Ford Focus ECOnetic se spotřebou pod 3,5 l/100 km
Ford představí příští týden na autosalonu v Amsterodamu novou generaci Focusu ECOnetic, což je ekologická verze tohoto modelu nižší střední třídy.
Podle Fordu má být tento Focus vůbec nejúpornějším automobilem dané kategorie prodávaným v Evropě. Jeho prodej v pětidveřové variantě a s karoserií kombi začne zkraje příštího roku.
V motorovém prostoru Focusu ECOnetic bude umístěna vznětová jednotka 1,6 l Duratorq TDCi s maximálním výkonem 78 kW (105 koní). Ford předpokládá, že spotřeba paliva bude nižší než hodnota 3,5 l/100 km. Emise CO2 mají být menší než 95g/km.
Patřičně upravený turbodiesel dostal nový systém vstřikování a turbodmychadlo, vylepšeno bylo o nové chlazení, celkově má jednotka nižší vnitřní tření.
Snížení spotřeby automobilu pomáhají i další prvky. Důležitý je auto-start-stop, který při čekání na zelenou vypíná motor, dobíjení Smart Regenerative Charging, které při brzdění a zpomalování auta zvyšuje výkon alternátoru, ukazatel vhodného okamžiku řazení pro nižší spotřebu ale i software Ford Eco Mode. Ten sleduje řidičův jízdní styl, plynulost jízdy, prudkost šlapání na plyn a také počty studených startů a po nějaké době jej vyhodnotí a vydá doporučení, jak jezdit šetrněji.
Focus ECOnetic má oproti ostatním verzím tohoto vozu nižší aerodynamický odpor. Maska chladiče má uzavíratelné otvory, takzvaný Active Grill Shutter, optimalizující kompromis mezi nízkým odporem vzduchu a účinným chlazením motoru. Ocelová kola jsou doplněna o kryty s nižším aerodynamickým odporem, většina podvozku mezi přední a zadní nápravou je zakryta.
Již minulá generace Focusu byla nabízena v úsporném provedení ECOnetic. Automobil bylo možné objednat ve dvou verzích 1,6 TDCi – s pevnou (66 kW) i variabilní (80 kW) geometrií turbodmychadla. Průměrná spotřeba byla 3,8 l/100 km, emise CO2 klesly na hodnotu 99 g/km.
Ford nabízí tři modely ECOnetic – vedle Focusu i Mondeo a Fiestu. Před dvěma lety automobilka uvedla, že tato trojice je konečná.
Zákazníci modelů Ka, Kuga a S-Max prý nemají zájem ani tak o nízkou spotřebu, jako spíše o nízkou pořizovací cenu, respektive praktické vlastnosti v případě Kugy a S-Maxe. Názor Fordu se za tu dobu zřejmě nezměnil, další model ECOnetic (vyjma faceliftů a nové generace Focusu) do nabídky nepřibyl.
Konkurencí Fordova ECOnetic jsou například verze BlueMotion od Volkswagenu nebo EcoFlex od Opelu. Udávaná kombinovaná spotřeba Golfu BlueMotion s naftovým motorem 1,6 TDI (77 kW) je 3,8 l/100 km. Astra Ecoflex s dieselovým motorem 1,3 DTE (70 kW)má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,2 l/100 km.