Euro NCAP 2012: Volvo V60 Plug-In Hybrid – Bezpečné i jako hybrid
Volvo V60 se stalo jedním z mála automobilů, jehož výsledky v loňských testech Euro NCAP by mu zajistily plný počet hvězd i v letošním roce. Velmi dobře to nyní dokázala verze V60 Plug-In Hybrid.
Volvo V60 Plug-In Hybrid převedlo, že poskytuje dobrou ochranu dospělým i dětským cestujícím. Oblasti nárazu chodců by ještě potřebovaly vylepšit a to především pro lepší ochranu hlav dospělých.
Předmětem testu bylo Volvo V60 Plug-In Hybrid s karosérií pětidveřové kombi, výbavou Momentum, pohotovostní hmotností 2020 kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována proti směru jízdy pomocí bezpečnostních pásů autosedačka Volvo pro věkové skupiny 1-2.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Volvo prokázalo, že poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích.
crashtest volvo euroncap hybrid novemodely
Při bočním nárazu získal vůz maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 14,3 | 89% | 8 | 100% | 7,5 | 94% | 3,6 | 90% | 33 | 93% |
Ochrana dětí
Na základě údajů z figurín získalo Volvo při dynamickém testu maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte. Obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy vypnout, ale informace o jeho stavu není dostatečně zřejmá. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 11,9 | 99% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,9 | 99% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 5 | 38% | |||||||
Ochrana dětí | - | 41 | 83% |
Ochrana chodců
Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů. Naproti tomu ochrana poskytovaná chodcům přední hranou kapoty byla převážně špatná nebo mezní.
V oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana převážně dobrá. V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota převážně špatnou v několika oblastech ale dobrou ochranu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 14,7 | 61% | 2,8 | 47% | 5,8 | 97% | 23 | 65% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením všech verzí Volvo V60 Plug-In Hybrid je ESC splňující požadavky Euro NCAP a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Stejně tak je standardem řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 1 | 100% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 100% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Volvo V60 Plug-In Hybrid má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.
Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 93% | 41 | 83% | 23 | 65% | 7 | 100% | 86% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012) | |||||||||
2012 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |