Ford: nový motor a automat pro Mondeo, S-Max a Galaxy
Pohonná jednotka o objemu 2,3 litru se vyrábí ve Valencii a byla vyvinuta pro použití ve velkých vozech značky Ford vybavených novou automatickou šestistupňovou převodovkou Durashift 6-tronic. Tento agregát je vyvinut ze stejného základu jako dvoulitrový Duratec HE a společně s převodovkou bude v nabídce pro modely Mondeo, S-Max a Galaxy.
Nová pohonná jednotka o objemu 2,3 l disponuje výkonem 118 kW (161 k) při 6500 ot./min a točivým momentem 208 Nm při 4200 ot./min.
V případě, že je tímto motorem vybaveno Mondeo s karoserií sedan nebo liftback, pak jsou emise CO2 na hodnotě 223 g/km. Automobil dosahuje maximální rychlosti 207 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s a kombinované spotřeby paliva 9,3 l na 100 km. U Mondea s karoserií kombi zůstávají stejné hodnoty emisí i spotřeby paliva, ale nepatrně se sníží maximální rychlost na 202 km/h a zrychlení na 10,8 s.
Dalšími modely pro něž je nová pohonná jednotka společně s automatickou převodovkou určena jsou S-Max a Galaxy. Tyto vozy mají emise CO2 na hodnotě 232 resp. 235 g/km. Dosahují maximální rychlosti 194 resp. 191 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 resp. 11,6 s a kombinované spotřeby paliva 9,7 resp. 9,8 l na 100 km.
Šestistupňová automatická převodovka Durashift 6-tronic nabízí řidiči možnost manuálního řazení rychlostí a vedle zážehového motoru 2,3 l Duratec HE bude k dispozici také se vznětovým dvoulitrem Duratorq TDCi.
Na český trh by mělo Mondeo s novou pohonnou jednotkou a převodovkou dorazit pravděpodobně až počátkem roku 2008 a modely S-Max a Galaxy by mohly být k dispozici koncem letošního roku.