Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger 2,5 TDCi XLT Upgrade - více stylu pro dělnickou třídu

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 25. 6. 2007 • 16:55
28
Zobrazit náhledy (28)
Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger
Lze u pick-upu přidat na stylu, komfortu a výkonu a neudělat z něj nafintěnou slečinku, která piští před každou kaluží?

Dosavadní Ford Ranger, spolu se sesterským modelem Mazda serie B byl především neutahatelný zaměstnanec. Na sníh, bláto a trmácení se mezi kopci byl skvělý, komfortem byl ale ve srovnání se současnou především japonskou konkurencí přece jen lehounce pozadu. Technikům údržby mobilní sítě či opravářům velkorypadel to nevadilo – to, že interiér auta mohli udržovat zahradní hadicí k jejich práci tak nějak patří.

I český trh ale dospěl do stavu, kdy zákazník odchází z autosalonu ke konkurenci jen proto, že jeho původně vyvolený model neměli v tom správném odstínu červené. Styl tedy vládne vůkol a mít na skladě auto, které umí „jen“ skvěle pracovat se pro výrobce rovná dobrovolnému zúžení tržního koláče na tržní drobenku.

Zvenčí poznáme Ford v podstatě jen podle loga na záplavě chromu masky chladiče. Zbytek auta je zvenčí lehce zaměnitelný například s Nissanem Navara, což míníme pro oba vozy jako poklonu. Černý lak v kombinaci s chromovaným rámem za kabinou působí jako příprava na natáčení x-tého odvazového klipu nějaké rapující partičky na MTV, užitek z vozu to ale nijak nesnižuje, takže vlastně nemáme námitek. Stylem je lépe chlubit se ve městě a testovanému vozu tak nechyběly ani zadní parkovací senzory – sice reagují maličko pozdě, ale vzhledem k pětimetrové délce a relativně malému rejdu jsou k nezaplacení. Pro hnidopichy ještě dodejme, že s výškou necelých 1,8 m nejsou autu zapovězeny ani podzemní garáže a díky dobře zvolenému účinku posilovače nebude ani parkování „nadesetkrát“ zdrojem mozolů.

suv ford pickup testy suv ford pickup testy

 

Vevnitř je mezigenerační skok v rubrice pohodlí srovnatelný s nedávnou novou generací zmíněného Fordu Transit. Nemůžeme sice mluvit o osobním autě, ale v kabině převažují kvalitní materiály a přístroje už také nejsou stavěny jen pro účel. Konstruktéři odvedli dobrou práci, ale když šel jejich šéf na záchod, propašovali do jinak moderní kabiny strašáka v podobě táhla ruční brzdy před pravým kolenem. Tvar a umístění vyvolává v nebohém řidiči jednak vzpomínku na Škodu 1203, jednak strach o vlastní čéšku. Nevíme co je horší.

suv ford pickup testy suv ford pickup testy

 

Sedadla získala na pohodlnosti nejméně dvě stě procent, záda zde kupodivu nebolí a v zatáčkách drží tělo i urostlého vyhazovače. I v nejprostornější čtyřdveřové kabině není zvláště na zadní lavici místa na rozdávání, i tady ale přibylo komfortu čalounění i výplních dveří. Cokoli posádka potřebuje, se jí musí vejít do hlavy nebo mp3 přehrávače v kapse košile – počet využitelných odkládacích míst je menší než malý a nebýt pašeráckého prostoru za zadním opěradlem, nebylo by kam dát ani povinnou výbavu.

Pod kapotou, kvůli vodě poněkud výše, hnízdí moderní čtyřválcový common-rail původem z transitu, v této chlapáčtější úloze ale výrazně lépe odtlumený. Nárůst výkonu oproti minulé generaci z 80 na 105 kW je papírově i ve skutečnosti skvělý, ještě lepší zprávou je ale točivý moment zvýšený z 266 na 330 Nm. Při pokusu o rychlý rozjezd z křižovatky nastanou dvě situace: při standardním pohonu zadních kol necháte bridgestony na asfaltu a i messenger vedle se na kole odpíchne svižněji. Při záběru všech kol ale ujede i těžký Ranger leckomu a na silnici nezůstane ani otisk. Uváděnou maximální rychlost 158 km/h vnímáme spíš jako doporučené bezpečnostní omezení. Na letišti jsme k našemu překvapení dosáhli stoosmdesátikilometrové rychlosti a vůz nijak významně na betonu „neplaval“. V běžných rychlostech je ve voze klid a nadskakování cestujících díky listovým perům na zadní nápravě si posádka užije opravdu jen na pozdě spatřených retardérech. Běžné nerovnosti na polních cestách totiž zvládá auto bez ztráty kytičky a přírodní retardéry vydržel nejen kolegův počítač na zadní lavici, ale i káva v otevřeném kelímku! Fordu patří třikrát sláva za významné zklidnění vozu a jedno malé nevýznamné fuj za poněkud slabší brzdy.

suv ford pickup testy suv ford pickup testy

 

Ranger uveze 1,1 tuny nákladu, což jsme nemohli nechat bez zkoušky: Na korbu jsme postupně střídavě nastěhovali paletu s barvami, cihlami nebo dlaždicemi a zbytek auta zaplnila váhově nejvýznamnější část redakce. Výsledek byl očekávatelný: i přes všechnu snahu jsme do auta víc než 950 kg nedostali a i v tomto obsazení absolvovaný zkušební okruh přežili nejen všichni zúčastnění, ale i auto. Brzdou provozu jsme opravdu nebyli, jen spotřeba z obvyklých 9 litrů/100 km dosáhla ke dvanáctce.

suv ford pickup testy suv ford pickup testy

 

Ani v běžném obsazení neměl Ranger problém s terénem v jakékoli podobě. Poctivý žebřinový rám a odolné zavěšení kol umožňují nejen zdolat lecjaký svah či sjezdovku, ale s autem se dá dokonce projet i centrem Prahy bez ztráty zubů, kol či bonusu na pojistném. Redukční převodovku jsme nevyužili, v prudkých svazích nás totiž zastavily nájezdové úhly. Ku cti pětimetrového černo-chromového vozu musíme přiznat, že kam se vešel, tam i vyjel. Vůz kupodivu nemá uzávěrku zadního diferenciálu ani možnost přibržďování jednotlivých kol, takže teoreticky by se měl v případě ztráty trakce protilehlých kol zastavit. Do takovéto situace jsme se ale přes všechnu snahu nedostali – obvykle pomohla setrvačnost nebo gravitace a museli jsme zvolit stopu o půl metru vedle.

Pokud si vyberete mezi třemi délkami kabiny a solidní příplatkovou výbavou, nezbývá, než si založit příslušné IČO a ranger koupit jako služební auto. Uváděné ceny jsou totiž bez DPH…

Za pomoc při zátěžových zkouškách vozu děkujeme firmě Stavebniny FESO.

První cena vozu629.990,- (2.5 TDCi 105 kW Single Cab)
První cena vozu s testovanou karoserií669.990,- (2.5 TDCi 105 kW Double Cab)
Základní cena testovaného vozu734.990,- (2.5 TDCi 105 kW Double Cab)
Cena testovaného vozu vč. příplatků864.990,- (2.5 TDCi 105 kW Double Cab

(všechny ceny bez DPH)

Plusy:

  • silný a dobře odtlumený motor
  • robustnost
  • design
  • užitečná hmotnost a tažná síla
  • odpružení na silnici i v terénu
  • svižnost

Minusy

  • omezená manévrovatelnost
  • slabší brzdy
  • táhlo ruční brzdy
  • absence uzávěry zadního diferenciálu

Témata
Ford Ranger 2,5 TDCi XLT Upgrade
Cena základní sestavy 734 990 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, imobilizér, přední mlhová světla , zadní mlhová světla, posilovač řízení, otáčkoměr, ABS, manuální přední klimatizace, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, Sada komfort (dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládané zpětné zrcátko na straně řidiče a spolujezdce, diferenciál se zvýšenou svorností, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, elektrický spínač ovládání uzávěru nábojů předních kol, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, korba s uvnitř umístěnými háky s ochranným rámem za kabinou Kč
Cena testované sestavy 864 990 Kč
Výbava testované sestavy Sada XLT Upgrade - 6paprsková 16” kola z lehkých slitin se stříbrným povrchem, chromovaná přední maska, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří; zadní spodní rám, boční stupačky a sportovní rám na korbě z trubek z nerezavějící oceli, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, audio systém s přehrávačem CD/MP3, měničem na 6 CD a 4 reproduktory, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 1100
Rozměr pneu: 245/70 R16
Ford Ranger 2,5 TDCi XLT Upgrade
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5170
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1744
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku