Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia
skoda fabia testy nizsistredni
skoda fabia testy nizsistredni
49 Fotogalerie

Škoda a její kalendář novinek pro další roky: Kdy se dočkáme nové Fabie, Kodiaqu nebo Superbu?

Také příští roky budou v případě Škody Auto ve znamení důležitých novinek. Dočkáme se nové Fabie, dalšího elektromobilu nebo faceliftu Karoqu.

Škoda Auto je dnes už globálně působící automobilka, která konkrétně na domácím českém trhu nabízí devět modelových řad. To zároveň znamená, že takřka každý rok představuje nějakou klíčovou novinku. Rok 2020 byl ve znamení plného spuštění prodejů aktuální Octavie nebo odhalení prvního elektromobilu nové generace, SUV Enyaq iV. Co však pro nás chystá v následujících letech?

Předseda představenstva automobilky Thomas Schäfer už dříve přiznal, že rok 2021 bude ve znamení čtvrté generace modelu Fabia. Odhalení se podle zákulisních zpráv dočkáme již na jaře s tím, že samotný prodej auta bude zahájen až na podzim.

Tato novinka je důležitá v tom, že jde o první projekt ryze tvořený aktuálním šéfdesignérem značky Oliverem Stefanim. Všechny dosavadní auta byla ještě rozpracována za éry Jozefa Kabaně. A tak přestože se žádné zásadní změny designérského jazyka Škody neočekávají, bude zajímavé sledovat, kam Stefani tvary Škody posune.

Zatím však nová Fabia dorazí pouze ve formě pětidveřového hatchbacku. Kombi bude následovat až se zpožděním, podle Schäfera až v roce 2023. Do té doby se bude vyrábět kombi aktuální třetí generace. Důvodem je primárně fakt, že s kombíkem se původně nepočítalo, a tak jeho vývoj začal až se zpožděním.

Rok 2021 ale nebude jen ve znamení nové generace druhého nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské značky. Dojde také k očekávanému faceliftu Kodiaqu. Ten se představí během jara, přičemž hlavní novinkou by měly být elektrifikované agregáty, potažmo plug-in hybrid. Ten by dokonce mohl nést jméno Kodiaq RS. Původně se pro příští rok počítalo rovněž s faceliftem Karoqu, menšího bratra Kodiaqu, k jeho modernizaci ale nakonec prý dojde až v roce 2022.

Škoda nicméně v příštím roce rozšíří svoji nabídku elektromobilů. Enyaq iV totiž doplní i jeho kupé varianta, s karoserií inspirovanou řešením z konceptu Vision iV. Technika v podobě platformy MEB vyvinuté pro potřeby elektromobilů ale bude shodná s výchozím autem.

Pro Evropana vcelku nedůležitá bude pak premiéra malého SUV pro indický trh. Odhalení auta vycházejícího z konceptu Vision In mělo proběhnout již letos, odsouvá se ale na rok 2021, z důvodu pandemie koronaviru. Škoda se prostřednictvím nového městského SUV s nově vyvinutou jednodušší platformou MQB A0 In bude chtít výrazněji prosadit v Indii, následovat bude i sedan se shodným technickým základem.

Rok 2022 pak bude na mladoboleslavské novinky chudší, v tuto chvíli se očekává jen modernizace Scaly. Její novinky jsou zatím neznámé, očekávat se však dá nabídnutí mildhybridních agregátů. O rok později bude následovat rovněž modernizace Kamiqu, který je postaven na shodných základech.

Rok 2023 bude také ve znamení příchodu nového Superbu. Ten si automobilka vyvíjí sama, stejně jako bratrský Volkswagen Passat. Podle zákulisních zpráv bude Superb čtvrté generace výrazněji zaměřen na východoevropské trhy, kde se mu výrazně daří, zatímco Passat svým luxusnějším ztvárněním zacílí na západoevropské zákazníky. Zatímco u Passatu se mluví o zachování výhradně kombíku, když sedan nahradí podobně velký elektromobil, Superb by si měl uchovat obě dostupné karosářské varianty.

Do poloviny dekády by pak mohl debutovat také nový městský elektromobil jako nástupce Citigoe iV, jehož příchod šéf automobilky rovněž nedávno naznačil. Základem by měla být zjednodušená verze platformy MEB zlevňující výrobu takového auta, jejíž vývoj po Seatu převzal Volkswagen, se svými čínskými partnery.