobilní zařízení pro měření emisí od americké fi rmy Sensors. Podobná dělá třeba i Horriba, MAHA či AVL. Cena je však vždy vysoká - minimálně čtyři miliony korun.
Analyzuje celý průtok výfukových plynů a stanovuje hmotnosti škodlivin. Zařízení, která známe ze stanic měření emisí před STK, odebírají jen vzorek a stanovují koncentrace škodlivin.
Zda už zbytečně nejede neplatnou zkoušku, se však nedozví – to vyleze až následně z vyhodnocovacího algoritmu.
9 Fotogalerie

EU půjde opravdu automobilkám po krku. Přísnější podoba norem schválena!

Členské státy dnes potvrdily podobu přísnějších emisních norem pro osobní automobily a lehká užitková vozidla

Podle nařízení mají být od roku 2030 emise oxidu uhličitého u nových osobních aut v průměru o 37,5 procenta a u dodávek o 31 procent nižší, než budou v roce 2021.

V letech 2025 až 2029 se emise CO2 z osobních aut a dodávek musí snížit o 15 procent. Výrobcům automobilů, jejichž průměrné emise přesáhnou stanovené limity, má být vyměřen takzvaný poplatek za překročení emisí.

Evropská komise do roku 2023 zhodnotí, zda by tyto poplatky měly být využity k financování spravedlivého přechodu k mobilitě s nulovými emisemi a na podporu rozvoje dovedností pracovníků automobilového průmyslu.

Návrh má přispět k dosažení cílů pařížské klimatické dohody a snížit v celé EU do roku 2030 emise v odvětvích mimo systém obchodování s emisemi (ETS) o 30 procent oproti hodnotám z roku 2005.

Evropská komise s návrhem přišla v listopadu 2017, od té doby se o věci vyjednávalo. Europarlament kompromisní dohodu pravidel schválil koncem března.