Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford EcoSport: První živé dojmy

28. 9. 2012 • 05:26
26
46
Zobrazit náhledy (26)
Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport
Nástupce populárního Fusionu se konečně ukázal i v Evropě.

Zatím to vypadalo, že náhradou za u nás velmi populární Fusion bude malé MPV Ford B-Max. Ten ale nemá tak užitkový design a technicky je na zbytečně vysoké úrovni. Ford má v záloze ale ještě jeden model, který se ideám deset let prodávaného Fusionu blíží víc.

Jde o malé SUV EcoSport, které zatím bylo doma v Brazílii a Indii. V souladu s novou globální strategií ale míří i na evropské trhy a český zákazník z toho může mít jedině radost.

Ford vyhnal malý teréňáček na bázi Fiesty do výšky. Na fotkách šokuje extrémně vysokou přídí – spodní kapota začíná 92 cm nad zemí. To je ještě o kousek víc než u většího a mohutnějšího Fordu Kuga, na živo ale EcoSport nevypadá tak děsivě jako na obrázcích.

Zajímavá je i zadní část karoserie. Výklopné dveře zavazadlového prostoru a náhradní kolo na nich, to se dnes příliš často nevidí. Dříve oblíbený prvek offroadů ale vypadá na novém Fordu naprosto přirozeně. Hned vedle je další kuriozita, klika pátých dveří je zakomponována do zadních světel.

Samotný zavazadlový prostor nevypadá moc velký, u dna ale měří na délku 70 cm. Nahoře je kratší, podle sklonu zadních opěradel se mění od 31 do 41 cm.

Kabina je relativně úzká a krátká, sedí se ale vysoko a ve vzpřímené poloze, takže na nedostatek místa si stěžovat nemůžeme. Palubní deska z Fiesty EcoSportu sluší, horší je to ale s typickým pachem levných materiálů, který je jasným důkazem mimoevropského původu. To je škoda, stejně jako u plynového pedálu natlačeného zbytečně moc doprava.

Předpokládáme ale, že EcoSport zacílí na méně náročné zákazníky. Ti spíš ocení dostupnou cenu, přiměřený design a praktický interiér než oslnivou kvalitu materiálů a pokrokovou elektronickou výbavu.

Související články

Témata
30. 9. 2012 14:47
Re: co porad maji s nastupcem Fusionu???
:yes:
30. 9. 2012 14:45
Re: Ford zabil Fusion
U Fusionu zase lidi fnukali, ze ma jen nahon na predek a chteli 4x4 se kterym by dejeli ke chalupe na kopci i v zime.

Pokud ti prijde male SUV EcoSport male, kup si novou KUGU, na to asi nemas co? Tak si kup ojety Fusion, jejich v CR myslim dost >:D

To ze Ford udělal B-MAX a EcoSport byl rozhodne dobrý tah. Mala auta a male motory jsou trend.

29. 9. 2012 23:05
Kokso...
Tak v tej šedej farbe ešte ujde ale toto tu [odkaz] vyzerá jak ožralá Karkulka... 8-s
Plus ten typicky nechutný interiér [odkaz] .
Vážne ten fordovský vkus mi príde stále divnejší. Čo na tom, že technicky to môže byť na úrovni, jazdne a ergonomicky bez výhrad, keď sa človek štíti do toho sadnúť...
29. 9. 2012 22:37
Ford zabil Fusion
Fusion se těšíl v ČR mimořádné oblibě, protože poskytoval prostor malého MPV na vyšším podvozku, který ocení všichni chalupáři a rybáři. Prostě velmi univerzální a flexibilní auto. Tím, že nástupce rozdělil na 2 modely jednoduše zbavil nástupce jeho hlavní výhody. B-max je flexibilní ale projet k chalupě asi nepůjde. To EcoSport asi projede, ale zase se do něj moc nevejde, protože, pokud mám správné info, je zadní část připravena pro 4x4, čili zavazadelník význemně zmenšen. Proto i to kolo na zadních dveřích.
29. 9. 2012 18:05
Re: Ford
No ten Transit je vážně o dost horší >:D
Články odjinud