Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2020: Opětovný pád, hlavně pro VW, BMW nebo Ford

David Bureš David Bureš 19. 11. 2020 • 10:19
39
28
Zobrazit náhledy (39)
Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV

Registrace nových automobilů v Evropě letos v říjnu meziročně klesly o 7,1 %. Velký pád zažily značky Volkswagen, BMW nebo Ford.

Evropu postihla druhá vlna pandemie koronaviru, a tak jednotlivé státy opět zavádějí přísná protiepidemiologická opatření, která opět negativně ovlivňují prodeje s novými automobily. Výsledkem je jen 1.129.223 registrovaných aut za říjen, což je o 7,1 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

Výsledky ovlivnily pády některých klíčových trhů. V Německu říjnové prodeje meziročně spadly o 3,6 %, ve Francii o 9,5 % a ve Španělsku dokonce o 21 %. Naopak v Itálii nebo Velké Británii byl pokles spíše mírný, o 0,2 %, respektive o 1,6 %. Česká republika pak v rámci Evropy zaznamenala spíše vysoký pokles, o 15,6 %, což souvisí s rychlejším nástupem počtu nemocných a s tím souvisejícím zaváděním přísných opatření.

Pád se samozřejmě podepsal i na výsledcích jednotlivých značek. Konkrétně Volkswagen sice zůstává evropskou jedničkou, 122.593 registrací je ale o 17,2 % méně než před rokem. Silně v říjnu spadly také šesté BMW (-14,3 %) a až devátý Ford (-21,3 %).

Před americkou značku se tak dostala třeba Škoda. Ta skončila na sedmé příčce mezi značkami, výsledných 60.003 registrací je jen mírný meziroční pokles o 1,5 %. Za ní se umístila Toyota, s 59.634 registrovanými kousky (-6,1 %).

Naopak úspěšný měsíc to byl pro Audi. Jeho 60.796 registrací je v této době až neskutečný meziroční nárůst o 19,4 %, díky čemuž čtyři kruhy po dlouhé době překonaly v rámci Evropy mnichovskou vrtulku. Mezi prémiovými značkami nejvýše však nadále zůstává Mercedes-Benz, v celkovém pořadí byl tentokrát čtvrtý.

Úspěch hlásí také Renault. Drží se druhý hned za Volkswagenem, hlavně jde ale se 79.508 registrovanými auty o mírný meziroční nárůst o 1,2 %. Meziroční plus najdeme také v kolonce desátého Fiatu (+5,5 %) nebo třinácté Kie (+1,1 %).

Evropský trh v říjnu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 10/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 122.593 -17,2 10,9
2. Renault 79.508 +1,2 7,0
3. Peugeot 75.792 -5,0 6,7
4. Mercedes-Benz 75.492 -3,3 6,7
5. Audi 60.796 +19,4 5,4
6. BMW 60.518 -14,3 5,4
7. Škoda 60.003 -1,5 5,3
8. Toyota 59.634 -6,1 5,3
9. Ford 59.211 -21,3 5,2
10. Fiat 49.450 +5,5 4,4
11. Opel/Vauxhall 47.778 +3,3 4,2
12. Citroën 44.411 -12,3 3,9
13. Kia 41.727 +1,1 3,7
14. Hyundai 39.401 -14,6 3,5
15. Dacia 38.749 +0,1 3,4
16. Seat 32.702 -11,7 2,9
17. Volvo 27.847 -1,8 2,5
18. Nissan 24.175 -14,1 2,1
19. Mini 17.199 -2,0 1,5
20. Mazda 14.284 -34,6 1,3
- CELKEM 1.129.223 -7,1 -

Dosavadní letošní prodejní výsledky pak dokazují, kterak letošní prodeje ovlivňuje pandemie koronaviru. Za deset měsíců roku bylo podle ACEA v Evropě registrováno 9.696.928 automobilů, o 27,3 % méně než před rokem.

Všechny značky v top 20 tudíž zažily meziroční pokles počtu registrací. Ten největší procentuální hlásí Opel/Vauxhall (-45,5 %) a Mazda (-41,9 %). Silně ale padal také Volkswagen (-28,7 %), Ford (-33,2 %) nebo Dacia (-32,4 %). Naopak Škoda si se situací zatím dokáže poradit, pokles o 17,9 % patří mezi nejmenší z top 20 značek.

Evropský trh v období leden-říjen 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-10/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.068.412 -28,7 11,0
2. Renault 664.684 -25,0 6,9
3. Peugeot 603.224 -26,3 6,2
4. Mercedes-Benz 598.125 -19,7 6,2
5. Ford 540.327 -33,2 5,6
6. BMW 539.141 -21,1 5,6
7. Toyota 528.903 -16,6 5,5
8. Škoda 526.540 -17,9 5,4
9. Audi 491.926 -22,1 5,1
10. Fiat 397.911 -29,3 4,1
11. Opel/Vauxhall 397.202 -45,5 4,1
12. Citroën 372.564 -32,3 3,8
13. Kia 353.052 -18,0 3,6
14. Hyundai 348.255 -26,6 3,6
15. Dacia 329.868 -32,4 3,4
16. Seat 306.780 -29,4 3,2
17. Nissan 236.701 -29,3 2,4
18. Volvo 226.285 -18,3 2,3
19. Mini 140.782 -22,3 1,5
20. Mazda 119.735 -41,9 1,2
- CELKEM 9.696.928 -27,3 -

Související články

Témata
Avatar - rohYpnol
20. 11. 2020 13:26
Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
Mazda hodí na evropský trh koblihu, nestojí jim to zato se tu pachtit... Já to vidím na max 2 roky. Stejně jako Suzuki...
Avatar - rohYpnol
20. 11. 2020 13:23
Re: Všichni padaj jen elektro jde nahoru.
NE. Bohužel do toho hrobu je stahován celý autoprůmysl díky EV ekofašistitkýmu projektu EU :-! :no:
Avatar - kuk
19. 11. 2020 23:43
Všichni padaj jen elektro jde nahoru.
Vítejte na funuse! Smradlavý spalováky mašírujou do hrobu. :D :-!
19. 11. 2020 21:25
Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
JJJ pěkně zdražili, M3 ztratila víceprvek a cena hezky mastná. Navíc hatchback se bud líbí nebo ne. Mně osobně vůbec, navíc prostor vzadu dost stísněný. Pokud teď nebudou prodávat, tak později nebude příjem z garanček, havárií apod. Třeba to tak chtějí.
19. 11. 2020 19:23
Re: Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
Novy juke ma dobre ceny, a taky dopredavany tuscon stoji podobne ako cx3. Ale oni v mazde pojmu realna predajna cena konkurencie na trhu nerozumeju alebo nechcu rozumiet.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud