Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Ferrari v dohledné době nedorazí. V Maranellu pro to mají pochopitelný důvod

David Bureš David Bureš 15. 5. 2020 • 14:28
38
Zobrazit náhledy (38)
Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80 Ferrari F80

Ferrari se nebrání elektrifikaci svých modelů, dokonce už počítá s rozsáhlou hybridizací své nabídky. Čistý elektromobil ale v dohledné době z Maranella nevyjede.

Elektrický pohon už v dohledné době zamíří také do světa supersportů a hypersportů. Své dílo začne již v letošním roce vyrábět Lotus, model Evija se dokonce prezentuje díky výkonu 2.000 koní (1.471 kW) jako vůbec nejvýkonnější sériové auto na světě. Podobné plány má i Pininfarina s modelem Battista, který s plánovaným výkonem 1.397 kW nebude o moc slabší jak Evija. Naopak u Ferrari v bezprostřední době čistě elektřinou poháněné auto nechystají.

„Jsme přesvědčeni, že technologie baterií není dosud dostatečně vyvinuta, aby vyhovovala potřebám superaut,“ tvrdí šéf prodejů Ferrari Enrico Galliera s tím, že podle názoru vedení automobilky nebude technologie elektromobilů dostatečně vyvinutá ani v příštích pěti letech, aby splnila požadavky Ferrari.

Minimálně do roku 2025 bychom se tak neměli dočkat Ferrari s čistě elektrickým pohonem. Jakmile ale bude technologie dostatečně vyvinutá, maranellská automobilka elektromobil uvede. „Pokud uvedeme novou technologii, musíme na trh přinést něco nového. Tak Ferrari vždy pracovalo s novými technologiemi,“ říká k tomu šéf prodejů maranellské továrny. Dříve uniklý patent pro elektromobil s pohonem všech kol naznačuje, že na něčem speciálním se v Maranellu skutečně pracuje.

Automobilka přitom nevidí problém, že do segmentu elektrických superaut vstoupí později než konkurence. „Na trh vstupují konkurenti s novými technologiemi, které nás zajímají, je to ale problém Ferrari? Myslím si, že ne, kvůli specifickému trhu, na který Ferrari cílí,“ zamýšlí se Galliera.

Problém značka nevidí ani v emisních normách. „Splníme všechna nařízení, která vstoupí v platnost, abychom mohli na trhu konkurovat, ale nemyslíme si, že nás takové regule donutí udělat speciální plány,“ odpovídá Galliera na otázku, zda Ferrari splní přísnější emisní normy chystané pro následující roky.

V tuto chvíli firma nabízí alespoň plug-in hybrid v podobě modelu SF90 Stradale. A ten ukázal, že zákazníci značky jsou elektrickému pohonu nakloněni, což Ferrari jednou podpoří v plánu uvést elektroauto. „Máme klienty, kteří milují použití elektrického režimu za brzkého rána při výjezdu z domu, aby pak mohli na silnici použít motor a poslouchat zvuk Ferrari,“ tvrdí Galliera.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku