Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský Ford Mustang Mach 1 slibuje nejlepší ovladatelnost, ale ztratil 30 koní

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Spekulace se potvrdily! Evropští zákazníci se skutečně dočkají Fordu Mustang Mach 1, jehož premiéra se právě uskutečnila během Týdne rychlosti v Goodwoodu 2020.

Jeden z představitelů automobilky Ford nedávno prohlásil, že by se nový Ford Mustang Mach 1 měl stát globálním modelem. Všichni jsme tak začali doufat, že se navzdory stále přísnějším emisním restrikcím tato našlapaná verze nejprodávanějších sporťáku na světě objeví i na evropském trhu. A naše přání bylo vyslyšeno.

Evropská verze Fordu Mustang Mach 1 byla představena během právě probíhajícího Týdne rychlosti v Goodwoodu, akci nahrazující tradiční Festival rychlosti v Goodwoodu - letos zrušený kvůli pandemii. Mělo by se přitom jednat o Mustang s nejlepší ovladatelností, jaký kdy Ford evropským zákazníkům nabídl.

Mach 1 je rovněž prvním produkčním Mustangem na evropském trhu, který bude dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou Tremec. Kdo by ale nestál o třetí pedál, ten může zvolit upravenou desetistupňovou automatickou převodovku s vylepšeným chladičem oleje a upravenou logikou řazení pro lepší výkony.

Pod kapotou je uložen 5.0 litrový atmosférický motor V8, který je pro evropský trh naladěn na nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a 529 N.m točivého momentu. Oproti verzím pro americký a australský trh jsou tak evropští zákazníci ochuzeni o téměř 27 koní a 40 N.m točivého momentu.

Něco podobného si ovšem pamatujeme již z dob Fordu Mustang Bullit, který byl na evropském trhu rovněž nabízen s nižším výkonem. Pravděpodobným viníkem jsou přitom nejspíš přísnější emisní normy v EU. I tak se ale jedná o nejrychlejší Mustang, jaký bude Ford v Evropě nabízet.

Automobilka zatím nezmiňuje údaje o zrychlení z 0 na 100 km/h či maximální rychlosti, což lze nejspíš opět přičítat omezenému výkonu. Nový Mustang Mach 1 by ale měl být hlavně o ovladatelnosti, kterou vylepšují zkušenosti a technické drobnosti vypůjčené z modelů GT350 a GT500.

Video se připravuje ...

Mach 1 tak dostal například vylepšenou aerodynamiku a nechybí ani unikátní 19“ disky obuté do pneumatik Michellin Pilot Sport 4. Ve standardní výbavě pak nechybí zadní samosvorný diferenciál, výfuk s aktivními klapkami nebo unikátně číslované plaketky. Mach 1 je totiž limitovanou edicí.

Unikátní by měla být rovněž nabídka laků, která by měla odkazovat na ikonické modely Mach 1 z 60. a 70. let. Stylově působí například žlutá Grabber v kombinaci s černými a bílými pruhy, která připomíná Mustang Mach 1 z původního filmu 60 sekund. Mezi dalšími laky se ale objevuje i speciální odstín šedé, stříbrné, černé, modré nebo červené. Drobné estetické úpravy pak najdeme i v interiéru.

Přesné technické údaje a ceny se dozvíme nejspíš až se zahájením příjmu objednávek, na což bychom snad nemuseli čekat moc dlouho.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 08:47
Re: Ta ztráta nezanedbatelného stádečka...
Přes milion stojí https://autobible.euro.cz/…r-gt-extremiste/
19. 10. 2020 02:56
Ta ztráta nezanedbatelného stádečka...
...koníků a N.m sice nepotěší, ale na druhou stranu jich ještě i u EU verze naštěstí zůstává dost a dost. Horší to asi bude z cenou, kterou tipuju někde těsně pod 1,5 milionu... :-|
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 17:22
Re: jeden konik sem tam
Taky má o 10 koní a 10 Nm míň https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 zvuk hned 40s až 1:11 a pak pořádně dál.. třeba od 6:16
18. 10. 2020 17:10
Re: jeden konik sem tam
No taky by me zajimalo.
Mustang ma pro me ted dve tvare.

Jedna je 2.3 benzin 300k, zabavit se asi jde, zvuk zadny, ale auto vypada pekne. Nemam s tim problem.

Potom ale spravny Mustang je proste 5.0 a bez zvuku by pro me byl neprijatelny. Tenhle plnotucny Mustang ma buracet, otacet hlavy kolemjdoucich a iritovat sousedy pokud mozno kazdy den :-)
18. 10. 2020 17:00
Re: 30 koní "v čudu"....
to tam pujde zase vratit ... :-)