Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Linea na českém trhu: dostupný diesel, zajímavé ceny

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Český dovozce automobilů značky Fiat představil v pátek ceny sedanu, který se v hierarchii značky řadí mezi Grande Punto a Bravo. První cena začíná na 319.900,-, za turbodiesel zaplatíte jen o 30 tisíc více.

V továrně turecké firmy Tofas A.S. byla v květnu spuštěna produkce nového globálního modelu firmy Fiat, který se již několik týdnů prodává na německém, španělském nebo finském trhu. Od září se s ním mohou seznamovat také čeští zájemci.

S rozměry 4,56 x 1,73 x 1,5 m a rozvorem 2,6 m se Fiat Linea řadí do nižší střední třídy. Obrovský kufr o objemu 500 l bude velkou výhodou v boji s konkurencí. Design auta vznikl v Centro Stile Fiat a navazuje na styl známý z modelů Grande Punto a Bravo.

Pod kapotou Fiatu Linea se objeví moderní pohonné jednotky plnící emisní normy Euro 4. Nový Fiat bude ze začátku vybaven benzínovou 1,4 8V o výkonu 57 kW a vznětovým motorem 1,3 Multijet 16V o výkonu 66 kW s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek turbodmychadla. Od listopadu Fiat nabídne i benzinovou jednotku 1,4 16V Turbo (88 kW), pocházející z nové rodiny motorů T-Jet. Oficiálně byly potvrzeny i motory 1,6 (85 kW) a 1,8 (96 kW) a 1,6 JTD (77 kW), které bude Fiat vyrábět ve spolupráci s čínskou automobilkou Chery.

Sedan Fiat Linea bude dostupný v jedenácti barevných odstínech (včetně taxikářské žluté) a třech stupních výbavy - Active, Dynamic a Emotion.

Základní výbava Active je sestavena s ohledem na nízkou pořizovací cenu, ale přesto zahrnuje ABS, EBD, dva airbagy, centrální zamykání a přípravu pro rádio.

Zřejmě nejžádanější verze Dynamic bude mít 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, manuálně regulovanou klimatizaci, palubní počítač, přední mlhová světla, autorádio s CD přehrávačem. Za metalický lak budete muset připlatit 9.000,-Kč, za funkci MP3 přehrávače v rádiu dáte 4.000,-Kč. Kola z lehkých slitin příjdou na 15.000,- Kč (pneu 195/55 R16) resp. 25.000,-Kč (pneu 205/45 R17). Za ESP, hill holder a tempomat musíte k výbavě Dynamic připlatit 25.000,-Kč.

Emotion se z hlediska ceníku jeví jako výhodná luxusní verze s plnou výbavou, včetně automatické klimatizace, kol z lehkých slitin (pneu 195/55 R16), kůží potaženého volantu, systémem Blue & Me™ (hands-free s technologií Bluetooth) a ovládáním na volantu s 8 tlačítky.

Fiat Linea na českém trhu
Motor1,4 (57 kW)1,4 T-JET (88 kW)1,3 JTD Multijet
Zdvihový objem [cm3]136813681248
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]57/600088/500066/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]115/3000206/2500200/1750
Max. rychlost [km/h]165200170
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,6913,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3-4,9
Cena Active319.900,--349.900,-
Cena Dynamic359.900,-409.900389.900,-
Cena Emotion-449.900429.900,-

Nový Fiat Linea, který bude vznikat v turecké Burse, je výsledkem spolupráce společnosti Tofas A.S. a Fiat Auto. Ročně bude vznikat šedesát tisíc těchto kompaktních sedanů. Prodej začal ve čtyřech státech – Německu, Španělsku, Finsku a Maroku. Později se produkce rozběhne také v Brazílii, Indii, Číně a Rusku.

Ondřej Láník
Diskuze (73)
11. 9. 2007 09:17
Re: Zajímavé
Sedel som v nej a je to priestorovo porovnateľné s Octaviou aj akýmkoľvek iným autom C segmentu. Octavia je dokonca rázvorom na hranici B segmentu. Vyššie ju posúvajú nafúknutá karoséria a ceny. Niekomu na hodnotenie auta stačí že podvozok vychádza z GP. To je pravda ale už GP je na pohľad auto porovnateľné s Golfom. Fábiu by som sem vôbec neplietol.
Osobne si ale myslím že fiat mohol radšej zdvihnúť základnú cenu o 50 tis. Sk a postraviť to na podvozku Brava.
10. 9. 2007 11:38
Re: Tak je to tady
Fiat posunul cenu nadol,a robi dobre. Taliani maju rozum a vedia, odkial sa blizi najvacsie nebezpecenstvo a vytahuju zbrane proti nemu. Ver tomu, ze po Fiate to budu robit dalsi a dalsi, prakticky vsetci. Pretoze ine riesenie nebude. Image sa uz neda tak draho predat ako kedysi. Su auta, ktore su dobre aj bez image a stoja menej. A to je dost silny tromf.
10. 9. 2007 11:33
Re: Zajímavé
Je to male auto (konstrukciou), ktore zvacsenie rozmerov posunulo do nizsej strednej triedy. S Fabiou sa porovnava pre to iste, ako cee´d alebo i30: konkuruje jej cenou.
10. 9. 2007 11:27
Re: Zajímavé
Proste ako treti k modelom Kia cee´d a Hyundai i30 pribudol treti do partie. Auto nizsej strednej, cenou konkurujuce autam o triedu mensim v porovnatelnej vybave. Tomu sa hovori gol. Predpokladam, ze dalsie znacky budu v tomto trende podobnym sposobom pokracovat...
10. 9. 2007 11:02
Re: Zajímavé
Teraz som sa bol na to pozrieť. Je to predĺžený podvozok GP. Preto je to auto užšie ako Bravo. V porovnateľnej výbave je o cca. 40 tis. Sk lacnejšie ako Bravo. Bravo má v základe 6 st. prevodovku aj v 1,4, Linea iba 5. Nechápem prečo to nepostavili na podvozku Brava. Ale vnútri je miesta celkom dosť. Nechápem prečo to porovnávate s Fábiou keď je to väčšie alebo porovnateľné ako Octavia. Keď príde ten prepĺňaný motor 1,4 T-jet
tak to bude podľa mňa super auto v nižšej strednej triede. Na Slovensku bude stáť v plnej výbave s ESP, dvozónovou klímou, vyhrievanými sedačkami, metalízou atď. bez tempomatu :-( 565 tis. Sk. O dosť lacnejšie ako Ced a o cca. 250 tis. lacnejšie ako Octavia s porovnateľnou výbavou a výkonom.