Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang: Jak prodávat pony car s oturbeným čtyřválcem 2.3 EcoBoost?

David Bureš
Diskuze (38)
Ford má problém, řeší, jak nalákat zákazníky ke čtyřválcovému Mustangu. Klienti jsou totiž u tohoto vozu zvyklí na jednotky s více válci.

Šestá generace Fordu Mustang se příští měsíc začne prodávat na domácím americkém trhu. Prodejci aktuálně procházejí tradičním školením, ve kterém se učí, jak novinku prodávat. Důraz školitelů je podle informací serveru Automotive News kladen na prezentaci nového čtyřválce 2.3 EcoBoost.

Čtyřválcový Mustang je pro zákazníky neobvyklý, tak málo válců měla naposledy třetí generace tohoto vozu, jejíž výroba skončila v roce 1993. Sama Melanie Bankerová, marketingová manažerka starající se o Mustang, přiznává: „Motor EcoBoost je zcela nový problém, který dnes nemáme.“

Prodejci budou lákat zákazníky na speciality motoru. Čtyřválec 2.3 EcoBoost je lehce silnější než základní atmosférický šestiválec (231 kW vs. 224 kW) a zároveň úspornější. V dálničním cyklu dle americké normy čtyřválec spotřebuje 7,6 litru benzinu na 100 kilometrů, zatímco 3,7litrový šestiválec na tuto vzdálenost potřebuje 8,4 litru paliva.

Úspěch 2.3 EcoBoost na americkém trhu je sice pro Mustang důležitý, není však nezbytně nutný. Už dříve vyšlo najevo, že přeplňovaný 2,3litr bude cílit primárně na evropské zákazníky, pro které by byl podobně silný šestiválec moc velkým žroutem. Bankerová tvrdí, že na americkém trhu bude mít čtyřválec divokou kartu. Není tak jasné, v jaké prodeje Ford doufá.

Na americkém trhu tvořil šestiválec u Mustangu modelového roku 2014 zhruba 60 %, zbytek připadal na vrcholný osmiválec. Zájemci o novou generaci si zatím objednávají především V8. Jedná se ale o tradicionalisty, postupem času podle Bankerové vzroste zájem o menší jednotky.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor ale není jedinou technickou vychytávkou nového Mustangu, na kterou budou prodejci lákat. Nová generace je totiž Fordem označována za nejvíce sofistikovaný Mustang historie. Ve výbavě auta se objeví mimo jiné dešťový senzor, adaptivní tempomat a nové nezávislé zadní zavěšení, což jsou prvky, na které tradiční zákazníci nejsou u Mustangu zvyklí.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - white label
9. 10. 2014 00:05
Re: Super objev hoši
On se směje tomu, jak chceš jeden válec uspořádat do Vé. Kdežto ty to "V1" zřejmě bereš jako označení jednoválce "V" - jako Válec a "1" jako počet...
8. 10. 2014 22:31
Re: Mam Mustanga V6 2014
Ano je to 6 rychlostny manual. Dochadzam do roboty 1,6km cez 3 semafory, motor sa ani nezacne zohrievat, polovica km takto a polovica na dlhsie uspornejsie trasy a vysledna spotreba vzdy pod 10l.
Automat ma podla papierov nizsiu spotrebu ako manual, ja vsak u manualu vyuzivam dojazd a volnobeh. To auto s vyradenou rychlostou ide skoro donekonecna, mizivy odpor vzduchu a na volnobehu ma paradne nizku spotrebu ako som pisal. To s automatom nevyuzijes.
Moj ma papierovo 29mpg(8,11l/100km) na dialnici, co aj zodpoveda realite. Pri ustalenej 120km/h zerie okolo 7,6l/100km, co so studenym startom, rozbehom a obcasnym pribrzdenim na dialnici da tych 8,1.
Pri 100km/h zerie 6,6l/100km, takze po takych okreskach plynulou jazdou sa da ist za 7,5-8,5l
Na 1700kg tazke benzinove auto s 3,7l motorom absolutne nie zle.
8. 10. 2014 18:38
Re: Super objev hoši
dočkej času:-)
8. 10. 2014 13:34
Re: Mam Mustanga V6 2014
Já si myslel že to neni tak hrozný.. Ale furt mi to auto nějak táhlo doprava, tak ho jedu vrátit a chci jiný, žejo. V půjčovně se podivujou, významně na ženu čuměj, ale jsou prozákaznický a s omluvou mi ho vyměněj. A zas to samý. No a až pak mě napadlo změřit jí krejčovskym metrem hlavu a zjistil jsem, proč se nám to furt stáčí a taky to moc žere. Pak už jsme jezdili jenom se střechou dole..
Avatar - Barrichello
8. 10. 2014 13:13
Re: Mam Mustanga V6 2014
Láda má velkou hlavu, jak pytel vod banánů >:D >:-[]