Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Ferrari v dohledné době nedorazí. V Maranellu pro to mají pochopitelný důvod

David Bureš
Diskuze (0)

Ferrari se nebrání elektrifikaci svých modelů, dokonce už počítá s rozsáhlou hybridizací své nabídky. Čistý elektromobil ale v dohledné době z Maranella nevyjede.

Elektrický pohon už v dohledné době zamíří také do světa supersportů a hypersportů. Své dílo začne již v letošním roce vyrábět Lotus, model Evija se dokonce prezentuje díky výkonu 2.000 koní (1.471 kW) jako vůbec nejvýkonnější sériové auto na světě. Podobné plány má i Pininfarina s modelem Battista, který s plánovaným výkonem 1.397 kW nebude o moc slabší jak Evija. Naopak u Ferrari v bezprostřední době čistě elektřinou poháněné auto nechystají.

„Jsme přesvědčeni, že technologie baterií není dosud dostatečně vyvinuta, aby vyhovovala potřebám superaut,“ tvrdí šéf prodejů Ferrari Enrico Galliera s tím, že podle názoru vedení automobilky nebude technologie elektromobilů dostatečně vyvinutá ani v příštích pěti letech, aby splnila požadavky Ferrari.

Minimálně do roku 2025 bychom se tak neměli dočkat Ferrari s čistě elektrickým pohonem. Jakmile ale bude technologie dostatečně vyvinutá, maranellská automobilka elektromobil uvede. „Pokud uvedeme novou technologii, musíme na trh přinést něco nového. Tak Ferrari vždy pracovalo s novými technologiemi,“ říká k tomu šéf prodejů maranellské továrny. Dříve uniklý patent pro elektromobil s pohonem všech kol naznačuje, že na něčem speciálním se v Maranellu skutečně pracuje.

Automobilka přitom nevidí problém, že do segmentu elektrických superaut vstoupí později než konkurence. „Na trh vstupují konkurenti s novými technologiemi, které nás zajímají, je to ale problém Ferrari? Myslím si, že ne, kvůli specifickému trhu, na který Ferrari cílí,“ zamýšlí se Galliera.

Problém značka nevidí ani v emisních normách. „Splníme všechna nařízení, která vstoupí v platnost, abychom mohli na trhu konkurovat, ale nemyslíme si, že nás takové regule donutí udělat speciální plány,“ odpovídá Galliera na otázku, zda Ferrari splní přísnější emisní normy chystané pro následující roky.

V tuto chvíli firma nabízí alespoň plug-in hybrid v podobě modelu SF90 Stradale. A ten ukázal, že zákazníci značky jsou elektrickému pohonu nakloněni, což Ferrari jednou podpoří v plánu uvést elektroauto. „Máme klienty, kteří milují použití elektrického režimu za brzkého rána při výjezdu z domu, aby pak mohli na silnici použít motor a poslouchat zvuk Ferrari,“ tvrdí Galliera.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme