Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Existuje několik důvodů, proč vlastnit jedno z nejošklivějších aut planety

Mirek Mazal Mirek Mazal 1. 8. 2020 • 23:16
46
7
Zobrazit náhledy (46)
Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept Heuliez Intruder Concept

Žebříček ošklivosti osobních automobilů léta vede pravděpodobně Fiat Multipla, i když svoje kouzlo nepochobyně má. Nicméně světem putuje ještě minimálně jedno strašidlo nesouměrných tvarů. Vyjde na více než pět milionů korun a tady je minimálně sedm důvodů, proč se plácnout přes kapsu.

Jakákoliv vzhledově bizarní věc je najednou krásná po srovnání s ještě větší hrůzou. Automobilovýma očima se stačí podívat na Fiat Multipla, poté polknout hořkost v ústech a s druhým nádechem porovnat tvary italského ošklivce s Mercedesem třídy G upraveného ve Francii.

Přemodelovaný koncept Mercedes G s dovětkem Intruder vznikl ve společnosti založené Adolphem Heulizem, jehož automobilka znetvořila německý symbol sportovně užitkové kategorie, ještě než se začala soustředit na výrobu autobusů. Slovo „intruder“ znamená v překladu „vetřelec“ a český význam skvěle vystihuje podobu nafouklého nesouměrného vozu. Designová minela sice může vyvolávat žaludeční nevolnost, přesto existuje několik důvodů, proč si ji pořídit. Prodejce z Velké Británie vsází na výstřednost kontroverzního díla a směle požaduje stovky tisíc liber. Zkusíme najít minimálně sedm důvodů, proč obětovat miliony korun do pojízdného adepta na nejméně koukatelné dílo motoristického trhu.

1. Nadčasový model

Prvním pozitivem Intruderu je nadčasový vzhled. Vcelku alibistické označení zde sedí, auto bude škaredé jednoduše vždy. Vetřelec byl představen v roce 1996, letos tomu bude tak čtyřiadvacet let od šokování veřejnosti zásadně přetvarovaným Mercedesem G320.

2. Originální tvary   

Druhý argument souvisí s prvním. Originální tvary by nemohly vzniknout bez překročení průměrného či obyčejného designu. Prodávaný prototyp vystupuje z davu konzervativních aut, kromě podoby s první generací otevřeného SLK si razí vlastní styl. Obrovská kola se sportovní kabinou vysoko nad zemí nikdo nemá, a to se snadno podbízí individualisticky založeným zákazníkům.

3. Jediný kus na světě

Originální kabrio vážně neexistuje v druhém provedení. Jediný Mercedes G Intruder od Heulize je jen jeden. Od uvedení na autosalonu v Paříži byl přelakován na červenou, bílou a poté byla exteriéru vrácena původní stříbrná.

4. Cena

Doslovný unikát nabízí dealerství DK Engineering z Hertfordshire za 174.995 britských liber. Cena v přepočtu vychází na 5,1 milionu Kč, což je v absolutní hodnotě dost, ovšem ne v kontextu raritního vozu. Za cenu nového rodinného domu si vášnivý sběratel může pořídit parádní středobod jedinečné kolekce.

5. Drahá renovace

Relativně sebevědomá kupní cena je nic proti účtu za renovaci ohyzdného vetřelce. Komplexní obnova technického stavu a kosmetické dokonalosti vyšla údajně na 280 tisíc Eur (7,4 milionu Kč). Kromě jiného prošly servisem motor nebo elektrika skládací kovové střechy.

6. Jízdní schopnosti

Dalším důvodem může být jízdní jistota na silnici i v terénu. Stříbrný kabriolet si zachoval dovednosti dárce orgánů, proto se pod kapotáží skrývá 3,2litrový šestiválec spojený s automatickou čtyřstupňovou převodovkou a pohonem 4x4 včetně uzamykatelných diferenciálů nekompromisního „géčka“.

7. Historické kořeny

Tvůrce prodávaného Mercedesu začal fungovat ve Francii už v roce 1920. Stoleté kořeny firmy pamatují vývoj a zhotovení mnohem známějších modelů jako například Renaultu 5 Turbo nebo silniční verze Peugeotu 205 T16. Kvalitní sourozenci jednoho z nejošklivějších aut planety.

Související články

Témata
2. 8. 2020 16:50
Re: Nevím nevím
Ohyzdná je určite Fabia II Combi! :no:
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 13:52
Re: Nevím nevím
Máš pravdu, není to zlé. Je to ještě horší. Při bočním pohledu by se to ještě dalo zvládnout, i když i tak je to poněkud disproporční. Ale předoboční nebo zadoboční pohled už ukazuje designovou bídu, příď je vyloženě zoufalá. Zfetovaně se tvářící "cosi". Interiér, to je prostě devadesátková diskotéka se vším všudy... to neberu jako chybu, prostě jako dobový styl.
2. 8. 2020 00:32
Tak to je fakt Quasimodo,...
...a odporné je to dokonce i v interiéru. Jediné + dávám za tu mechanickou ručku! ;-)
1. 8. 2020 14:34
Re: Nevím nevím
Na niečo škaredé nech sa autor článku pozrie do zrkadla. Náhodou toto je celkom fajn, také streštené vajco. Zvonka ma neirituje absolútne ničím, vyzerá dokonca celkom milo, zvnútra je to trochu divočinka, ale opäť nič, čo by ma zdvíhalo zo stoličky. Existujú podstatne škaredšie a nevkusnejšie autá, ktoré sa stále predávajú.
Avatar - wakantanka
1. 8. 2020 12:30
Re: Nevím nevím
Mne okrem toho interiéru nepripadá zvonku vôbec zle. Črevá z G čka sú bonusom 👍

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku