Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nabídne elektrický Transit a řadu dalších novinek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Ford v nizozemském Amsterdamu během akce „Go Further“ zveřejnil své plány v oblasti užitkových vozidel pro blízkou budoucnost.

Ford se v roce 2018 stal již počtvrté za sebou nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Loni dosáhl nejlepšího obchodního výsledku za posledních 25 let, když na dvaceti tradičních evropských trzích prodal 380.900 užitkových vozů. Ve srovnání s rokem 2017 to znamená nárůst o více než osm procent.

 

Svou pozici si chce Ford samozřejmě udržet a připravuje řadu novinek, která mu s tím má pomoci. Během akce „Go Further“ bylo i proto uvedeno, že by se v roce 2021 měl začít prodávat nový Ford Transit s elektrickým pohonem. Vedle této informace pak mimo jiné oznámil Ford novou iniciativu, zaměřenou na minimalizaci prostojů užitkových vozů kvůli údržbě, ohlásil rozšíření programu kvalifikovaných výrobců nástaveb a představil novou aplikaci FordPass Pro, určenou zejména menším firmám a živnostníkům.

 

Ford Transit s čistě elektrickým pohonem, který se má začít vyrábět v roce 2021, má uspokojit poptávku po všestranném užitkovém automobilu s nulovými emisemi. Bude k dispozici v několika variantách karoserie s konkurenceschopným užitečným zatížením. Elektrické hnací ústrojí je navrhováno v takové podobě, aby umožňovalo provoz za každého počasí, zachovalo si základní vlastnosti po celou dobu životnosti vozu a dojezd odpovídal praktickým potřebám městských rozvážkových firem.

 

Ve spolupráci se společností StreetScooter vyrábí Ford elektrifikovaný užitkový model již dnes. StreetScooter WORK XL vychází z Transitu a montuje se v továrně Ford v německém Kolíně nad Rýnem. Jeho provozovatelem je Deutsche Post DHL, ale v průběhu letošního roku budou vozy WORK XL nasazeny do zkušebního provozu u několika dalších firem z Německa, Nizozemska a Belgie.

 

 

 

Provozovatelům, kteří se potřebují pohybovat v nízkoemisních zónách, nabídne Ford již koncem roku 2019 Transit Custom Plug-In Hybrid s možností bezemisního provozu bez obav z nedostatečného dojezdu.

 

Přední kola Transitu Custom Plug-In Hybrid jsou poháněna výlučně elektromotorem. Napájení elektromotoru zajišťuje soustava lithium-ion baterií o kapacitě 13,6 kWh. Oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost zde slouží k dobíjení baterií v případě potřeby. Cílový dojezd vozu činí 50 km v elektrickém režimu s nulovými emisemi a 500 km s využitím spalovacího motoru.

 

Prototypy modelu Transit Custom Plug-In Hybrid v současnosti procházejí provozními zkouškami v Londýně. Další testování zanedlouho začne ve španělské Valencii a v německém Kolíně nad Rýnem.

 

Zejména v městském a příměstském provozu se má uplatnit další typ elektrifikovaného pohonu pro užitkové vozy Ford, mild-hybrid se 48V technologií. Od poloviny roku 2019 ho začne společnost evropským zákazníkům nabízet v modelech Transit, Transit Custom a Tourneo Custom pod obchodním označením EcoBlue Hybrid.

 

Technologie EcoBlue Hybrid přináší oproti ekvivalentnímu modelu s motorem 2.0 EcoBlue snížení spotřeby paliva asi o tři procenta dle homologačního cyklu WLTP. V městském provozu s častým zastavováním může však úspora dosáhnout až osmi procent.

 

 

 

Na bázi zabudovaného palubního modemu FordPass Connect, který je k dispozici pro většinu modelů značky Ford od Fiesty po Transit, vyvíjí Ford nová řešení správy vozových parků, zaměřená na provozovatele užitkových automobilů.

 

Na „Go Further“ oznámil Ford vývoj prediktivního plánování údržby, založeného na údajích o využívání vozu. Cílem je snížit prostoje na absolutní minimum. První stadium služby bude spuštěno v průběhu roku 2019.

 

Nové řešení slibuje přinést revoluci do plánování údržby užitkových vozů. To by již nemělo vycházet z pevně stanovených intervalů údržby, ale z údajů o provozu a využívání konkrétního vozu. Díky monitorování klíčových technických skupin v reálném čase lze poskytovat servisní péči až podle potřeby a zároveň předcházet vzniku větších závad. Provozovatelé mohou v aplikaci sledovat stav a kondici každého svého vozu.

 

Pro větší provozovatele připravuje Ford službu Ford Telematics. Data přenášená ze všech aut v reálném čase umožňují manažerům flotil sledovat polohu automobilu, spotřebu paliva, chování řidiče a provozní parametry vozu. Systém Ford Telematics nabízí rovněž přímý přístup k diagnostickým údajům vozu. To vše pomůže osobám odpovědným za provoz a správu flotil užitkových vozidel efektivněji regulovat provozní náklady a zvýšit bezpečnost řidičů.

 

V průběhu letošního roku uvolní Ford novou mobilní aplikaci FordPass Pro, určenou speciálně menším provozovatelům, kteří využívají jeden až pět automobilů. V aplikaci na chytrém telefonu bude možné sledovat polohu vozů, hladinu paliva, jejich kondici atd.

 

 

 

Na vedoucím postavení značky Ford v oblasti užitkových automobilů mají zásadní podíl i různá strategická partnerství a aliance, ať už se jedná o podporu výrobců nástaveb nebo joint-venture Ford Otosan v Turecku, kde se vyrábí většina modelů rodiny Transit.

 

Program kvalifikovaných výrobců nástaveb má aktuálně po celé Evropě 100 akreditovaných partnerů, do roku 2020 by se měl jejich počet zdvojnásobit. Partneři zapojení do programu mají přístup k výrobní dokumentaci Fordu a společnost s nimi zároveň spolupracuje na ještě flexibilnějších produktech. Příklad reprezentuje snížený podvozek Transit Skeletal, představený v roce 2018.

 

Ford také rozšiřuje nabídku pro zákazníky, kteří si chtějí objednat nástavbu přímo u prodejce značky. Ke konci roku 2020 budou Transit Centra nabízet čtyřicítku nástaveb z programu kvalifikovaných výrobců, od sklápěčů až po chladicí vozy.

 

Transit Centra pomáhají zákazníkům ve všech fázích vlastnictví vozu. Poradí s výběrem optimální konfigurace a vyjdou vstříc při plánování údržby a oprav, aby prostoje byly co nejmenší. Nabízejí urgentní opravy, rozšířenou otevírací dobu nebo expresní dodání náhradních dílů. Transit Center je v Evropě již 950.

 

 

 

V lednu oznámily společnosti Ford Motor Company a Volkswagen AG dosažení první formální shody na širší alianci. V její gesci má Ford zkonstruovat a vyrábět pick-up střední velikosti, jenž přijde na trh již v roce 2022. Ford dále zamýšlí vyrábět větší užitkové vozy pro evropské zákazníky, zatímco Volkswagen plánuje vyrábět městskou dodávku.

Zdroj: Ford Czech Republic

 

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme