Ford představil driftovací Mustang RTR Spec 5-FD, má 1300 koní
Novinka je sedmým závodním speciálem postaveným na základech sedmé generace Fordu Mustang.
Nedlouho po představení sedmé generace Fordu Mustang se automobilka pochlubila také rovnou šesti speciálními závodními verzemi, které se představí v různých typech závodů. Nyní ale automobilka překvapivě představila i sedmý speciál, který je zaměřen čistě na driftování a představí se v sérii Formula Drift Championship.
Za volantem stroje vyvíjeného ve spolupráci Ford a RTR Vehicles usedne po roční pauze známý jezdec Vaughn Gittin Jr., který je dvojnásobným šampionem série. Mimochodem tento profesionální drifter, který stojí také za RTR Vehicles, se navíc podílel na vývoje elektronické driftovací brzdy, kterou Ford nabízí jako originální příslušenství k novému Mustangu.
Vraťme se ale k závodnímu speciálu Mustang RTR Spec 5-FD, který měl vzniknout ve třech exemplářích. Základem je vždy klasický Mustang s odstrojeným interiérem, výrazně rozšířeným exteriérem a novými nárazníky i prahy. Design polepu měl být inspirován fotografií z teleskopu James Webb Space Telescope, kterou doplňují různá loga sponzorů.
Pod kapotou se ukrývá kompletně přepracovaná pohonná jednotka, jejíž technické detaily bohužel neznáme. Výkon by se však měl pohybovat kolem 959 kW, což je asi 1318 koní. A všechen výkon samozřejmě putuje na zadní nápravu. Vůz navíc dostal kompletně přepracovaný podvozek, takže se ochotně hrne bokem a řidiči přesto dává plnou kontrolu.
Letošní série Formula Drift 2023 odstartuje již 7-8. dubna na Long Beach v Kalifornii, Vaugn Gittin Jr. se však zúčastní jen vybraných závodů, přičemž jeho první se bude konat v termínu 11-13. května v Braseltonu. Za volantem speciálního Fordu se navíc objeví i Chelsea DeNofa, Adam LZ a trojnásobný šampion James Dean.
Mustang RTR Spec 5-FD zůstane pouze na závodních tratích, společnost RTR Vehicles ovšem plánuje nabídnout i speciální paket úprav pro silniční vozy Ford Mustang S650. Ostatně technici Ford Performance vyvíjeli společně s RTR Vehicles a Gittinem Jr. i již zmiňovanou elektronickou driftovací brzdu.
Ta je v rámci balíčku Performance Pack dostupná pro 2,3litrový čtyřválec EcoBoost i 5,0litrový motor V8. Díky chytré elektronice pak elektronická driftovací brzda prakticky dokáže simulovat hydraulickou ruční brzdu, kterou používají vozidla série Formula Drift.
S novou elektronickou driftovací brzdou by pak kontrolovaná jízda bokem měla být poměrně snadná i pro začátečníky. Nové příslušenství je ale samozřejmě určené k použití pouze na okruzích či za bezpečných podmínek. S ohledem na současné renomé řidičů Fordu Mustang pak nezbývá než doufat, že budou toto doporučení dodržovat.