Facelift DS 7: Luxusnější vzhled a nová vrcholná motorizace
Značka DS Automobiles odhalila modernizovanou podobu modelu DS 7 Crossback. Sází na luxusnější vzhled uvnitř i zvenku a přibyla nová vrcholná motorizace vyladěná od DS Performance.
Model DS 7 Crossback byl prvním autem plně v režii mladé automobilky DS Automobiles, které nemělo žádný přímo spřízněný Citroën. Luxusní SUV se představilo v roce 2017, takže už byl nejvyšší čas na modernizaci. V DS Automobiles to vzali pěkně od podlahy a přestože je vůz na první pohled stále rozeznatelný jako model DS 7 Crossback, sahalo se téměř na vše. Třeba i název je podobný, ale jiný – vůz se totiž nově bude jmenovat pouze DS 7, Crossback odpadá.
Exteriér
Vepředu je novinku možné poznat především podle větší masky s ostřejšími okraji a užšími světlomety DS Pixel LED Vision 3.0 slibujícími silnější a větší kužel světla s pravidelnějším tvarem. Zřejmě největší změnou na přední části auta je nový prvek, kterému výrobce říká DS Light Veil. Jde o „závoj“ denního svícení a blinkrů, který se jakoby spouští z vnějších okrajů světlometů směrem dolů. Jde o polykarbonátový kryt, za kterým se skrývá 33 diod. Zevnitř je nalakován stejnou barvou jako karoserie, do níž byly laserem vypáleny pruhy, kterými následně diody prosvítají.
Zadní světla, stejně jako čelní světlomety, jsou tenčí, přičemž dostala tmavý metalický povrch. Záď jako celek má rovněž o něco ostřejší linky a nápis CROSSBACK v původně stříbrné liště mezi světly nyní nahradil nápis DS AUTOMOBILES. Zboku zaujme dvojice nových 19“ disků kol – Edinburgh a Silverstone – které mají vkládané poklice pro zlepšení aerodynamiky. Kola o rozměru 20“ zůstávají a novinkou jsou 21“ disky Brooklyn dostupné výhradně pro nové provedení DS 7 E-Tense 4x4 360.
Interiér
Vrcholem nabídky omlazeného DS 7 je provedení Opéra, jehož interiér je čalouněn kůží Nappa v černé Basalt Black nebo šedé Pearl Grey barvě. Kůže Nappa s dekorativně upraveným povrchem je nově také na palubní desce a ve výplních dveří. Zajímavé je takzvané perlové stehování, nově dostupné v barvách White a Zephyr.
Interiér verze Rivoli se rovněž dočkal nového provedení v černé Basalt Black, zatímco ve verzi Performance Line je možné najít interiér v hlubším odstínu černé, jehož součástí jsou potahy z Alcantary. Provedení Bastille dostalo nové detaily a povrch palubní desky, jehož struktura připomíná rybí šupiny.
Infotainment má novou 12“ dotykovou obrazovku a kompletně přepracované uživatelské prostředí, které si může řidič ve vysoké míře nastavit podle svých potřeb, přičemž podporováno je i ovládání hlasem. Obrazovka může zobrazit také výstup z přední či zadní kamery, nebo zrcadlit chytrý mobilní telefon.
Pohonné jednotky
O pohon modernizovaného DS 7 se starají především plug-in hybridní pohonná ústrojí. Výkony značka udává hodnotami 225, 300 a 360 koní. Nejslabší varianta DS 7 E-Tense 225 kombinuje zážehový motor PureTech 180 se 110koňovým elektromotorem, přičemž celkový výkon 225 koní proudí skrze osmistupňový automat výhradně ke kolům přední nápravy.
Prostřední provedení DS 7 E-Tense 4x4 300, stejně jako vrcholné provedení DS 7 E-Tense 4x4 360, mají poháněna kola obou náprav. Základem je zážehový motor PureTech 200 spolupracující s elektromotory na přední (110 koní) a zadní nápravě (112 koní).
Všechny plug-in hybridy jsou vybaveny větší, 14,2kWh baterií umožňující ujet až 65 kilometrů čistě na elektřinu. Ve městě je to prý až 81 kilometrů. Nabíjení 7,4kWh nabíječkou trvá zhruba 2 hodiny. Kromě hybridů DS 7 nabídne také dieselové provedení s motorem BlueHDi 130. Mimo Evropu budou dále dostupné čistě spalovací verze s výkony 130, 215 a 225 koní.
K verzi DS 7 E-Tense 4x4 360 ještě zmiňme, že dostala o 15 mm nižší podvozek, vepředu rozchod širší o 24 mm a vzadu o 10 mm. Přední brzdové kotouče mají průměr 380 milimetrů, a jak již bylo zmíněno výše, skryty jsou za 21“ koly výhradně dostupnými pro tento model. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,6 sekund. O vyladění jízdních vlastností a způsobu, jakým vrcholný vůz nakládá s energií, se postaralo oddělení DS Performance.
Podvozek a bezpečnost
Omlazená DS 7 dostala systém DS Active Scan Suspension, který spoléhá na kameru snímající povrch vozovky a podle toho upravuje tuhost tlumičů pro každé kolo zvlášť. Ve výbavě je také systém nočního vidění DS Night Vision, jehož základem je infračervená kamera, která si dává pozor na chodce, cyklisty a zvířata ve vzdálenosti od 50 centimetrů do 100 metrů. Na případné nebezpečí je řidič upozorněn v digitálním přístrojovém štítu.
Nechybí ani systém kontrolující pozornost řidiče nebo balíček systému DS Drive Assist schopný autonomní jízdy úrovně 2 – jeho základem je adaptivní tempomat schopný sám auto zastavit i rozjet, stejně jako systém udržující auto v jízdním pruhu.
Výroba a prodej
DS 7 je globálním vozem, jehož výroba pro většinu světa probíhá v Mylhúzách, jen pro Čínu v Šen-Čenu. Automobilka začne ve Francii přijímat rezervace od 11. července, přičemž první exempláře do prodejen dorazí v září 2022. Při příležitosti faceliftu bude nabídnuta také verze La Première, která vychází z DS 7 E-Tense 4x4 360 Opéra. Vsadí především na černé detaily a speciální plaketky.