Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Finální kontrola Toyoty Century SUV trvá až 3,5 hodiny. Provádějí ji pouze dva specialisté

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Japonská automobilka pověstná kvalitou a smyslem pro detail nám umožňuje nahlédnout do zákulisí výroby nového nejluxusnějšího SUV značky. Nová Toyota Century SUV má pouze dva inspektory, kteří mohou provádět finální kontroly kvality.

Toyota Century letos vstoupila do nové éry. Japonská značka vůbec poprvé představila svou exkluzivitu pro domácí japonský trh i s novým stylem SUV a vytvořila tak nového konkurenta pro přepychový Rolls-Royce Cullinan. V dnešním světě je o luxusní SUV obrovský zájem, ale automobilka chce novému vlajkovému modelu zachovat vysokou exkluzivitu a vyrábí jej v limitovaném počtu. A to s až extrémní pečlivostí.

V oficiálním magazínu Toyota Times se objevily nové informace o puntičkářském procesu výroby nového nejluxusnějšího SUV značky, kterými nám automobilka dává nahlédnout do zákulisí a odhaluje zajímavosti. Nová Toyota Century SUV se vyrábí v továrně Tahara v Japonsku a nepochází obvyklým procesem kontroly. Vždyť Toyota je doslova pověstná kvalitou.

Každou vyrobenou Toyotu Century SUV kontroluje jediný hlavní inspektor, který musí provést závěrečnou kontrolu celého vozidla. U běžných modelů značky dohlíží na různé části vozů více inspektorů, ale pro to nejlepší si automobilka vybrala opravdové specialisty. Jednou z nově zveřejněných informací je i odhalení, že aktuálně automobilka zaměstnává pouze dva odborníky, jimž finální kontrolu Century SUV svěřuje.

Video se připravuje ...

Oba inspektoři absolvovali přísný školící program, aby získali potřebnou certifikaci. Toyota si s novým modelem Century SUV dává opravdu záležet, a protože není sériově vyráběným vozem, má čas věnovat se každému vyrobenému exempláři zvlášť. Finální kontrola se sice skládá z pouze sedmnácti kroků, ale celkově pokrývá celé vozidlo – lak musí být dokonalý, motorový prostor musí být bezchybný.

Toyota uvádí, že výstupní kontrola pro Century SUV má výrazně přísnější normy než jsou ty pro Lexus. U prémiové značky Toyoty se kontroly laku obvykle provádějí pouze na vybraných vzorcích, ale u vlajkového luxusního SUV musí inspektoři zkontrolovat každý vyrobený vůz. Oba inspektoři se při kontrolách laku současně musí ujistit, že na spojích panelů karoserie nejsou žádné mezery nebo nerovnosti.

Toyota Century SUV následně prochází i testováním techniky, přičemž po továrně se přepychové SUV posouvá autonomně čistě na elektřinu, díky plug-in hybridnímu pohonu. Toyota simuluje jízdní podmínky ve městě a provádí finální úpravy. Poté se nóbl SUV znovu samo rozjede na vyhrazenou testovací trať, kde se testuje ve vyšších rychlostech, aby byly odhaleny všechny nežádoucí vlastnosti nebo zvuky.

Automobilka říká, že finální kontrola každé vyrobené Century SUV trvá 3,5 hodiny. Očekává, že měsíčně prodá přibližně 30 vozů se základní cenou odpovídající necelým čtyřem milionům korun. S rozsáhlou individualizací však může výsledná prodejní cena každého vyrobeného kusu významně vzrůst.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme