Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Paříži

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
U italského dominátora bylo jako obvykle k nalezení více barev, architektonických skvostů a ženské krásy, než skutečných novinek.

Jako obvykle nechyběly u Fiatu hračky typu konfigurátoru pro Fiat 500 a početné akční modely. Letos došlo na černočerný Fiat 500 Blackjack a především 500 Thousandth, nenápadně a skromně připomínající, že kulatých bestsellerů se za 31 měsíců výroby prodal kulatý půlmilion. Představila se i podpora LPG pro Euro 5. Světová premiéra ovšem též nechyběla, i když nebyla na první pohled vidět.

Léta připravovaný dvouválec 0,9 l TwinAir se totiž skrýval pod kapotou pětistovky, která se tak znovu zapíše do dějin jako hostitel prvního dvouválce tohoto druhu (s přímým hydraulickým ovládáním sacích ventilů MultiAir bez mechanické vazby) na světě. Jako první došlo na prostřední výkonovou verzi 85 HP s přeplňováním, která s velkými ekologickými i hmotnostními bonusy nahradí spolehlivou, ale letitou dvouventilovou dvanáctistovku FIRE.

Úspěšné nové Dobló vyplňuje motorem 1,6 MultiJet mezeru mezi diesely 1,3 a 2,0 l; logicky došlo i na optimální šestnáctistovku ve slabší ze dvou verzí s robotizovanou převodovkou. I zde je zřejmě prostor pro další snižování flotilových limitů CO2, protože systém Start&Stop je vždy součástí standardní výbavy až u verze Euro 5, ať už s manuální či robotizovanou převodovkou.

Mainstreamové Bravo obměnilo svůj nejsilnější zážehový motor. Místo dosavadní silnější verze konvenčního turba T-Jet přichází MultiAir Turbo o stejném objemu. Ten má sice méně kilowattů a slabší jízdní výkony, ale především o plných 1,4 l/100 km nižší spotřebu. Také díky standardnímu systému Start&Stop.

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
Avatar - gld
5. 10. 2010 20:16
Re: bravo
Je to diskusia na dlhšie ale long story short:
rozumný človek si modernú naftu kúpi ako novú, jazdí s ňou 3 až 5 rokov kým je všetko v záruke a potom ju expresne predá nejakému "šťastlivcovi", ktorému sa to začne sypať

je hlúposť pozerať na vyššiu investíciu pri nákupe ako "stratenú" lebo pri opätovnom predaji ju viac-menej dostaneš späť. Alebo myslíš, že ceny jazdeniek motorizácia neovplyvňuje?

Ale nezamotávajme sa do toho zbytočne, bravo má v ponuke výborné aj nafty aj turbo-benzíny, len ma trochu škrie, vždy keď vidím ako s novou emisnou normou klesne výkon porovnateľných motorov.
5. 10. 2010 18:51
Re: bravo
Takovych objimacu stromu je:

[odkaz]

[odkaz]

>:D
Avatar - gld
5. 10. 2010 18:34
Re: bravo
Až fleetové autá presedlajú na benzín, tak ti dám za pravdu

dovtedy si len diskusný plácal
Avatar - gld
5. 10. 2010 16:30
bravo
Tak najsilnejším motorom v brave sa stal slabší motor, ktorý ale menej žere

to máme ako začať tlieskať? :-! kto chce jazdiť za málo vyberie naftu, kto chce objímať stromy nech chodí pešo..