Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FlixBus chce být do roku 2030 CO2 neutrální

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 9. 2019
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus Flixbus

FlixMobility, mateřská společnost globálních platforem pro cestování FlixBus a FlixTrain, oznámila akční plán v oblasti klimatu, jehož cílem je být 100% CO2 neutrální.

 

Akční klimatický plán 2030 společnosti FlixMobility má zahrnovat zajištění co nejúspornějšího, nejčistšího a nejmodernějšího vozového parku. Součástí tohoto plánu jsou investice do technologií s neutrálními dopady na klima, jako jsou elektrické autobusy, technologie palivových článků a pohon na bioplyn.

Plán zahrnuje i nastavení spravedlivého modelu kompenzace zbývajících emisí CO2 a udržitelné nastavení společnosti, ekologický přístup k cestovní politice a kompenzace veškerých pracovních cest.

Vlaky FlixTrain a E-busy v Německu a Francii jsou již nyní poháněny elektřinou z obnovitelných zdrojů. Většina autobusů ve vozovém parku dopravce splňuje nařízení Euro VI a jsou tak často ještě ekologičtější, než průměrný vlak.

FlixMobility navíc svým cestujícím nabízí možnost kompenzovat emise CO2 vyprodukované na jejich cestě. Za tímto účelem společnost dlouhodobě spolupracuje s organizací Atmosfair, mezinárodně uznávanou organizací s projekty akreditovanými Organizací spojených národů (OSN) a vyznamenanými zlatým standardem.

V loňském roce uvedla společnost FlixBus na trh první dálkové autobusy poháněné elektřinou, prozatím jezdí jen v Německu a ve Francii. Stejně jako všechny vlaky FlixTrain jsou i tyto high-tech autobusy napájeny elektřinou z obnovitelných zdrojů dodávanou společností Greenpeace Energy.

Dalším pilotním projektem bude flotila autobusů poháněná vodíkovými palivovými články. Tam, kde jsou v současné době E-busy vhodné spíše na kratší vzdálenosti, autobusy poháněné palivovými články budou odpovídat potřebám dálkových autobusů. Vozidla na palivové články jsou schopná před doplněním urazit nejméně 500 kilometrů. Samotné doplňování vodíku by mělo trvat maximálně 20 minut.

Kromě velkých investic je třeba obrátit pozornost i na jednotlivé procesy uvnitř společnosti. Ať už je řeč o třídění odpadu, podpoře dodavatelů lokálních surovin nebo pití filtrované vody z kohoutku, každý malý krok je důležitý. Videokonference a cestování autobusem nebo jinými prostředky veřejné dopravy má mít přednost před více znečišťujícími způsoby dopravy.

Zdroj: FlixMobility GmbH

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Terno byl BOOM
| 7. 9. 2019
:yes: :yes: :yes: MDFK FLIXBUS SUCKA

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku