Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ECOnetic se spotřebou pod 3,5 l/100 km

David Bureš
Diskuze (21)
V motorovém prostoru ultra úsporného Focusu bude diesel 1,6 l Duratorq TDCi.

Ford představí příští týden na autosalonu v Amsterodamu novou generaci Focusu ECOnetic, což je ekologická verze tohoto modelu nižší střední třídy.

Podle Fordu má být tento Focus vůbec nejúpornějším automobilem dané kategorie prodávaným v Evropě. Jeho prodej v pětidveřové variantě a s karoserií kombi začne zkraje příštího roku.

V motorovém prostoru Focusu ECOnetic bude umístěna vznětová jednotka 1,6 l Duratorq TDCi s maximálním výkonem 78 kW (105 koní). Ford předpokládá, že spotřeba paliva bude nižší než hodnota 3,5 l/100 km. Emise CO2 mají být menší než 95g/km.

Patřičně upravený turbodiesel dostal nový systém vstřikování a turbodmychadlo, vylepšeno bylo o nové chlazení, celkově má jednotka nižší vnitřní tření.

Snížení spotřeby automobilu pomáhají i další prvky. Důležitý je auto-start-stop, který při čekání na zelenou vypíná motor, dobíjení Smart Regenerative Charging, které při brzdění a zpomalování auta zvyšuje výkon alternátoru, ukazatel vhodného okamžiku řazení pro nižší spotřebu ale i software Ford Eco Mode. Ten sleduje řidičův jízdní styl, plynulost jízdy, prudkost šlapání na plyn a také počty studených startů a po nějaké době jej vyhodnotí a vydá doporučení, jak jezdit šetrněji.

Focus ECOnetic má oproti ostatním verzím tohoto vozu nižší aerodynamický odpor. Maska chladiče má uzavíratelné otvory, takzvaný Active Grill Shutter, optimalizující kompromis mezi nízkým odporem vzduchu a účinným chlazením motoru. Ocelová kola jsou doplněna o kryty s nižším aerodynamickým odporem, většina podvozku mezi přední a zadní nápravou je zakryta.

Již minulá generace Focusu byla nabízena v úsporném provedení ECOnetic. Automobil bylo možné objednat ve dvou verzích 1,6 TDCi – s pevnou (66 kW) i variabilní (80 kW) geometrií turbodmychadla. Průměrná spotřeba byla 3,8 l/100 km, emise CO2 klesly na hodnotu 99 g/km.

Ford nabízí tři modely ECOnetic – vedle Focusu i Mondeo a Fiestu. Před dvěma lety automobilka uvedla, že tato trojice je konečná.

Zákazníci modelů Ka, Kuga a S-Max prý nemají zájem ani tak o nízkou spotřebu, jako spíše o nízkou pořizovací cenu, respektive praktické vlastnosti v případě Kugy a S-Maxe. Názor Fordu se za tu dobu zřejmě nezměnil, další model ECOnetic (vyjma faceliftů a nové generace Focusu) do nabídky nepřibyl.

Konkurencí Fordova ECOnetic jsou například verze BlueMotion od Volkswagenu nebo EcoFlex od Opelu. Udávaná kombinovaná spotřeba Golfu BlueMotion s naftovým motorem 1,6 TDI (77 kW) je 3,8 l/100 km. Astra Ecoflex s dieselovým motorem 1,3 DTE (70 kW)má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,2 l/100 km.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - Ronault.
10. 4. 2011 15:30
Re: ošklivé kačátko
Na začátku jsem ti napsal, že jsem nového Focusa na živo viděl, což dnes už není žádný problém, na prodejnách je. Tak nevím, co řešíš. Pokud nejsi schopen rozebrat svůj názor, tak opravdu raději konči. 8-s
Avatar - das_autos
10. 4. 2011 15:06
Re: ošklivé kačátko
Je od tebe sice hezký,že dokážeš kecat o něčem co jsi vlastně v životě neviděl,ale já už s tebou končím.Pro mně Ford :yes:.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2011 13:20
Re: ošklivé kačátko
Asi žiješ v bludech, ale nikde jsem nekritizoval velkou tlamu Focusu, pokud ano, najdi to. Buď exaktní. Kritizuji id samého počátku na přídi Focusu umělé vstupy vzduchu na nárazníku, což dělá z Focusu kýč, stejně jako třeba otvory pod světly Kugy, nebo chromované doplňky kolem blinkrů Mondea, které vypadají jak z nabídky tuzingových dílů na benzínce. Stejně tak kritizuji zadní světla Focusu, které jsou tvarově překombinované až působí násilně. Samozřejmě, nemůžu Fordu popřít snahu o proporční vyrovnanost, to ano, ale to je asi tak jediné, co překombinovaný styl Fordu šlechtí a jasně se dokazuje, že globální design není pro Evropana oku lahodící.

Pokud budu chtít srovnávat něco s Focusem, tak po designové stránce jedině 308, která ač má velkou přední masku, tak při globálním pohledu, např. profil či čelně bokem, jasně dává najevo, že P308 jde formou plastických tvarů, zdůrazňuje zlomy a plochy a vše spolu zapadá bez nutných levných ozdobenin. Po faceliftu 308 navíc nemohou být pochyby i pro ty, co jim velká maska nelahodí.

Chce to trochu zapnout závity, umět se vyjadřovat a myšlenku lépe uchopit.

Za toho vševěda díky, necítím se až tak znalý, ovšem potěší to. ;-)
Avatar - das_autos
10. 4. 2011 12:56
Re: ošklivé kačátko
Hele ty francouzskej vševěde.Motáš sem segmenty,protože ti docházej argumenty.Proč bych nemohl srovnávat P207 s focusem co se týče designu?Mají společnou velkou tlamu,kterou si u focusu kritizoval a na focusu ve skutečnosti nevypadá tak velká jako na fotkách.Kritizuješ to co si ani ve skutečnosti neviděl a jdeš jenom ze stádem.Takže ještě jednou obhlídni ho zblízka svez se v tom pokud vůbec víš co je to volant a pak nám tady kritizuj,jestli vůbec budeš mít co >:-[] .
Avatar - Ronault.
10. 4. 2011 09:59
Re: ošklivé kačátko
Nevím, jestli jsi natolik automobilově vzdělán abys dokázal rozlišit, který auto spadá do kterého segmentu trhu. Ono jak tak koukám, tak máš problém rozlišit už naprostý základ jako B-segment a C-segment čili jinými slovy kompakt a subkompakt. Pokud tady vedeme diskuzi o Focusu, tak asi nemá smysl jej srovnávat s 207 nebo autobusem, i když asi nebudeš evidentně souhlasit.

A když zůstaneme v nižší střední třídě, jestli ti tedy ten pojem něco říká, tak Focus moc konkurentů v ošklivosti nemá. Marně pátrám, které auto nabízí na jednom modelu více kýčových prvků jako Focus...?