Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford spustil výrobu C-MAXu s tříválcem 1,0 EcoBoost

David Bureš
Diskuze (21)
Už nyní jsou s tříválcovým benzinovým motorem nabízeny modely Focus a B-Max.

Ford začal ve své továrně ve Valencii tento týden vyrábět modely C-Max a Grand C-Max s tříválcovým motorem 1,0 EcoBoost pod kapotou. Pro tato MPV budou dostupné dvě výkonové verze tohoto přeplňovaného agregátu s výkonem 73 kW a 92 kW.

V obou případech má C-Max s tímto motorem dosáhnout kombinované spotřeby 5,1 litru paliva na 100 kilometrů a vypouštět 117 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Grand C-Max na tom nebude o moc hůře – v kombinovaném cyklu má spotřebovat 5,2 litru benzinu na 100 km, emise CO2 pak mají činit 119 g/km.

Motor už ocenila odborná veřejnost, když získal ocenění Mezinárodní motor roku 2012, podle Fordu si jej oblíbili také zákazníci. Jednotka kombinuje přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů.

„Myslíme si, že bude zjevením pro řidiče, kteří chtějí nízkou spotřebu paliva bez obětování jízdní zábavy,“ říká o MPV s litrovým motorem Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a servis. De Waard poukazuje také na to, že sedmimístný Grand C-Max bude unikátní v tom, že tak velký automobil bude poháněn tak malým motorem

Vedle motoru rozšíří příplatkovou výbavu pro obě MPV multimediální systém SYNC. Připlatit si bude možné také za systém udržování auta v jízdním pruhu nebo za varování o opuštění jízdního pruhu.

Už nyní je 1,0 EcoBoost možné objednávat pro Focus a B-Max. Tento tříválec však bude brzy nabízen také pro modernizovanou Fiestu, novou generaci Mondea a malé SUV EcoSport.

Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina jeho aut prodaných v Evropě poháněna motorem z rodiny EcoBoost. Vedle litrového tříválce se s tímto označením prodávají také čtyřválce o objemu 1,6 litru a 2,0 litru.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - guze
16. 9. 2012 12:53
Re: konečně
A četl jsi ten článek vůbec?Ten je totiž o tříválci :-)
15. 9. 2012 23:02
Re: spotreba
Konkrétní motor neznám, ale po osobních zkušenostech s jinými turbobenzíny odhaduji, že v reálu to okolo 5,5 nebude vůbec žádný problém při normální svižné jízdě.

Jen pár zkušenosti kolegů z práce s turbobenzíny (pro soukromé ježdění):

Mondeo 1.6 Ecoboost - 6,7 dlouhodobá
Seat Altea XL 1.4TSi - okolo 6 dlouhodobá
Golf 1.2 TSi 63kW - okolo 5,7 dlouhodobá

Mých 9,1 při objemu 2,5 a 305 PS za 3 roky při nájezdu 60tkm zmiňovat moc nebudu, protože to je fakt brutální "žrout". Předtím 1.8 a 200 - dlouhé roky kombiprovoz za 7,2.
15. 9. 2012 21:25
Re: Řeknu to asi takhle...
nn...já jsem sekretářka doktora Bartáka...
15. 9. 2012 21:20
Re: konečně
Chová li se k autu řidič slušně nemá sebemenší problém. >:D
15. 9. 2012 21:10
Řeknu to asi takhle...
strčte si ten tříválec do prde.le...