Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford omezuje produkci Fiesty. Kvůli nízkému zájmu zákazníků

David Bureš
Diskuze (29)

Ford Fiesta sice nadále patří mezi nejprodávanější automobily v Evropě. Jeho evropské prodeje ale loni meziročně klesly o významných 15 %.

Značka Ford v posledních letech nezažívá v Evropě zrovna šťastné období. Loni její evropské prodeje podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) meziročně klesly o 1,5 %, a tak se Ford postupně propadá v pořadí značek. Důvod tohoto pádu hledejme i v klesajícím zájmu zákazníků o jeden z klíčových modelů amerického výrobce.

Tím vozem je Fiesta, malý hatchback, který sice zůstává jeden z nejprodávanějších vozů na starém kontinentu, loni se mu ale vůbec nedařilo. Podle statistik serveru Car Sales Base měl v Evropě za rok 2019 na svém kontě 228.959 registrovaných kusů, o 15 % méně než o rok dříve. Výsledek je o to smutnější, že aktuální generace Fiesty je pořád relativně novým vozem. Vždyť se vyrábí teprve od roku 2017.

Fiesta se propadá hlavně na svém klíčovém trhu, ve Velké Británii. Tam sice byla i loni nejprodávanějším vozem vůbec, jenže její britské registrace se meziročně propadly z 95.892 na 77.833 kusů. Fiesta zkrátka tratila na klesajících prodejích v Británii z důvodu nejistoty kolem brexitu. Tamějších registrovaných 2.311.140 aut za rok 2019 bylo o 2,4 % méně než o rok dříve.

Ford už na slabé výsledky Fiesty reaguje omezením její produkce. Automobil se v továrně v německém Kolíně nad Rýnem bude vyrábět jen čtyři dny v týdnu místo dnešních pěti. Zkrácený pracovní týden přitom bude trvat minimálně do poloviny roku, v květnu pak firma přezkoumá, jak řešení zafungovalo a zda případně výrobu neomezit dále. Krok přitom ovlivní na 2.200 pracovníků závodu.

„V jižní Evropě a Velké Británii vidíme nižší poptávku, což vede k potřebě přizpůsobit výrobu,“ vysvětluje krok mluvčí Fordu. Velká Británie je přitom pro Fiestu klíčovým trhem, třetina vyrobených aut míří právě na britské ostrovy.

Ford ale může těšit, že jiným důležitým modelům se daří. Evropské prodeje malého SUV EcoSport loni vzrostly o devět procent, kompaktní SUV Kuga si pomohla o pět procent a kompaktní Focus meziročně vyskočil o 13 %.

David Bureš
Diskuze (29)

Doporučujeme

16. 2. 2020 02:35
Pro koho je Fiesta?
Není praktická - vstup do kufru snad už menší a užší udělat nemohli. Uvnitř malá. Motory, no nevím. Za cenu základní Fiesty (340 tisíc) se dá sehnat třeba Dacie Duster, dokonce v této ceně už i na LPG. FIesta je prostě předražená.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2020 21:21
Myslíte, že si někdo, aspoň na chvilku, připustil, že to je
Myslíte, že si někdo, aspoň na chvilku, připustil, že to je motorama?

Fiesta je auto pro specifickou skupinu zákazníků... a ti chtějí spolehlivý a dlouhověký čtyřválec, třepající tříválce prostě nechtějí kupovat.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2020 21:16
Re: Doufam
Jo, ale přišla o normální motory...
15. 2. 2020 12:04
reaguješ na mna?
Načo?
Samozrejme som písal o Slovensku, kde naozaj Ford nemá zastúpenie - autá predáva cez nejakú obskúrnu s.r.o., nemá lokalizáciu do slovenčiny, neuznáva záruky, minimum predajcov, a autá má so slabým výberom a jednoznačne drahšie ako VW.

Ako je to v Česku skutočne netuším. Možno lepšie. Možno nie.
15. 2. 2020 09:17
Re: nikto normálny si Ford nekúpi
A takhle budeš psát o všech automobilkách? S příchodem elektroaut a všemožných zákazů budou mít problémy skoro všichni. I tady se už psalo o Daimleru a Nissanu. A ještě větší problém bude mít naše země.