Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Focus kombi 1.6 Ti-VCT vs. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT – Souboj kombíků do 350.000 Kč!

Svět motorů
Diskuze (283)
Současné modely Kia Cee´d i Ford Focus se těší velké oblibě českých řidičů a zájem o ně přetrvává. Přinášíme exkluzivní srovnávací test základních kombi za méně než 350.000 Kč. Dávají cenově lákavé verze smysl?


Dojem, cena a výbava


Těším se na srovnání focusu a cee´du, před týdnem jsem si objednal vámi testovanou verzi fordu, snad to byla dobrá volba… To nám napsal pan Musial, poté co si v minulém čísle přečetl, co chystáme. Podobných e-mailů či dopisů, které kvitují testy levnějších vozů v nižších výbavách, přichází hodně. Věřte, že se vám snažíme vyhovět. Jenže přesvědčit automobilky, aby do své flotily zařadily kromě „plných náloží“, „fullů“ a „topů“ i něco lidovějšího, je často nemožné.

O to větší radost máme, že se nám po dlouhém úsilí povedlo sehnat dvě dealerská auta v nejnižších výbavách a ukázat, jak vypadá verze „cena od“. U obou vozů se navíc zdají použitelné a lidé je kupují. Pokud vás tedy nebaví číst o neustále propagovaných SUV a vytýkáte nám přespříliš škodovek, zde přinášíme srovnávací test Kie Cee´d SW 1.4 CVVT a Fordu Focus kombi 1.6 TiVCT – poctivých kombi s poctivými atmosférickými čtyřválci za velmi zajímavou cenu.

Kdo je tu nejlevnější…

V nižší střední třídě je situace taková, že pod 300.000 Kč pořídíte jen několik málo hatchbacků (Fiat Tipo, Kiu Cee´d a Škodu Rapid), pro rodinné účely však daleko lépe poslouží kombík. Zde lze mít za necelých 330.000 Kč opět tipo a také Focus Kombi, který se nabízí za cenu krátké verze. Jestliže jsme Ford kritizovali za vysokou cenu fiesty (od 299.990 Kč) a ecosportu (od 399.900 Kč), tohle je naopak skutečná cenová bomba, která se s novou generací určitě opakovat nebude.

Konkurovat takové nabídce zcela nedokáže ani jinak cenově tradičně atraktivní Kia Cee´d SW. Ta stojí minimálně 344.980 Kč. S požadovanou výbavou dle Světa motorů, která slouží pro cenové srovnání vozů, se však rozdíl od dvou levnějších konkurentů sníží. U kie se totiž již v základní specifikaci nachází telefonování s bluetooth, ve focusu i tipu se za něj připlácí. Zde se zaměříme na to, jak se žije se základní verzí, s čím se musíte smířit a co případně oželet.

Výbava, kterou (ne)čekáte

Pohled do ceníků potěší. Člověk, který si kupoval nové auto před dvaceti lety, možná dokonce zaplesá. Vždyť tehdy by za podobné peníze nepořídil ani dobře vybavenou Felicii Combi. Výbava GLX s motorem 1.3 MPI stála minimálně 315.900 Kč, ale za dvojici airbagů, klimatizaci, ABS, elektrická přední okna a rádio jste připlatili dalších 76.900 Kč.

Dnes v případě focusu i cee´du najdete běžné komfortní a bezpečnostní prvky i v základní výbavě. U obou vozů se můžete spolehnout na čelní, boční i hlavové airbagy, stabilizační systém, manuální klimatizaci, rádio s CD a USB, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, palubní počítač nebo dálkové centrální zamykání.

Buďte cool

V případě kie byla předmětem testu základní výbava Comfort, která je však dražší než akční model Cool. Ten tedy vypadá lépe než vůz na fotkách. Stejně jako focusu mu nechybí ani kožený multifunkční volant a německého soka překonává zmiňovaným voláním bluetooth, mlhovkami a diodovou technikou denního svícení.

U fordu si toto lze dopřát sadou Style (LED, mlhovky, zadní zatemněná okna a úprava jasu přístrojů) za 6900 Kč a lepším rádiem s bluetooth za 12.000 Kč, s nímž dostanete i větší displej nebo hlasové ovládání. Oproti kie má focus vždy vnitřní chromované kličky. Ceny vozů se po dorovnání výbavy liší opravdu minimálně.

Ford má výhodu v široké možnosti specifikace, i k základnímu modelu si lze leccos za rozumné peníze připlatit. U kie je výbava Cool pevně přednastavená a zvolit si lze jen barvu.

Levný ≠ laciný

Snaha automobilek donutit lidi kupovat vyšší a dražší specifikace často vedla k tomu, že se základní vozy snažily vizuálně zošklivit. Vyhlášené tím byly škodovky, které ještě nedávno měly nelakovaná černá zrcátka a kliky, čirá skla a mnozí si jistě vzpomenou i na dokonale oholenou Fabii Junior. Dnes už to tak naštěstí není ani u boleslavských vozů, ani u testované dvojice. Odlišení probíhá spíše na poli multimédií a možnostech propojení s telefony, což spoustu lidí vůbec nebolí.

Zvnějšku i uvnitř působí jak ford, tak kia důstojně. Oba vozy mají měkčenou horní část palubní desky, kia navíc přední i zadní výplně dveří a nechybí jim loketní opěrka. Bytelnější a hodnotnější dojem si odnášíme z focusu, jehož interiér vypadá i po letech originálně a volant s příjemně tlustým věcem se perfektně drží. Někomu však může vadit až příliš mohutný středový panel, který spíše než řidiče utiskuje spolujezdce, a také grafika základního rádia připomínající displej rekordéru VHS.

Nenadchne, neurazí

Kia jde univerzální cestou, palubní deska se nevyznačuje přílišnou nápaditostí, je mělčí, nižší a s užším středovým tunelem. S řidičem se nesnaží navázat kontakt. Materiály, ač z velké části měkčené, působí lacinějším dojmem. Své na tom sehrává i fakt, že jednolité plochy jsou hodně velké, málo členité a chybí jim nějaký prvek, který by hegemonií fádní černé narušil.

Výhodou cee´du je větší odkládací prostor před řadicí pákou a přehlednější grafika rádia s větším displejem. Velmi dobře jsou rozmístěné i ostatní ovládací prvky včetně ztlumování podsvícení přístrojů vlevo od volantu. Tápání nehrozí ani ve focusu, ergonomie je i jeho silnou stránkou. Více se nám líbí nastavování výdechů ventilace, které mají na starosti tři tlačítka. Těmi aktivujete, zda má vzduch proudit na sklo, tělo, či nohy, nebo libovolnou kombinaci.

V cee´du si musíte otočným kolečkem vybrat z předvolených možností, a navíc při aktivaci horních výdechů se samočinně zapíná klimatizace, což není vždy žádoucí. Naopak ve focusu vysocí jedinci občas proklínají otočný ovladač světel, který trčí v levé spodní části palubní desky a při vystupování nepříjemně útočí na řidičovo koleno. Výhodou kie jsou pak automatické dojezdy předních oken dolů i nahoru. Focus je má v základní výbavě pouze při stahování, při vytahování musíte tlačítko držet.

Vylepšení moc nestojí

Ač se v testu záměrně zabýváme základními verzemi, focus ani cee´d nejsou žádné lowcostové modely a nabídka výbav je u nich pestrá. Pro ty, kteří nemají tak hluboko do kapsy, je v případě cee´du skvělou volbou místo nejlevnější verze Cool o 20.000 Kč dražší akční model Fresh. Ten navíc obsahuje elektrické ovládání zadních oken, tempomat, samočinné rozsvěcení světlometů, zadní parkovací senzory a nabízí i možnost pár dalších příplatků včetně navigace za rozumných 16.000 Kč nebo vyhřívaných předních sedadel a volantu za 8000 Kč. Ani v této výbavě si však bohužel nelze pořídit dvouzónovou klimatizaci a dešťový senzor. Tyto prvky jsou až součástí výbavy Top od 414.980 Kč. Velmi draze vyjdou xenonové světlomety, které se dodávají jen k modelu Exclusive v rámci obsáhlé sady za 110.000 Kč a ke sportovně laděné verzi GT Line za příplatek 25.000 Kč.

Focus je zajímavý především akcí kombi za ceny hatchbacku. Ta se vztahuje na základní šestnáctistovku a dále motory 1.0 EcoBoost 74 a 92 kW a také 1.5 EcoBoost 110 kW. K dispozici je však pro všechny výbavy. Dráž tak vyjdou diesely a vrcholná jednotka 1.5 EcoBoost 134 kW, na něž akce neplatí. Výhodou je možnost individuálního specifikování jednotlivých výbav, což díky různým paketům vychází cenově přijatelně (výjimkou je jen

navigace, která stojí dle výbavy 31.100 až 57.300 Kč). Hodně toho lze objednat i k základnímu stupni Trend. Často to vyjde výhodněji než připlácet za Trend Plus, který se nabízí jen s motorem 1.0 EcoBoost 92 kW a stojí minimálně 405.990 Kč.

Pořizovací náklady Fiat Tipo 1.4 16V/70 kW (etalon) Kia Cee´d SW 1.4 CVVT/73 kW Ford Focus Kombi 1.6 Ti-VCT/77 kW
Základní cena 329 900 Kč (Tipo) 344 980 Kč (Cool) 329 990 Kč (Trend)
Cena verze Světa motorů 334 900 Kč (Tipo*) 344 980 Kč (Cool) 341 990 Kč (Trend*)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VYBAVA NAD RAMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace 8200 Kč Ne 12 600 Kč
Bixenony/světlomety LED Ne/Ne Ne/Ne Ne/Ne
Vyhřívání před./zadních sedadel 4400 Kč/Ne Ne/Ne 11 900 Kč**/Ne
Zadní/zadní a přední park. senzory 4000 Kč/Ne Ne/Ne 7900 Kč/16 400 Kč
Litá kola 12 500 Kč Ne 12 900 Kč (16")
Navigace 19 200 Kč Ne 57 300 Kč
Dešťový a světelný senzor Ne Ne 15 900 Kč***
Tempomat 2800 Kč Ne 9000 Kč
Elektrické ovládání zadních oken Ano Ne 8900 Kč
Metalíza 13 000 Kč 15 000 Kč 13 900 Kč
Porovnání cen 334 900 Kč (100 %) 344 980 Kč (o 3 % horší) 341 990 Kč (o 2 % horší)
Známka**** 1,00 1,00 1,00
POŘADÍ   2. 1.
*Základní verze s požadovanými příplatky. ** Včetně vyhřívaného předního okna, *** včetně mlhovek a automatické klimatizace, **** známka za cenu, výbavu a servisní náklady.

Prostor a pohodlí


Umění hospodařit

V rámci kompaktních kombi patří oba vozy vnějšími rozměry k menším. Focus sice cee´d v každém směru přerůstá, nicméně uvnitř ford až zbytečně

hýřil a účelněji navržená kia ho poráží (nabízí i nepatrně delší rozvor 2650 vs. 2648 mm).

Vpředu je rozdíl spíše pocitový, daný výše popisovaným tvarováním přístrojové desky. V příčném směru jsou odlišnosti minimální. Nad hlavou řidič cee´du vozí větší rezervu, bez měření si však rozdíl neuvědomíte. Daleko větší odlišnosti panují vzadu, zde se již projevuje hlubší palubní deska (a větší odsunutí předních pasažérů od ní) a málo vykrojená přední opěradla. Zadním cestujícím tak zbývá místa méně než v cee´du. I s výškou 1,9 metru si však za sebe sednete, aniž byste se koleny dotýkali sedadla před sebou. Oceníte také vyšší ukotvení sedáků, tudíž lépe podepřená stehna. Příjemněji se také sedí uprostřed, kde zbývá nad hlavou nepatrně více místa než v kie. Na krajních sedadlech je situace opačná. Vertikální prostornost však patří mezi silné stránky obou vozů, krčit se v nich nikdo nemusí.

Rekordy nelámeme

Objem zavazadelníku hovoří lehce ve prospěch cee´du. V praxi však hodnotíme jako lépe využitelné místo ve focusu – je totiž širší, delší i hlubší.

Bohužel výška je i tak u obou vozů nízká (49 vs. 47 cm), hůře se proto převážejí méně skladné věci a na sebe se zavazadla moc kupit nedají. Nevýhodou je také fakt, že tašky špatně drží na bočních háčcích. Kia započítává do objemu i schránky pod podlahou, které však při rodinné dovolené s nakládáním cestovních tašek těžko využijete. Hodí se jen na drobné předměty. Hned za nakládacím prahem je krátký, ale 27 cm hluboký prostor, a dále pak delší a mělčí 7 cm vysoká schránka, kterou lze případně vyjmout. Takže pokud si ji domácí kutilové nahradí jednoduchou podlážkou, získají v prostřední části sympaticky hlubokou „vanu“. Bez „samodomo“ úprav cee´du je však kufr focusu větší, boduje i nízkou nakládací hranou (60 vs. 63 cm) i vysoko výklopnými pátými dveřmi (195 vs. 189 cm). Ani jeden vůz si nehraje na variabilitu, takže po sklopení dělených opěradel vznikne šikmá ložná plocha. Průvlak na lyže chybí u obou.

Ve focusu se nám líbí automaticky odjišťovací roleta. V cee´du je sice vedena v kolejnicích, zaháknout na konci ji ale musíte ručně. Méně praktické je u kie také odjišťování pátých dveří zvenčí. Tlačítko není uprostřed, ale vyosené vpravo, což je právě neintuitivní.

Naměřené hodnoty Ford Focus Kombi 1.6 Ti-VCT Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 174/3 176/7
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 93-102/97 96-104/98
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 0-7/5 0-9/6
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 147/148 148/147
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 143/129 143/134
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 53 x 50/49 x 55 52 x 51/51 x 51
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 65 x 51 64 x 53
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 82 x 106 98 x 103
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 60/195 63/189

Motor, jízda


Objem nerozhoduje

Jako jedny z mála nabízejí Ford i Kia v nižší střední třídě ještě atmosférické motory, navíc čtyřválce. Pro konzervativní motoristy s předsudky vůči přeplňovaným litrům a žádající plnohodnotnou kubaturu jsou tím pravým.

Velmi povedená čtrnáctistovka v cee´du nabízí na svůj objem výborný výkon 73 kW při 6000 min-1 a točivý moment 134 Nm při 4000 min-1. Od roku 2015 dostala i variabilní časování na obou vačkách (kód motoru G4LC) a v kombinaci s šestistupňovou převodovkou využívá potenciál na maximum. Podobnou techniku – tedy nepřímé vstřikování MPI a variabilní časování sacích i výfukových ventilů – nabízí i agregát 1.6 Ti-VCT ve focusu. Ten by měl mít díky vyššímu kompresnímu poměru (11,0:1 vs. 10,5:1) ještě výhodu ve větší efektivitě spalování. Poskytuje 77 kW taktéž v 6000 min-1 a logicky se u něj větší objem odráží i ve vyšším točivém momentu (150 Nm při 4000-4500 min-1) než u kie.

Bohužel focus si musí vystačit s pětistupňovou převodovkou a větší přeskoky při řazení potenciál motoru trochu srážejí. Nejvíce se to projeví při zrychlování ve vyšších rychlostech. Stovky dosáhly vozy v podobném čase (12,6 s – kia, 12,7 s – ford), výrazně se neliší ani zrychlení 0-120 km/h: 17,9 s – kia vs. 18,3 s – ford, ale na 150 km/h se vlivem větších přeskoků mezi převody dostane ford až za 35,3 s, kia za 31,8 s.

Odstupňování pátého (ford), respektive šestého stupně (kia) je prakticky stejné a při 130 km/h oba motory točí 3600 min-1. Porovnání pružnosti přesto hovoří ve prospěch slabší kie, která je v nízkých otáčkách živější, 80-120 km/h na nejvyšší stupeň pokoří za 20,4 s, focusu to zabere přesně o čtyři sekundy více. Na poměry atmosférických motorů je výsledek cee´du velmi dobrý, s turby se pochopitelně rovnat nemůže.

Šestnáctistovka ve focusu velmi připomíná motor 1.6 MPI z předchozí octavie. Stačí, ale neohromí a výrazněji se začíná probouzet až nad 3000 min-1. Kia pocitově ožívá o nějakých 500 min-1 níže. U obou ale platí, že při předjíždění je potřeba si náležitě podřadit a vyhnat motor nemilosrdně do otáček. Nízké otáčky jsou jen pro poklidnou, ustálenou jízdu, ani pod 1500 min-1 však na rozdíl od řady soudobých tříválců neduní.

Spotřeba paliva byla v průměru asi o 0,2 l/100 km nižší u kie. Největší rozdíly panovaly ve městě, kde si ford nárokoval 7,4 l/100 km, zatímco kia si vystačila s 6,8 l/100 km. Na dálnici si oba vozy řeknou o lehce přes sedm litrů a při běžné jízdě po silnicích se přiblížíte k šesti.

Focus má velkou výhodu ve skvěle sladěném elektronickém pedálu plynu a měkce zabírající spojce, rozjíždí se s ním krásně plynule a plazení se v koloně zvládnete jen se spojkou. Opakem je kia, kde je pedál plynu nastaven příliš citlivě a plynulý rozjezd vyžaduje velké soustředění. V opačném případě vám motor zhasne, nebo otáčky létají zbytečně vysoko. Řazení je u obou vozů přesné, lehké a s přiměřeně dlouhými drahami.

Údaje o testovaných vozidlech Ford Focus Kombi 1.6 Ti-VCT Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
Motor, ventilový rozvod zážehový R4, DOHC zážehový R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1596 1368
Největší výkon (kW/min-1) 77/6000 73/6000
Největší točivý moment (Nm/min-1) 150/4000-4500 134/4000
Převodovka 5° manuální 6° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4560 x 1823 x 1492 4505 x 1780 x 1485
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2648, 1544/1534 2650, 1563/1571
Standardní pneumatiky 205/55 R16 195/65 R15
Provozní/užitečná hmotnost (kg)1300/600 1279/616
Nej. hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 665/700 600/1200
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 490/1516 528/1642
Objem nádrže paliva (l) 55 53
Nejvyšší rychlost (km/h) 180 181
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,5 13,0
Emise CO2 (g/km) 139 138
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 8,4/4,7/6,0 7,8/4,9/6,0
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 13,4 12,1
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 24,4/- 16,1/20,4
Otáčky na nej. rychl. stup. při 130 km/h podle GPS (ot./min) 3600 3600
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 46,2/86,4/125,1 46,9/85,4/123,9
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,9 6,7

Stále na výši

Focus bývá tradičně oceňován za kvalitu jízdy a nejinak je tomu i u testovaného vozu. Základ úspěchu představuje velmi tuhá karoserie, což ve

spojení s vyspělým víceprvkovým zavěšením zadních kol a vhodně naladěným odpružením přináší výborný komfort a jistotu v zatáčkách i při rychlé

jízdě po dálnici. V kombinaci s šestnáctistovkou a v základní výbavě se jedná o nejlehčí focus, což se pozitivně odráží na schopnostech při prudké změně směru. Vůz reaguje o poznání ochotněji než třeba se čtyřválcem 1.5 EcoBoost. Spíše než nedotáčivost je potřeba drobně korigovat vybočující záď.

Základní, šestnáctipalcové pneumatiky jsou dobrou volbou z hlediska ovladatelnosti i komfortu. Obecně však lze u focusu s klidem volit i větší rozměr, protože výborný komfort si zachovává i na kolech o dva palce větších. Silnou stránkou fordu je také dobré odhlučnění, šestnáctistovka není ani při vyšších rychlostech slyšet více než přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, respektive nepřekonává ostatní zdroje hluku.

Jedu, jedu

Kia představuje v rámci nižší střední třídy průměr. Rozhodně nejezdí špatně, nicméně požitek z jízdy nepřináší. Největší překážku představuje řízení s malou zpětnou vazbou. Posilovač je totiž v případě cee´du umístěný přímo na sloupku řízení, což je z hlediska přenosu informací od kol pro řidiče méně výhodné než umístění elektromotorku na ozubené tyči řízení, jako to má focus.

Na limitu se cee´d chová lehce nedotáčivě, je snadno čitelný a stabilizační systém zasahuje citlivě. Také se pyšní zadní víceprvkovou nápravou, na nerovnostech kola neodskakují, 15“ pneumatiky s vyšším profi lem jsou na českých okreskách spíše výhodou. Svědčí i komfortu, který za focusem výrazně nezaostává. Hluk při jízdě, zejména na dálnici, je u cee´du vyšší než v případě focusu, při běžných cestovních rychlostech do 130 km/h však neobtěžuje.

Závěr


Závěr

Souboj dvou levných kombi ukázal, že za danou sumu získáte lepší a lépe vybavené auto než kdy dříve. I základní provedení jsou velmi dobře použitelná. Ač se jedná v podstatě o výběhové generace, své kvality stále mají a s konkurenty se mohou poměřovat stejně dobře jako v době příchodu na trh. Vítězství, byť nijak drtivé, si odnáší focus. Stále nadchne skvělým podvozkem a bytelným, kvalitně zpracovaným interiérem. Naopak nevýhodou je méně místa zejména na zadních sedadlech. Velikostí zavazadelníků za nejlepšími oba vozy zaostávají. Ve srovnání se cee´dem ztrácí ford horší pružností motoru i dynamikou ve vyšších rychlostech. Čtrnáctistovka je jednoznačně chloubou kie a vůz potěší i prostorností a praktičností interiéru, byť na pohled působí jednodušeji a laciněji. Zásadním nedostatkem cee´du je přeposilované řízení a necitlivé nastavení pedálu plynu.

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Ford Focus Kombi 1.6 Ti-VCT Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
DOJEM
Design 1,50 1,50
Dílenské zpracování 2,00 2,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 1,50
Sedadla 2,00 2,50
Zavazadelník a variabilita 2,50 2,50
Ovládací prvky 1,50 1,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,50 2,00
Pružnost 4,00 3,00
Spotřeba 1,50 1,50
JÍZDA
Řazení 1,50 1,50
Řízení 1,50 3,00
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost 1,50 2,50
Jízdní komfort 1,00 1,50
CELKEM
Výsledná známka 1,89 2,04
Závěrečné pořadí 1. 2.

Pořadí1. Ford Focus Kombi 1.6 Ti-VCT2. Kia Cee´d SW 1.4 CVVT
PlusyVýborné jízdní vlastnostiProstorný a praktický interiér
 Přesné řízení a řazeníSnaživý motor a šestistupňová převodovka
 Bytelně působící interiérNízká spotřeba i ve městě
 Komfortní odpruženíPřesné řazení
 Nízká nákladová hrana 
MínusyMéně místa vzaduNecitlivě naladěný pedál plynu
 Horší pružnost a dynamika ve vyšších rychlostechMalá zpětná vazba řízení
 Menší výška kufruHorší využitelnost kufru
  Laciněji působící interiér
Průměr celkem1,892,04

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 15 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším kombi nižší střední třídy s výbavou dle Světa motorů je Fiat Tipo 1.4 16V 70 kW za 334.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 351.645 Kč. Za cenu od 351.646 Kč do 385.135 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Autor: Martin Jeník

Zobrazit celý článek
Svět motorů
Diskuze (283)
Avatar - Emel
16. 2. 2018 21:35
Re: Vlastní zkušenosti s FF
Highlevel jsou v kompaktech 2.0T. 1.0T je základní motorizace, ale v těch inkarnacích okolo 200Nm s šestikvaltem už je to o stupínek víc než základ.
Avatar - idam.i
16. 2. 2018 18:32
Re: Vlastní zkušenosti s FF
Pokial je 1,0T high level, tak to potom tak rád beriem. >:D
Avatar - idam.i
16. 2. 2018 18:23
Re: Nedostatečná motorizace
Len pre info.S atmosférou 1,6 obsadenú 3 osobami + plnú kufor som v pohode zrýchlil na 6.stupeň na diaľnici cez Alpy k moru.Netvrdím,že prudko akceleroval,no v pohode zrýchlil potom ako som musel spomaliť pre pomalé auto.Krtince na D1 prebehnem na 6.stupni absolútne v poho. Určite to nie je dych vyrážajúca vec,ale trvám na tom ,že na bezpečné jazdenie stačí.
Avatar - Bazalt
15. 2. 2018 14:13
Re: čtyřrozměrný zavazadelník
To mi připomnělo naší loňskou dovolenou na Madeiře s P 108 :-)
Avatar - Emel
14. 2. 2018 17:22
Re: Vlastní zkušenosti s FF
Tak je potřeba to brát tak, že ta 1.6 je lowcost motor...