Facelift Škody Karoq se odhalí už tento měsíc. Co od něj čekat?
Škoda Karoq se představila před čtyřmi roky, a to v automobilovém světě znamená jediné. Nastává čas modernizace. A ta se představí již co nevidět!
Kompaktní SUV Škoda Karoq na trh přicházelo v roce 2017 jako nepřímý nástupce modelu Yeti. Proti němu se nejen přejmenovalo, ale také značně vyrostlo a zásadně změnilo svůj styl. Po čtyřech letech na trhu se ukazuje, že to byl úspěšný krok. Za rok 2020 a první pololetí letošního roku je Karoq nejprodávanější SUV mladoboleslavské značky a za dané období i druhý nejprodávanější model Škody vůbec, po Octavii.
Čas je ale neúprosný, a tak je po čtyřech letech produkce a vzniku více než 500.000 kusů tohoto modelu čas na modernizaci. A ta je už opravdu za rohem, Škoda potvrdila, že facelift modelu Karoq se představí v úterý 30. listopadu.
I přes blížící se premiéru však o modernizovaném Karoqu toho moc nevíme. Vzhledem k prodejním úspěchům a nedávnému, spíše decentnímu faceliftu většího Kodiaqu však neočekáváme žádné zásadní stylistické změny. Nabízí se tak jen úprava masky chladiče ve stylu většího bratra nebo přepracování světlometů. Vzadu zase předpokládáme upravený nárazník nebo jiná koncová světla.
Po vzoru většího Kodiaqu by pak z nabídky mohla vypadnout terénně orientovaná varianta Scout. Podobně jako u většího SUV se mluví o nízkém zájmu zákazníků o toto provedení.
Hodně se pak dnes hovoří o nutnosti co nejlepší aerodynamiky, pro maximální snížení spotřeby paliva. Ostatně i nedávno modernizovaný Duster zlepšoval aerodynamiku. Také u modernizovaného Karoqu tak očekáváme, že jeho tvary silně ovlivnila aerodynamika. Nabízí se třeba přepracovaný střešní spoiler, aktivní mřížka v předním chladiči nebo třeba aerodynamická kola. Co třeba ta představená u Kodiaqu?
Ani uvnitř zásadní změny nečekáme. Nabízí se však, že Karoq již standardně dostane digitální přístrojový štít, který patří mezi trendy dneška. Multimediální systémy by pak měly být převzaty z Octavie. Naopak dvouramenný volant má už dnešní Karoq.
Stejně tak se podle zákulisních zpráv nijak zásadně nezmění ani paleta nabízených motorů. Mohl by ale přijít třeba čtyřválec 1.5 TSI ve verzi s 96 kW známý z koncernových kompaktů. Příchod plug-in hybridu nečekáme, stejně jako verzi na CNG. Vývoj takových model VW Group ukončil.
Škoda Karoq se v modernizované podobě ukáže ještě letos, do prodeje by ale měla zamířit až v příštím roce. Oproti původním plánům se tak uvedení faceliftu o několik měsíců odsunulo, což s největší pravděpodobností souvisí s pandemií koronaviru a aktuálnímu nedostatku výrobních komponentů.