Ford Mustang: Jak prodávat pony car s oturbeným čtyřválcem 2.3 EcoBoost?
Šestá generace Fordu Mustang se příští měsíc začne prodávat na domácím americkém trhu. Prodejci aktuálně procházejí tradičním školením, ve kterém se učí, jak novinku prodávat. Důraz školitelů je podle informací serveru Automotive News kladen na prezentaci nového čtyřválce 2.3 EcoBoost.
Čtyřválcový Mustang je pro zákazníky neobvyklý, tak málo válců měla naposledy třetí generace tohoto vozu, jejíž výroba skončila v roce 1993. Sama Melanie Bankerová, marketingová manažerka starající se o Mustang, přiznává: „Motor EcoBoost je zcela nový problém, který dnes nemáme.“
Prodejci budou lákat zákazníky na speciality motoru. Čtyřválec 2.3 EcoBoost je lehce silnější než základní atmosférický šestiválec (231 kW vs. 224 kW) a zároveň úspornější. V dálničním cyklu dle americké normy čtyřválec spotřebuje 7,6 litru benzinu na 100 kilometrů, zatímco 3,7litrový šestiválec na tuto vzdálenost potřebuje 8,4 litru paliva.
Úspěch 2.3 EcoBoost na americkém trhu je sice pro Mustang důležitý, není však nezbytně nutný. Už dříve vyšlo najevo, že přeplňovaný 2,3litr bude cílit primárně na evropské zákazníky, pro které by byl podobně silný šestiválec moc velkým žroutem. Bankerová tvrdí, že na americkém trhu bude mít čtyřválec divokou kartu. Není tak jasné, v jaké prodeje Ford doufá.
Na americkém trhu tvořil šestiválec u Mustangu modelového roku 2014 zhruba 60 %, zbytek připadal na vrcholný osmiválec. Zájemci o novou generaci si zatím objednávají především V8. Jedná se ale o tradicionalisty, postupem času podle Bankerové vzroste zájem o menší jednotky.
Turbodmychadlem přeplňovaný motor ale není jedinou technickou vychytávkou nového Mustangu, na kterou budou prodejci lákat. Nová generace je totiž Fordem označována za nejvíce sofistikovaný Mustang historie. Ve výbavě auta se objeví mimo jiné dešťový senzor, adaptivní tempomat a nové nezávislé zadní zavěšení, což jsou prvky, na které tradiční zákazníci nejsou u Mustangu zvyklí.