Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Expanze elektrických Mercedesů pokračuje. Do roku 2022 dorazí hned šest novinek

David Bureš David Bureš 15. 12. 2020 • 00:41
46
21
Zobrazit náhledy (46)
Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQV Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz už nějakou dobu mluví o expanzi v oblasti elektromobilů, pořád je tu ale v prodeji jen EQC a EQV. Už v příštím roce se to však změní.

Automobilka Mercedes-Benz už několik let postupně rozšiřuje nabídku elektrifikovaných aut. Ostatně už v roce 2016 dala najevo, že do čtyř let přijdou hned čtyři čistě elektrické modely. Dosud jsou ale na trhu stále jen dva, SUV EQC a velkoprostorové EQV, které brzy doplní i EQA. S ofenzivou se nicméně stále počítá, klíčovým bude i kvůli letošní pandemii koronaviru rok 2021.

V příštím roce totiž bude zahájena výroba hned tří zcela nových elektromobilů. Napjatě očekávaná je elektrická vlajková loď, luxusní sedan EQS, který se začne během prvního pololetí roku vyrábět v moderním závodě 56 v Singelfingenu, po boku třídy S. Využije však zcela novou platformou pro elektrovozy vyšších a luxusních tříd, která se odliší od základu v nové S-Klasse. Mercedes tak pokračuje v trendu flexibilní společné výroby aut s různým typem pohonu na jedné lince.

Během roku se pak v maďarském Kecskemétu začne produkovat také kompaktní SUV EQB (na základech GLB), zatímco v Brémách začne v druhé polovině roku vznikat manažerský sedan EQE, a to boku SUV EQC. Oba se postupně začnou vyrábět také v Pekingu pro čínský trh. To samé platí také pro EQA na základech GLA, které se už vyrábí v německém závodě Rastattu a čeká už jen na uvedení na trh. To se odsunulo kvůli pozdržení vývoje z důvodu pandemie koronaviru, stejně jako kvůli pozdržení dodávek potřebných baterií. EQA má být oficiálně představeno 20. ledna 2021.

Elektrická ofenziva pak bude pokračovat také v roce 2022. To se v americké továrně Tuscaloosa začnou produkovat SUV verze modelů EQS a EQE.

Mercedes přitom ví, že samotná výroba elektroaut není všechno. Proto počítá i s rozvojem produkce baterií pro chystané novinky. Už brzy se začnou vyrábět akumulátory pro EQS a EQE ve dvou závodech v německém Untertürkheimu nedaleko Singelfingenu. Zatímco sady pro kompaktní SUV budou vznikat v německém Kamenci, polském Jaworu a čínském Pekingu. Pro velká SUV pak budou baterie vyráběny přímo v Tuscaloose.

„Se svou strategií Elektrický první je Mercedes-Benz stále na cestě k neutralitě CO₂ a stále investuje značné prostředky do této transformace. Naše portfolio vozidel se stává elektrickým, a s tím i naše globální výrobní síť s továrnami na vozidla a baterie. V oblasti e-mobility chceme být v čele a zaměřit se zejména na bateriovou technologii,“ komentuje tyto plány Markus Schäfer, šéf vývoje koncernu Daimler a zároveň provozní ředitel automobilky Mercedes.

„Šest nových elektrických produktů na trhu do roku 2022 podtrhuje sílu a kompetenci našich výrobních závodů po celém světě. Výrobní síť bude mít celkem šest míst pro elektromobily Mercedes-EQ. Lokální výroba vysoce účinných bateriových systémů hraje ve strategii Mercedesu ústřední roli - ve spojení s komplexním konceptem udržitelnosti, který pokrývá celý životní cyklus baterie až po její recyklaci,“ doplňuje Jörg Burzer, šéf výroby a dodavatelského řetězce v automobilce Mercedes.

Rozšíření nabídky elektromobilů souvisí s plány stuttgartské automobilky, které počítají s tím, že do roku 2030 budou více než polovinu jejích prodejů tvořit plug-in hybridy a elektromobily.

Související články

Témata
16. 12. 2020 20:56
Re: Asi tak
koukam docet si to daleko co, tak to docti dokonce ;-) Australie prijima emisni limity od UK, a UK je dal prijima podle Eu ikdys je jiz temer "mimo" EU ;-) je fuk co Boris rika nebo nerika a co naslibuje, tak jako tak mnoho aut bez hybridizace v roce 2030 nepujde koupit temer nikde na svete, a Australie je tak malej trh ze ciste pro ni nema smysl delat auta ikdyby tam nemeli zadny emisni limity, jakosto ze tam maj Euro 6 a na rok 2022 pocitaji s nastupem Euro 6d Temp ;-)

ale jako kdys veris autoforu, tak si jim ver :yes: ty problemy co ma automotive v autralii jsou vlastne jen mitus a automobilky tam tovarny zaviraj a koncej s modelama jen proto ze tam maj vlastne emisni limity se 192g/CO2 na kilometr, teda podle autofora :-[]
16. 12. 2020 09:00
diskuze z domova důchodců
ááá zase se tu místo diskuze o autech řeší školení ostatních a rady ředitelů zeměkoule... :-!
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2020 08:59
Re: To jsem zvědavý....
Říkám ti to tu pořád, a ty to stále nechceš chápat. Smiř se s tím, že zájem bude dost velký, a tvoje internetové plácání na tom nic nezmění.
Avatar - twistedTSD
16. 12. 2020 00:05
Re: Asi tak
Jak to s tím souvisí?
15. 12. 2020 21:11
Re: Asi tak
hosi bezte si nad tim autoforem udelat dobre, kdybyste nemeli hlavy az po usi v zadcich, tak byste vedeli ze v Australii prijimaji emisni limity podle UK s urcitym spozdenim, nyni tam plati od zari 2015 Euro 6, tedy limit 130g CO2 na km pro prumer prodane flotily, tech 192g co uvadi vesmes jen nejaky report z roku 2018 pro celkove lehka uzitnova vozidla ;-) schvalne co ohlasili v UK na rok 2030 a co vesmes Australie asi prijme tak 2 roky pote, kdys euronormy prijima s ccaprave 2 letyum spozdenim za UK respektive doted za EU? :-[]

vytahnete si obcas ty hlavy ze zadku ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud