První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent
První čistě elektrické Ferrari je sice stále hudbou budoucnosti, přesto už se na internet dostaly první informace o jeho technice.
Tradiční výrobci prémiových sportovních automobilů zatím s vývojem čistě elektrických modelů příliš nespěchají, neboť většinou nepovažují technologii za dostatečně vyzrálou. To je i příklad Ferrari, které plánuje představit první elektromobil nejdříve v roce 2025.
A přestože se do té doby může ještě mnohé změnit, již nyní si automobilka nechává patentově chránit některá technologická řešení pohonné soustavy. Problém s podobnými patenty však bývá v tom, že se často dostanou na veřejnost. A jinak tomu nebylo ani tentokrát.
Jeden z uživatelů amerického Porsche Taycan Owners fóra měl během procházení on-line databáze evropského patentového úřadu (EUIPO) narazit na dokumenty spojené s technikou prvního elektrického Ferrari. A informace si samozřejmě nenechal jen pro sebe.
Zjednodušený technický nákres vozu ukazuje dvoumístné sportovní GT s pohonem všech kol, který by měl být zajištěn kombinací čtyř elektromotorů. Každý elektromotor je přitom spojen s převodovkou a společně vytvářejí tvar písmene L, což by mělo usnadnit uložení motorů ve voze.
Nákres přitom nemusí ukazovat finální návrh, ale jen jedno z možných řešení. Novinka by mohla nabídnout třeba vnitřní konfiguraci 2+2 nebo pohon pouze zadních kol za využití dvojice elektromotorů. U vyšší verze, případně výkonnějšího modelu, by pak mohlo být možné dosadit další dvojici elektromotorů a dostat nezávislý pohon všech kol.
Ferrari by pak mohlo napodobit unikátní vlastnost elektrických Rivianů, čímž má být tzv. „Tank turn“ - tedy schopnost otočit se na místě. Rivian však tuto funkci doporučuje využívat pouze v terénu s měkčím podkladem a upřímně si ani neumíme představit, k čemu by u sportovního vozu byla dobrá.
Po technologické stránce nám bohužel chybí jakékoliv relevantní informace. Podle spekulací kolegů z britského AutoCar, kteří na uniklé patentové nákresy upozornili, by však elektrické Ferrari mohlo využívat technologii vycházející z modelu SF90. Ten přitom kombinuje 4.0 litrovou twin-turbo V8 s trojicí elektromotorů, což dává kombinovaný výkon 1.000 koní.
Louis Camilleri, ředitel automobilky, pak SF90 během premiéry označil za „první krok ve směru, do kterého Ferrari vstoupí s neochvějným soustředěním a sebejistotou.“