Ford Puma ST zná české ceny. Ostrý crossover s tříválcem pořídíte ve dvou stupních výbavy
Na trh přijíždí ostrá verze Fordu Puma. Pořídíte ji ve dvou stupních výbavy, přičemž obě jsou poháněny tříválcem 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW.
Ford letos obohatil svoji nabídku modelů o městský crossover Puma, který se minimálně na českém trhu stal značně populární, když aktuálně patří mezi vůbec nejžádanější vozy ve svém segmentu. Nyní přichází v napjatě očekávané vrcholné verzi Puma ST. U nás ji pořídíte za 731.900 korun.
To znamená, že je o 157.000 korun dražší než pětidveřová Fiesta ST s tou samou technikou v útrobách. Jak tento hot hatch, tak nově uvedený hot crossover jsou poháněné přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.5 EcoBoost naladěným na 147 kW a kombinovaným s šestistupňovým manuálem. V případě Pumy ST však dosahuje dokonce točivého momentu 320 N.m, o 30 N.m více než v případě ostré Fiesty.
Ford Puma ST se od výchozích verzí tohoto crossoveru už na první pohled liší ostřejším stylem. Jiná je maska s nápisem ST, zadní nárazník s difusorem nebo výrazný střešní spoiler. Karoserii navíc zdobí černě lakované doplňky, zatímco ústředním prvkem uvnitř jsou přední sportovní sedadla Recaro s polokoženým čalouněním.
Samozřejmostí je také osobitě naladěný podvozek. Ten je snížený, se speciálními pružinami. Ford se dále chlubí o 25 % lepší odezvou řízení a 17 % většími brzdami oproti standardní Pumě.
Na rozdíl od Fiesty jsou pak v případě sportovního crossoveru dostupné hned dva stupně výbavy. V základním ST dostanete 19“ kola z lehkých slitin, diodové mlhovky, dešťový a světelný senzor, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo přední a zadní parkovací senzory. Dále je tu navigace, hudební systém B&O s 10 reproduktory, vyhřívání volantu i předních sedaček, digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem nebo bezdrátové nabíjení chytrého telefonu.
Druhý stupeň se pak jmenuje ST X a připlácí se za něj nemalých 73.000 korun. Za tuto částku dostanete svébytná 19“ kola, diodové světlomety, červeně lakované brzdové třmeny, bezklíčový vstup, alarm či automatickou klimatizaci.
V obou případech lze výbavu dále rozšířit. V tomto směru přitom zaujmou hlavně zvýhodněné sady. Performance pro oba stupně stojí 34.600 korun a její předností je mechanický samosvorný diferenciál pro lepší grip, stejně jako funkce launch control nebo světelná signalizace řazení při maximálních otáčkách. Assist za 27.300 korun zase přidá aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru nebo hlídání mrtvého úhlu, a to jak při jízdě vpřed, tak při couvání. Unikátní zelený lak Mean známý z propagačních materiálů pak přijde na 30.000 korun.
První exempláře Fordu Puma ST se podle dřívějších zpráv na českém trhu objeví ještě před koncem roku.
Ford Puma ST – české ceny ostrého crossoveru | |
Motor | 1.5 EcoBoost |
Zdvihový objem [cm3] | 1497 |
Válce/ventily | 3/4 |
Kombinovaný výkon [kW] | 147/6000 |
Točivý moment [N.m] | 320/2500-3500 |
Převodovka | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 |
Cena ST [Kč] | 731.900 |
Cena ST X [Kč] | 804.900 |