Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Audi Q7 – Pět hvězd pro přepracované velké SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Audi Q7 zamířilo do testů organizace Euro NCAP ve své důkladně modernizované podobě a potvrdilo výsledky svého původního provedení bez výraznějších nedostatků.  

Audi Q7 se testů organizace Euro NCAP poprvé účastnilo ve své první generaci v roce 2006, kdy získalo čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících i dětí a dvě hvězdy za ochranu chodců. Druhá generace byla nárazovým testům podrobena v roce 2015 a získala tehdy plný počet pěti hvězd. Na tento výsledek navazuje i její modernizované provedení.

Předmětem testu bylo Audi Q7 50 TDI quattro S line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2165 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní kapotu motoru, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž byla hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Audi Q7 Euro NCAP 2019: Audi Q7

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku mezní a ostatních částí těla dobrá.

Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 6,7 7,3 15,5 1,7 3,8 35,2 92%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Audi Q7 získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 11,5 42,5 86%

Ochrana chodců

Audi Q7 je vybaveno aktivní kapotou motoru, testovanou organizací Euro NCAP ve zvednuté poloze, v níž poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v dostačující až mezní. V oblastí A sloupků karoserie je ochrana slabá.

Ochrana pánve je převážně nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 17,2 1,2 6 9,9 34,3 71%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,7 2,5 2,8 2,5 9,5 72%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q7 si ve své modernizované podobě vedlo dobře v oblasti ochrany dětských pasažérů i dospělých cestujících, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhlo velké SUV rovněž slušných výsledků.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 92% 42,5 86% 34 71% 9,5 72% 83%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme