Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 1. 2020 • 13:47
9
1
Zobrazit náhledy (9)
První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent První elektrické Ferrari může dostat hned čtyři elektromotory, naznačuje patent

První čistě elektrické Ferrari je sice stále hudbou budoucnosti, přesto už se na internet dostaly první informace o jeho technice.

Tradiční výrobci prémiových sportovních automobilů zatím s vývojem čistě elektrických modelů příliš nespěchají, neboť většinou nepovažují technologii za dostatečně vyzrálou. To je i příklad Ferrari, které plánuje představit první elektromobil nejdříve v roce 2025.

A přestože se do té doby může ještě mnohé změnit, již nyní si automobilka nechává patentově chránit některá technologická řešení pohonné soustavy. Problém s podobnými patenty však bývá v tom, že se často dostanou na veřejnost. A jinak tomu nebylo ani tentokrát.

Jeden z uživatelů amerického Porsche Taycan Owners fóra měl během procházení on-line databáze evropského patentového úřadu (EUIPO) narazit na dokumenty spojené s technikou prvního elektrického Ferrari. A informace si samozřejmě nenechal jen pro sebe.

Zjednodušený technický nákres vozu ukazuje dvoumístné sportovní GT s pohonem všech kol, který by měl být zajištěn kombinací čtyř elektromotorů. Každý elektromotor je přitom spojen s převodovkou a společně vytvářejí tvar písmene L, což by mělo usnadnit uložení motorů ve voze.

Nákres přitom nemusí ukazovat finální návrh, ale jen jedno z možných řešení. Novinka by mohla nabídnout třeba vnitřní konfiguraci 2+2 nebo pohon pouze zadních kol za využití dvojice elektromotorů. U vyšší verze, případně výkonnějšího modelu, by pak mohlo být možné dosadit další dvojici elektromotorů a dostat nezávislý pohon všech kol.

Ferrari by pak mohlo napodobit unikátní vlastnost elektrických Rivianů, čímž má být tzv. „Tank turn“ - tedy schopnost otočit se na místě. Rivian však tuto funkci doporučuje využívat pouze v terénu s měkčím podkladem a upřímně si ani neumíme představit, k čemu by u sportovního vozu byla dobrá.

Po technologické stránce nám bohužel chybí jakékoliv relevantní informace. Podle spekulací kolegů z britského AutoCar, kteří na uniklé patentové nákresy upozornili, by však elektrické Ferrari mohlo využívat technologii vycházející z modelu SF90. Ten přitom kombinuje 4.0 litrovou twin-turbo V8 s trojicí elektromotorů, což dává kombinovaný výkon 1.000 koní.

Louis Camilleri, ředitel automobilky, pak SF90 během premiéry označil za „první krok ve směru, do kterého Ferrari vstoupí s neochvějným soustředěním a sebejistotou.

Související články

Témata
31. 1. 2020 03:27
Budoucnost?
Tak co máš pod kapotou? Ále - dvanáctielektromotor a konektor USB-C Max na 10 000A.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku