Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ferrari FF: Letecký den s helikoptérou v Dolomitech

David Bureš
Diskuze (4)
Oficiální novinářské prezentace vozů Ferrari většinou probíhají na závodních okruzích. Model FF se ale novinářům představí v Dolomitech.

Maranellská automobilka se chystá na novinářské představení nového dvanáctiválcového Ferrari FF, které je prvním modelem značky s pohonem všech kol. Právě díky tomuto řešení se Ferrari rozhodlo neprezentovat vůz na závodní trati, jak je zvykem, ale na sněhu a ledu.

Dvě Ferrari FF tak byla převezena na vrchol lyžařského střediska Plan De Corones v Dolomitech, ležícího v nadmořské výšce 2.350 m. n. m. Tam na vozy čeká speciálně vytvořená trať, pokrytá sněhem a ledem.

Trať se však nachází v místech, která jsou dostupná pouze lanovkami, a proto tam musela být dvojice Ferrari FF transportována vrtulníkem. Automobilka využila služeb italského armádního letectva, automobily byly do Dolomit transportovány pomocí vojenského vrtulníku CH-47 Chinook z 1. Regimentu Antares. Ten doprovázely i tři vrtulníky Agusta 205 ze 4. Regimentu Altair.

Novinářské představení Ferrari FF bude probíhat v následujících čtyřech týdnech, účastnit se ho má na 200 novinářů z celého světa.

Nástupce modelu 612 Scaglietti pohání 6,3litrový dvanáctiválec s nejvyšším výkonem 485 kW (660 k) při 8000 min-1. Maximální rychlost je 335 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Ferrari FF za 3,7 sekundy.

Pohon všech kol zajišťuje patentovaný systém 4RM, o 50 % lehčí než konvenční řešení 4x4. Standardem jsou adaptivní magneto-rheologické tlumiče SCM3, keramické brzdy Brembo a dvouspojková převodovka F1.

Ferrari FF vznikne v letošním modelovém roce v 800 exemplářích. Podle slov Lucy Cordero di Montezemola jsou již všechna prodána. Cena automobilu byla stanovena na 260.000 euro.

Přiložené video ukazuje, jak transport novinářských Ferrari FF do lyžařského střediska probíhal.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - CHerokee
14. 3. 2011 19:22
Re: hmm
Už těch reklam na tomto webu pro tohle auto bylo docela dost...
14. 3. 2011 12:49
Re: hmm
Ono to tak nejspíš bylo z důvodu větší dramatičnosti,Ferrari je exluzivní značka a tak je všechno točící se kolem ní prostě teatrální a bombastické.A tak to má být,tyhle auta si nekupují normální smrtelníci ,ale jen bohatí a úspěšní lidé.Zkrátka a dobře,vymysleli to perfektně, o čemž svědčí i překvapené tváře lyžařů. :-)
Avatar - Ham.
14. 3. 2011 10:10
Re: hmm
Jo je to slabota. Teď aby si lámali hlavu jak při prezentaci vyjede nějakou černou sjezdovku nebo skokanský můstek.
Avatar - misoo
14. 3. 2011 06:37
hmm
to neni moc dobra reklama na stvorkolku ked ho tam musel doviezt vrtulnik... ;-)