Ford spustil výrobu C-MAXu s tříválcem 1,0 EcoBoost
Ford začal ve své továrně ve Valencii tento týden vyrábět modely C-Max a Grand C-Max s tříválcovým motorem 1,0 EcoBoost pod kapotou. Pro tato MPV budou dostupné dvě výkonové verze tohoto přeplňovaného agregátu s výkonem 73 kW a 92 kW.
V obou případech má C-Max s tímto motorem dosáhnout kombinované spotřeby 5,1 litru paliva na 100 kilometrů a vypouštět 117 gramů CO2 na ujetý kilometr.
Grand C-Max na tom nebude o moc hůře – v kombinovaném cyklu má spotřebovat 5,2 litru benzinu na 100 km, emise CO2 pak mají činit 119 g/km.
Motor už ocenila odborná veřejnost, když získal ocenění Mezinárodní motor roku 2012, podle Fordu si jej oblíbili také zákazníci. Jednotka kombinuje přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů.
„Myslíme si, že bude zjevením pro řidiče, kteří chtějí nízkou spotřebu paliva bez obětování jízdní zábavy,“ říká o MPV s litrovým motorem Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a servis. De Waard poukazuje také na to, že sedmimístný Grand C-Max bude unikátní v tom, že tak velký automobil bude poháněn tak malým motorem
Vedle motoru rozšíří příplatkovou výbavu pro obě MPV multimediální systém SYNC. Připlatit si bude možné také za systém udržování auta v jízdním pruhu nebo za varování o opuštění jízdního pruhu.
Už nyní je 1,0 EcoBoost možné objednávat pro Focus a B-Max. Tento tříválec však bude brzy nabízen také pro modernizovanou Fiestu, novou generaci Mondea a malé SUV EcoSport.
Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina jeho aut prodaných v Evropě poháněna motorem z rodiny EcoBoost. Vedle litrového tříválce se s tímto označením prodávají také čtyřválce o objemu 1,6 litru a 2,0 litru.