Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS: Produkce ostrého hatchbacku startuje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 1. 2016
41
60
Zobrazit náhledy (41)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford představil Focus RS už loni v Ženevě, české ceny oznámil na konci září. Vyrábět se ovšem začíná až nyní.

Ženevský exponát byl ještě předprodukčním prototypem, definitivní verzi jsme mohli vidět až ve Frankfurtu. Modrý ovál ale také postupně odhaloval technická data a pak nám naservíroval i pár videí z vývoje vozu. Český importér na něj v září 2015 nalepil cenovku 915.900 korun, od té doby se však částka nutná k jeho pořízení zvedla o dalších třicet tisíc, tedy na 945.900 Kč.

Okřídlený agresivní hot-hatch pohání turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l, který má také evropská verze Mustangu. Dostal ale jiné sání, dvoustupňové twin-scroll turbo s větším mezichladičem a výfuk se dvěma oddělenými koncovkami, výsledkem je 257 kW (350 k). Ford se vrátil u ostrých vozů odvozených ze sériové produkce ke čtyřkolce, což mnozí přivítali s nadšením. Tu měl Escort RS Cosworth a ještě před ním nejvýkonnější Sierry v osmdesátých letech minulého věku, sériový Focus však dosud ne, i v nejvýkonnější specifikaci zůstával předokolkou.

Elektronický systém Performance 4WD s dvěma spojkami na zadní nápravě a torque vectoringem dovoluje dokonce drift, jen je nutné zapnout k tomu určený režim (Drift, další nesou názvy Normal, Sport a Track). Launch Control zase umožní start bez prokluzu kol. Moderně se prostě nevyhneme, analogové hot-hatche odvál čas. Točivý moment sice dosahuje 440 N.m, ale krátkodobě je k dispozici ještě o 30 N.m více, manuální převodovka má šest stupňů.

Focus RS z klidu na stovku sprintuje během 4,7 s a jede až 266 km/h, nějaké omezení na dvěstěpadesátku se ho netýká. Z továrny dostal devatenáctipalcová černá kola s desítkou paprsků, obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Do předních chlazených 350mm kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny Brembo. Posádka si hoví ve sportovních sedačkách od Recara částečně čalouněných kůží, na cestu jim svítí adaptivní bixenony, řidič má před sebou kožený volant a šlape na hliníkové pedály, motor se startuje tlačítkem. Auta jsou vybavena také informačním systémem Sync 2, audiem od Sony s devíti reproduktory a dvouzónovou klimatizací. V kabině nechybějí ani nezbytná loga.

Sériová výroba byla zahájena v pátek 15. ledna 2016 v německém Saarlouis. První klienti se svých objednaných aut dočkají již brzy. Je opravdu škoda, že třetí generace Focusu se tvarově hodně nepovedla, ale to nebudou ti, kteří si výkonný hatchback koupili, vůbec řešit... Beztak je současná řada celosvětovým bestsellerem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Gratulace
| 19. 1. 2016
Pokud se ti FoRS tak moc líbí i opticky, tak si ho asi koupit "musíš". ;-)
Gratulace
| 19. 1. 2016
Stastny to clovek. :-)
Jak jsem psal, tesim se pak na postrehy.
Gratulace
| 19. 1. 2016
Je to tak. 300k sem nebo tam nehraje roli. Bylo by hezké, kdyby vedle bílé X5 seděla bílá M135i nebo 235i. FRS hraje hodně na emoce. M135i 5DR by byla nejpraktičtější volba a jasně, šestiválec je šestiválec, ten čtyřválec, i když v FRS velkokapacitní, šestiválec nikdy nenahradí. A potom nelze zapomínat, že šestiválec v BMW řadách1 i 2 končí. Čili je tu poslední šance si jej pořídit, než "vyhyne". Čtyřválce v nižší střední třídě ještě nějaký ten rok budou (I hope) přežívat. Ale FRS se mě kuwa líbí moc... ;-)
Avatar - white label
Gratulace
| 19. 1. 2016
Tady ale o cenu primárně nejde. On na to zřejmě finance má, pokud o tom reálně uvažuje/uvažoval.
A šestiválcové BMW by přece nemělo stát stejně, jako čtyřválcový Ford.
Avatar - white label
Pokud nějaký člověk vůbec neřeší vzhled (exteriéru i interié
| 19. 1. 2016
Nebuďte zbytečně paranoidní. Pro jednoho ošklivka, pro druhého krasavice, je to relativní a díky této relativitě se nakonec vdají (skoro) všechny. A podobné je to (nejen) s auty.
To ovšem nic nemění na tom, že něco jako dobrý/špatný vkus obecně existuje.
To proto, aby např. majitel sbírky sádrových trpaslíků nečekal obecný obdiv za jeho "individuálně vytříbený" vkus. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku