Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus a Fiesta projdou příští rok elektrifikací. Dorazí jako mild-hybridy

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Modrý ovál už se nějaký čas připravuje na elektrifikaci a v roce 2020 se dočkají klíčové modely Focus a Fiesta. Oba dostanou 48V palubní síť.

Ford stále častěji hovoří o významném programu elektrifikace, jehož součástí se příští rok stanou modely Focus a Fiesta s mild-hybridním pohonem. Modrý ovál už před časem uvedl, že každý nový model a nástupci těch současných budou uvedeny s nějakou formou elektrifikace. Ať už coby mild-hybridy, hybridy, plug-in hybridy či elektromobily.

Úvodními vlaštovkami budou Fiesta Ecoboost Hybrid a Focus Ecoboost Hybrid. V obou případech se bavíme o kombinaci litrového tříválce se 48V palubní sítí. Systém poskytne navíc porci točivého momentu při akceleraci, podrobné technické specifikace však zatím americká automobilka neprozradila.

Vozy Ford představí na vlastní akci příští týden společně s mild-hybridními verzemi Transitu a Tournea. Vyjma elektrifikace hovoří o novinkách mezi užitkovými vozy a SUV.

Modrý ovál se však nebrání ani plně elektrickým modelům. Štěstí zkoušel už s elektrickým Focusem Electric. Ten byl na trhu dříve než většina konkurentů, avšak prodejně se mu příliš nedařilo a po pár letech zmizel z nabídky.

Dnes se zdá, že jsou podmínky pro uvedení nového elektromobilu lepší a Ford připravuje sofistikovanější odpověď. Půjde o sériové provedení konceptu, jenž se představoval jako Mach 1. Vzhledově má být tohle auto hodně podobné ikonickému Mustangu, ale bude zvýšené, aby reagovalo na současnou módní vlnu SUV a crossoverů.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
28. 3. 2019 10:58
Re: Mild Hybrid - dalsi velky fail Fordu
Micro hybrid je dalsie nepodarene a uplne zbytocne oznacenie kedze ide vlastne o stary znamy nenavideny Start/Stop system ktory je len dalsou ciastocnou kopiou 22 rokov znameho THS. Jednoznacne najlepsie riesenie je hybrid. EREV/RExEV je horsie reisenie, ako nam dokazal Volt a hlavne to potvrdila Honda svojim (podla mna) zatial najlepsim hybridom i-MMD ktory vacsinu casu funguje ako RExEV ale vo vyssich rychlostiach vyuziva iba klasicky ICE, cize nie hybridny pohon ako u Toyoty ale vlastne iba hybridne zdroje energie pre elektromotor co mi pripada ako lepsie riesenie z hladiska komfortu a aj spotreby co dokazuju aj testy. Ja osobne nemam rad PHEV, ma to vsetky nevyhody ICE a vsetky nevyhody EV a vyhody oproti hybridom su mizive. Ak uz raz mam tu moznost nabijat PHEV tak si rovno kupim EV a tym istym zapojenim po kazdom odparkovani doma si doplnim dojazd stoviek km.. nie nejakych 30-40km a potom so sebou vozim zbytocne ICE a nadrz a riesim vsetky zbytocne servisne ukony ako u ICE aut. Podla mna je uz dnes kazdy s domom plne pripraveny na EV na kazdodenne jazdenie (uz od 5k€) s druhym hybridnym autom na dlhsie trasy.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2019 23:36
Re: Mild Hybrid - dalsi velky fail Fordu
Pořád lepší než mikro hybridy. U toho je vidět, že některé automobilky se zasekly a šly v krocích evoluce místo revoluce. Pak ve snaze dohnat svoji ztrátu přihodí do auta 48V elektromotor a řeknou, že to je hybrid. Podle mého má smysl jen full nebo plugin. Na čisté EV zdaleka nejsme připraveni, ale myslím že EREV není úplně špatný nápad
Avatar - .StenLi.
27. 3. 2019 11:56
Mild Hybrid - dalsi velky fail Fordu
Zle smerovanie automobilky sa pozna tak, ze nestihla nastup hybridov, vrazi peniaze do nepodarku s nazvom mild hybrid, ktory nepomoze znizeniu papierovych emisii podla novych noriem a realnej spotrebe uz vobec nie, drzi sa downsizingu ktory ma rovnaky problem a nema ani len tusenie ako vstupit na EV trh so ziskovym modelom. Ford splna vsetky body a moze sa pripravit na neprijemne dosledky.. Navvyse, ak chce realne elektrifikovat iba Fusion a onedlho F-150 (kedze EV C-Max a Focus pochoval), pri snahe rozbehnut masovu vyrobu tohto EV pickapu moze vyrobit straty o akych Tesla nikdy nepocula.