Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford omezuje produkci Fiesty. Kvůli nízkému zájmu zákazníků

David Bureš David Bureš 14. 2. 2020 • 05:47
57
29
Zobrazit náhledy (57)
Volič automatické převodovky má aretaci mezi režimem D a S, což je výhodné při přeřazování z parkovací pozice, kde se nemusíte přesvědčovat, který režim jste zařadili Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Na drobnosti z kapes se skvěle hodí prostorné místo před řadicí pákou. Praktická je možnost nastavení automatického režimu ve třech úrovních intenzity foukání. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Systém Sync 3 dostal přehlednou grafi ku. Hardwarová otočná tlačítka mají pevně stanovenou funkci, levým se nastavuje hlasitost a pravým se manuálně ladí rádio. Mapa se musí zoomovat přímo na displeji. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Systém Sync 3 dostal přehlednou grafi ku. Hardwarová otočná tlačítka mají pevně stanovenou funkci, levým se nastavuje hlasitost a pravým se manuálně ladí rádio. Mapa se musí zoomovat přímo na displeji. Sedadla mají úzká opěradla, což nemusí sedět každému. Oceňujeme však příjemné tvarování a optimálně tuhé výplně, ze kterých nebolí záda. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Prostor vzadu naráží na limity platformy z minulé fi esty. Málo místa je pro kolena i nad hlavou, kde navíc překáží panoramatická střecha. Ideální pozice za volantem se hledá velmi snadno, volant lze seřizovat v širokém rozsahu, vadí však nízko vysouvatelná opěrka hlavy. Samočinné rozsvěcení světel mají ve standardu všechny fi esty, praktická jsou i tlačítka na ztlumování přístrojů Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Schránka před spolujezdcem má šikovnou přihrádku na návod, sama o sobě je však malá. Loketní opěrka není polohovatelná ani posuvná. Dodává se za standardně pro výbavy Titanium a Vignale. Čtyři velká tlačítka na vypínání stop-startu, protiprokluzu, parkovacích senzorů a pro aktivaci samočinného parkování se nacházejí za řadicí pákou a jsou dobře po ruce. Nechybějí ani klasické držáky na odložení nápojů. Prosklenou střechu rozděluje uprostřed střešní výztuha, zvenčí působí střecha jednolitě Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Kapsa ve dveřích sice pojme velkou láhev, ale nic moc dalšího se už do ní nevejde, protože je hodně mělká. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Vyhýbací manévr projíždí fi esta s jistotou a s minimálním náklonem. Po celou dobu si zachovává mírnou nedotáčivost, která ji ubírá na hravosti a neumožňuje tak rychlý průjezd. Stabilizační systém zasahuje dostatečně. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 205/45 R17 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Vzhledem ke skromným rozměrům se nechce věřit, že by měl kufr 303 l. Chválíme však důkladné čalounění, praktické háčky na bocích i kapsy na odložení drobností. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Pod podlahou může být i plnohodná rezerva (1500 Kč). U testovaného vozu sloužilo místo pro subwoofer. Přeplňovaný tříválec poskytuje fi estě i v základní variantě dostatečnou dynamiku, samočinná převodovka však neúměrně zvyšuje jeho spotřebu Přeplňovaný tříválec poskytuje fi estě i v základní variantě dostatečnou dynamiku, samočinná převodovka však neúměrně zvyšuje jeho spotřebu Přeplňovaný tříválec poskytuje fi estě i v základní variantě dostatečnou dynamiku, samočinná převodovka však neúměrně zvyšuje jeho spotřebu Dvě kamery v horní části slouží pro systém nouzového brzdění a rozpoznají i chodce. Na nebezpečí upozorňují hodně dopředu. Malá zpětná zrcátka jsou u městského vozu velkým nedostatkem, napravit se to snaží systém sledování mrtvého úhlu Dělená horizontálně orientovaná zadní světla novou generaci fi esty jasně odlišují od všech předchozích Ani velká sedmnáctipalcová kola (v nabídce jsou dokonce i 18“) nejsou překážkou komfortu Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT

Ford Fiesta sice nadále patří mezi nejprodávanější automobily v Evropě. Jeho evropské prodeje ale loni meziročně klesly o významných 15 %.

Značka Ford v posledních letech nezažívá v Evropě zrovna šťastné období. Loni její evropské prodeje podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) meziročně klesly o 1,5 %, a tak se Ford postupně propadá v pořadí značek. Důvod tohoto pádu hledejme i v klesajícím zájmu zákazníků o jeden z klíčových modelů amerického výrobce.

Tím vozem je Fiesta, malý hatchback, který sice zůstává jeden z nejprodávanějších vozů na starém kontinentu, loni se mu ale vůbec nedařilo. Podle statistik serveru Car Sales Base měl v Evropě za rok 2019 na svém kontě 228.959 registrovaných kusů, o 15 % méně než o rok dříve. Výsledek je o to smutnější, že aktuální generace Fiesty je pořád relativně novým vozem. Vždyť se vyrábí teprve od roku 2017.

Fiesta se propadá hlavně na svém klíčovém trhu, ve Velké Británii. Tam sice byla i loni nejprodávanějším vozem vůbec, jenže její britské registrace se meziročně propadly z 95.892 na 77.833 kusů. Fiesta zkrátka tratila na klesajících prodejích v Británii z důvodu nejistoty kolem brexitu. Tamějších registrovaných 2.311.140 aut za rok 2019 bylo o 2,4 % méně než o rok dříve.

Ford už na slabé výsledky Fiesty reaguje omezením její produkce. Automobil se v továrně v německém Kolíně nad Rýnem bude vyrábět jen čtyři dny v týdnu místo dnešních pěti. Zkrácený pracovní týden přitom bude trvat minimálně do poloviny roku, v květnu pak firma přezkoumá, jak řešení zafungovalo a zda případně výrobu neomezit dále. Krok přitom ovlivní na 2.200 pracovníků závodu.

„V jižní Evropě a Velké Británii vidíme nižší poptávku, což vede k potřebě přizpůsobit výrobu,“ vysvětluje krok mluvčí Fordu. Velká Británie je přitom pro Fiestu klíčovým trhem, třetina vyrobených aut míří právě na britské ostrovy.

Ford ale může těšit, že jiným důležitým modelům se daří. Evropské prodeje malého SUV EcoSport loni vzrostly o devět procent, kompaktní SUV Kuga si pomohla o pět procent a kompaktní Focus meziročně vyskočil o 13 %.

Související články

Témata
16. 2. 2020 02:35
Pro koho je Fiesta?
Není praktická - vstup do kufru snad už menší a užší udělat nemohli. Uvnitř malá. Motory, no nevím. Za cenu základní Fiesty (340 tisíc) se dá sehnat třeba Dacie Duster, dokonce v této ceně už i na LPG. FIesta je prostě předražená.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2020 21:21
Myslíte, že si někdo, aspoň na chvilku, připustil, že to je
Myslíte, že si někdo, aspoň na chvilku, připustil, že to je motorama?

Fiesta je auto pro specifickou skupinu zákazníků... a ti chtějí spolehlivý a dlouhověký čtyřválec, třepající tříválce prostě nechtějí kupovat.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2020 21:16
Re: Doufam
Jo, ale přišla o normální motory...
15. 2. 2020 12:04
reaguješ na mna?
Načo?
Samozrejme som písal o Slovensku, kde naozaj Ford nemá zastúpenie - autá predáva cez nejakú obskúrnu s.r.o., nemá lokalizáciu do slovenčiny, neuznáva záruky, minimum predajcov, a autá má so slabým výberom a jednoznačne drahšie ako VW.

Ako je to v Česku skutočne netuším. Možno lepšie. Možno nie.
15. 2. 2020 09:17
Re: nikto normálny si Ford nekúpi
A takhle budeš psát o všech automobilkách? S příchodem elektroaut a všemožných zákazů budou mít problémy skoro všichni. I tady se už psalo o Daimleru a Nissanu. A ještě větší problém bude mít naše země.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku