Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženevský autosalon 2023 nebude v Ženevě, stěhuje se pouze do Kataru

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 8. 2022 • 15:53
164
8
Zobrazit náhledy (164)
Alfa Romeo Tonale Arcfox GT Arcfox GT Arcfox GT Arcfox ECF Arcfox ECF Aston Martin 003 Aston Martin 003 Aston Martin 003 Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Audi Q4 e-tron Concept Audi Q4 e-tron Concept Bentley Bentley Continental GT Bentley Continental GT Number 9 Edition by Mulliner Bentley Mulsanne W.O. Edition by Mulliner BMW 3 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW M5 Competition BMW X5 Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire Citroën Ami One Citroën Ami One Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Eadon Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Ferrari F8 Tributo Fiat Centoventi Fiat Centoventi Fiat Centoventi Ginetta Akula Ginetta Akula Honda E Prototype Honda E Prototype Imagine by Kia Italdesign DaVinci Italdesign DaVinci Italdesign DaVinci Kia eSoul Kia eSoul Kia eSoul Koenigsegg Jesko Koenigsegg Jesko Koenigsegg Jesko Aston Martin Lagonda Aston Martin Lagonda Aston Martin Lagonda Aston Martin Lagonda Aston Martin Lagonda Aston Martin Lagonda Lamborghini Huracan Evo Spyder Lamborghini Huracan Evo Spyder Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lexus LC Convertible_20 Lexus LC Convertible_20 Lexus RC F Lexus RC F Mazda CX-30 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 McLaren Mercedes-AMG GLE Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-Benz CLA Mercedes-Benz CLA Mercedes-Benz CLA Shooting Brake Mercedes-Benz CLA Shooting Brake Mercedes-Benz CLA Shooting Brake Mercedes-Benz CLA Shooting Brake Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQV Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX Mole Contruzione Artigianale Almas Pagani Zonda Pagani Zonda Pal-V Piëch Mark Zero Concept Piëch Mark Zero Concept Pininfarina Battista Pininfarina Battista Polestar 2 Polestar 2 Porsche 911 Cabriolet Porsche 911 Cabriolet Porsche 911 Cabriolet Renault Clio Renault Clio Renault Clio Rimac C_Two Rimac C_Two Rolls_Royce Rolls_Royce Cullinan Seat el-Born Seat el-Born Seat el-Born Seat Minimo Seat Minimo Seat Minimo Senat Aurus Senat Aurus Senat Aurus Senat Aurus Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Scala Škoda Scala Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV SsangYong Korando SsangYong Korando Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Viziv Adrenaline Subaru Viziv Adrenaline Subaru XV Subaru XV Tata Altroz EV Tata Altroz EV Tata Buzzard Tata Buzzard Tata H2X Tata H2X Tata H2X Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen T-Roc R Volkswagen T-Roc R Zenvo TSR-S Zenvo TSR-S Zenvo TSR-S

Příští ročník ženevského autosalonu se měl konat nejprve v Ženevě, následně v Kataru. Evropská část však byla nakonec zrušena.

Pořadatelé ženevského autosalonu (GIMS), jednoho z největších svátků motorismu v Evropě i na světě, to v posledních letech nemají snadné. Od nástupu pandemie se každý rok pokusili autosalon oživit, kvůli obavám o zdraví veřejnosti a klesajícímu zájmu ze strany automobilek i návštěvníků ale sláva kdysi věhlasné akce pomalu pohasíná.

Po dvou zrušených ročnících se očekával návrat akce v roce 2023, kdy měl mít Autosalon Ženeva dokonce dvě etapy. První se měla konat v únoru na klasickém místě, tedy ženevském výstavišti Palexpo, druhá část se pak měla premiérově konat během listopadu v dalekém Kataru. Ani tyto plány se však nestanou skutečností.

Pořadatelé totiž prostřednictvím tiskové zprávy oznámili, že příští ročník ženevského autosalonu se uskuteční pouze v Dauhá, hlavním městě Kataru. Rozhodnutí má vycházet ze stávající globální, ekonomické i geopolitické situace, roli však měla sehrát i rizika spojená s vývojem pandemie.

Vzhledem k nejistotám v globální ekonomice a geopolitice, stejně jako rizikům spojeným s vývojem pandemie, se organizátoři rozhodli zaměřit výhradně na plánování akce pro rok 2023 v Dauhá,“ uvádí v tiskové zprávě Maurice Turettini, prezident Comité permanent du Salon international de l'automobile de Genève.

Rozhodnutí uspořádat příští ročník ženevského autosalonu pouze v Kataru mělo padnout během včerejšího zasedání členů komise a členů představenstva Comité permanent du Salon international de l'automobile de Genève a pořadatelů v Bernu.

Udělali jsme vše pro to, abychom mohli v únoru hostit GIMS 2023 v Ženevě. Vylepšený formát projektu a jeho program byl velmi dobře přijat. Nakonec však rizika převážila nad příležitostmi,“ uvádí Maurice Turettini.

Video se připravuje ...

V této nejisté době se mnoho značek nemůže zavázat k účasti na výstavě v Evropě během zimy. Po vyhodnocení všech okolností je nadaci jasné, že se salon v roce 2023 nemůže konat v Ženevě, jak bylo plánováno. Kvůli značkám, které se v Ženevě chtěly zúčastnit, fanouškům a věrným návštěvníkům našeho ženevského autosalonu nás mrzí, že jsme se museli rozhodnout tento ročník 2023 zrušit."

V příštím roce se tak dočkáme vůbec prvního ročníku ženevského autosalonu v Kataru, který se bude konat během listopadu 2023 ve Výstavním a kongresovém centru Dauhá (DECC) a na několika dalších necentralizovaných místech. Zákazníkům by tak nová výstava měla přinést mnoho jedinečných a velkolepých zážitků.

Nyní se plně soustředíme na pořádání GIMS v Dauhá a těšíme se, že s našimi partnery z Qatar Tourism brzy potvrdíme termíny a formát této přelomové akce,“ uzavírá Sandro Mesqita. Katarská akce by se přitom měla konat každé dva roky, jak již pořadatelé GIMS informovali během jejího prvního oznámení.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2022 17:27
Re: klasické autosalony jsou mrtvé
Tvl mě jde (vždy jen) o FAKTA ne(snáším) KECY

a to jak když sem mě 17 :no: tak FURT STEJNĚ když máš :yes:

no a ty si napsal kravinu

snad krom nějakejch VÝJIMEK potvrzujích pravidlo NELZE pokrýt náklady (jen) vstupným. Ostatně PROTO TOLIK různejch akcích skončí (dokonce) prodělkem. je to HORA PRÁCE a ČASu = a výsledek nejistý (často až.. viz předchozí věta
Avatar - pradeda777
19. 8. 2022 17:17
Re: klasické autosalony jsou mrtvé
Tvl....já vím, že máš 7 nicků.... :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2022 15:42
Re: klasické autosalony jsou mrtvé
hele vy se o cenu chcete dělit 3? :*)

viz já 15:38 = základ ZÁKLADní pravidlo = je NEvymýšlet (si když o té či oné věci NEVÍŠ NEZNÁŠ NEROZUMÍŠ = to bys ve svym věku měl vědět PRADĚDO ;-)

protože TAK FUNGUJE Vaculíkovo pravidlo = že když VYMÝŠLÍŠ SI tak "trefíš" přesný OPAK = naprosto většinou. KDYBY si házel korunou = tak trefíš správnou odpověď víckrát

tak SI NEVYMÝŠLEJ = sou to (skoro vždy u všech) jen pitomosti
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2022 15:38
Re: Mají co si zasloužili
a titul NEJPITOMĚJŠÍho EKONOMa planety PO ZÁSLUZE získává = na základě NESPOČTU příspěvků na ACZ :-!

Vole TUŠÍŠ jak co se dělá a kolik stojí výstava? JAK TY dokážeš všechno OPAČNĚ = když si FURT VŠECHNO jen VYMÝŠLÍŠ :D
Příprava 1 (vlastně malé) pražské stojí PŮL ROKU PRÁCE a pak ty dny výstavy třeba 80.000 kroků :-O :-)

jeden KRÁL VACULÍKOVA PRAVIDLA tu už je = ale asi se BUDE MUSET PODĚLIT :*)
Avatar - pradeda777
19. 8. 2022 13:58
Re: klasické autosalony jsou mrtvé
Přesně. Autosalony/pořadatelé by měli platit automobilkám, aby se zúčastnily autosalonu ne naopak. A pořadatelé by se měli snažit přilákat návštěvníky různými doprovodnými akcemi a tím celou show zatraktivnit.