Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2020: Opětovný pád, hlavně pro VW, BMW nebo Ford

Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
39 Fotogalerie
Diskuze (28)

Registrace nových automobilů v Evropě letos v říjnu meziročně klesly o 7,1 %. Velký pád zažily značky Volkswagen, BMW nebo Ford.

Evropu postihla druhá vlna pandemie koronaviru, a tak jednotlivé státy opět zavádějí přísná protiepidemiologická opatření, která opět negativně ovlivňují prodeje s novými automobily. Výsledkem je jen 1.129.223 registrovaných aut za říjen, což je o 7,1 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

Výsledky ovlivnily pády některých klíčových trhů. V Německu říjnové prodeje meziročně spadly o 3,6 %, ve Francii o 9,5 % a ve Španělsku dokonce o 21 %. Naopak v Itálii nebo Velké Británii byl pokles spíše mírný, o 0,2 %, respektive o 1,6 %. Česká republika pak v rámci Evropy zaznamenala spíše vysoký pokles, o 15,6 %, což souvisí s rychlejším nástupem počtu nemocných a s tím souvisejícím zaváděním přísných opatření.

Pád se samozřejmě podepsal i na výsledcích jednotlivých značek. Konkrétně Volkswagen sice zůstává evropskou jedničkou, 122.593 registrací je ale o 17,2 % méně než před rokem. Silně v říjnu spadly také šesté BMW (-14,3 %) a až devátý Ford (-21,3 %).

Před americkou značku se tak dostala třeba Škoda. Ta skončila na sedmé příčce mezi značkami, výsledných 60.003 registrací je jen mírný meziroční pokles o 1,5 %. Za ní se umístila Toyota, s 59.634 registrovanými kousky (-6,1 %).

 

Naopak úspěšný měsíc to byl pro Audi. Jeho 60.796 registrací je v této době až neskutečný meziroční nárůst o 19,4 %, díky čemuž čtyři kruhy po dlouhé době překonaly v rámci Evropy mnichovskou vrtulku. Mezi prémiovými značkami nejvýše však nadále zůstává Mercedes-Benz, v celkovém pořadí byl tentokrát čtvrtý.

Úspěch hlásí také Renault. Drží se druhý hned za Volkswagenem, hlavně jde ale se 79.508 registrovanými auty o mírný meziroční nárůst o 1,2 %. Meziroční plus najdeme také v kolonce desátého Fiatu (+5,5 %) nebo třinácté Kie (+1,1 %).

Evropský trh v říjnu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 10/2020 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen122.593-17,210,9
2.Renault79.508+1,27,0
3.Peugeot75.792-5,06,7
4.Mercedes-Benz75.492-3,36,7
5.Audi60.796+19,45,4
6.BMW60.518-14,35,4
7.Škoda60.003-1,55,3
8.Toyota59.634-6,15,3
9.Ford59.211-21,35,2
10.Fiat49.450+5,54,4
11.Opel/Vauxhall47.778+3,34,2
12.Citroën44.411-12,33,9
13.Kia41.727+1,13,7
14.Hyundai39.401-14,63,5
15.Dacia38.749+0,13,4
16.Seat32.702-11,72,9
17.Volvo27.847-1,82,5
18.Nissan24.175-14,12,1
19.Mini17.199-2,01,5
20.Mazda14.284-34,61,3
-CELKEM1.129.223-7,1-

 

Dosavadní letošní prodejní výsledky pak dokazují, kterak letošní prodeje ovlivňuje pandemie koronaviru. Za deset měsíců roku bylo podle ACEA v Evropě registrováno 9.696.928 automobilů, o 27,3 % méně než před rokem.

Všechny značky v top 20 tudíž zažily meziroční pokles počtu registrací. Ten největší procentuální hlásí Opel/Vauxhall (-45,5 %) a Mazda (-41,9 %). Silně ale padal také Volkswagen (-28,7 %), Ford (-33,2 %) nebo Dacia (-32,4 %). Naopak Škoda si se situací zatím dokáže poradit, pokles o 17,9 % patří mezi nejmenší z top 20 značek.

Evropský trh v období leden-říjen 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-10/2020 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.068.412-28,711,0
2.Renault664.684-25,06,9
3.Peugeot603.224-26,36,2
4.Mercedes-Benz598.125-19,76,2
5.Ford540.327-33,25,6
6.BMW539.141-21,15,6
7.Toyota528.903-16,65,5
8.Škoda526.540-17,95,4
9.Audi491.926-22,15,1
10.Fiat397.911-29,34,1
11.Opel/Vauxhall397.202-45,54,1
12.Citroën372.564-32,33,8
13.Kia353.052-18,03,6
14.Hyundai348.255-26,63,6
15.Dacia329.868-32,43,4
16.Seat306.780-29,43,2
17.Nissan236.701-29,32,4
18.Volvo226.285-18,32,3
19.Mini140.782-22,31,5
20.Mazda119.735-41,91,2
-CELKEM9.696.928-27,3-

Vstoupit do diskuze (28)