Existuje několik důvodů, proč vlastnit jedno z nejošklivějších aut planety
Žebříček ošklivosti osobních automobilů léta vede pravděpodobně Fiat Multipla, i když svoje kouzlo nepochobyně má. Nicméně světem putuje ještě minimálně jedno strašidlo nesouměrných tvarů. Vyjde na více než pět milionů korun a tady je minimálně sedm důvodů, proč se plácnout přes kapsu.
Jakákoliv vzhledově bizarní věc je najednou krásná po srovnání s ještě větší hrůzou. Automobilovýma očima se stačí podívat na Fiat Multipla, poté polknout hořkost v ústech a s druhým nádechem porovnat tvary italského ošklivce s Mercedesem třídy G upraveného ve Francii.
Přemodelovaný koncept Mercedes G s dovětkem Intruder vznikl ve společnosti založené Adolphem Heulizem, jehož automobilka znetvořila německý symbol sportovně užitkové kategorie, ještě než se začala soustředit na výrobu autobusů. Slovo „intruder“ znamená v překladu „vetřelec“ a český význam skvěle vystihuje podobu nafouklého nesouměrného vozu. Designová minela sice může vyvolávat žaludeční nevolnost, přesto existuje několik důvodů, proč si ji pořídit. Prodejce z Velké Británie vsází na výstřednost kontroverzního díla a směle požaduje stovky tisíc liber. Zkusíme najít minimálně sedm důvodů, proč obětovat miliony korun do pojízdného adepta na nejméně koukatelné dílo motoristického trhu.
1. Nadčasový model
Prvním pozitivem Intruderu je nadčasový vzhled. Vcelku alibistické označení zde sedí, auto bude škaredé jednoduše vždy. Vetřelec byl představen v roce 1996, letos tomu bude tak čtyřiadvacet let od šokování veřejnosti zásadně přetvarovaným Mercedesem G320.
2. Originální tvary
Druhý argument souvisí s prvním. Originální tvary by nemohly vzniknout bez překročení průměrného či obyčejného designu. Prodávaný prototyp vystupuje z davu konzervativních aut, kromě podoby s první generací otevřeného SLK si razí vlastní styl. Obrovská kola se sportovní kabinou vysoko nad zemí nikdo nemá, a to se snadno podbízí individualisticky založeným zákazníkům.
3. Jediný kus na světě
Originální kabrio vážně neexistuje v druhém provedení. Jediný Mercedes G Intruder od Heulize je jen jeden. Od uvedení na autosalonu v Paříži byl přelakován na červenou, bílou a poté byla exteriéru vrácena původní stříbrná.
4. Cena
Doslovný unikát nabízí dealerství DK Engineering z Hertfordshire za 174.995 britských liber. Cena v přepočtu vychází na 5,1 milionu Kč, což je v absolutní hodnotě dost, ovšem ne v kontextu raritního vozu. Za cenu nového rodinného domu si vášnivý sběratel může pořídit parádní středobod jedinečné kolekce.
5. Drahá renovace
Relativně sebevědomá kupní cena je nic proti účtu za renovaci ohyzdného vetřelce. Komplexní obnova technického stavu a kosmetické dokonalosti vyšla údajně na 280 tisíc Eur (7,4 milionu Kč). Kromě jiného prošly servisem motor nebo elektrika skládací kovové střechy.
6. Jízdní schopnosti
Dalším důvodem může být jízdní jistota na silnici i v terénu. Stříbrný kabriolet si zachoval dovednosti dárce orgánů, proto se pod kapotáží skrývá 3,2litrový šestiválec spojený s automatickou čtyřstupňovou převodovkou a pohonem 4x4 včetně uzamykatelných diferenciálů nekompromisního „géčka“.
7. Historické kořeny
Tvůrce prodávaného Mercedesu začal fungovat ve Francii už v roce 1920. Stoleté kořeny firmy pamatují vývoj a zhotovení mnohem známějších modelů jako například Renaultu 5 Turbo nebo silniční verze Peugeotu 205 T16. Kvalitní sourozenci jednoho z nejošklivějších aut planety.