Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit: Jízdní dojmy

Martin Frei Martin Frei 1. 3. 2014
10
10
Zobrazit náhledy (10)
Ford Transit K pohonu slouží výhradně čtyřválec 2.2 TDCi. U verzí do 3,5 tuny pohání přední kola. U těžších variant je tentýž čtyřválec uložený podélně a pohání zadní nápravu. Ford Transit Listová pera snesou velkou zátěž. Kvalitní tlumiče zdárně brání nadhazování nezatížené zádě.
Drobnější úkoly od loňska zařizuje menší model Transit Custom. Samotný transit k těžké práci nikoho nepustí. A dobře ví proč.

V přehršli nových užitkových fordů není snadné se vyznat. Obchodní stratégové totiž považují slovo Transit za tak mocné zaklínadlo, že ho zapsali do křestního listu hned třem vozidlům různých velikostí.

Jen pro pořádek: nízký model se jmenuje Transit Connect a má nosnost do 1000 kg. Loňskou novinkou je Transit Custom, klasická dodávka lehčí váhy – pobere maximálně tři europalety a celkovou hmotností nepřesahuje 3100 kg. Legendární jméno bez přívlastků pak znamená největšího dříče: váha od 2,9 do 5 tun, verze Jumbo pojme patnáctikubíkový náklad, nechybějí pracovní varianty s dvojkabinou, naprostou novinkou pak bude až osmnáctimístný minibus. Zatímco menší a komfortněji vybavený typ Custom konkuruje Volkswagenu Transporter, mohutnější a o sedm centimetrů širší Transit míří proti matadorům jako Mercedes-Benz Sprinter a Iveco Daily. Vedle nich je velkou předností fordu, že lehčí verze s celkovou hmotností od 2900 do 3500 kg zůstávají u lehčího a hospodárnějšího předního pohonu. Teprve těžké váhy do pěti tun mají podélně uložený motor, který pohání zadní, případně všechna kola.

Na první jízdy nás Ford pozval do malebného okolí Barcelony, kde jsme vyzkoušeli jak pohyb v hustém městském provozu, tak dálnice a úzké horské silničky. Zaujala nás snadnost, s kterou se transitu chopí ruce a nohy uvyklé komfortu rodinných vozů. Sympaticky malý volant známe z focusu, z osobních fordů pocházejí i ovladače na palubní desce. Příkladně obrovská zrcátka poskytují bezpečný přehled o okolí vozu, vzadu samozřejmě nechybí parkovací kamera. V dřívějších dobách vyžadovaly velké dodávky se zadním pohonem poctivou chlapskou práci se spojkou – nemehlům hrozil při každém rozjezdu kopanec napruženého třímetrového kardanu. V novém transitu skoro nedokážeme poznat, kterou verzi řídíme: elektronika si v záběru spojky sama citlivě přidává plyn a zadokolka se rozjíždí zcela plynule. Příjemně působí i naladění tlumičů, jež udržují prázdný vůz v klidu bez poskakování typického pro zadní listová pera.

Jedinou výtku máme k hlučnějšímu motoru, který idylu komfortu poněkud nabourává. Takový Fiat Ducato zní na dálnici klidněji. Dálkoví letci se také musejí rozloučit se silným pětiválcem 3,2 litru – všechny tři výkonové varianty tvoří čtyřválec o litr menší. A na rozdíl od mercedesu a iveca nenabídne transit samočinnou převodovku.

Kromě většího prostoru výrobce slibuje snížené servisní náklady. Úprava krytu pod stěrači usnadňuje přístup k motoru a zrychluje postup údržby, interval výměny oleje prodloužený až na 50 000 km ovšem budí stejné pochybnosti jako u konkurence.

Nový transit už lze objednávat, ceny startují na 545 000 Kč bez DPH za třímístnou verzi 290 Leader s třímetrovým rozvorem a objemem skříně 10 m3. Na silnicích se s novinkou setkáme koncem března.

Plusy

  • Snadné ovládání
  • Velmi dobrý komfort odpružení
  • Nabídka pohonu 4x4

Minusy

  • I nejtěžším verzím musí stačit motor 2.2 TDCi
  • Pouze manuální převodovka
  • Diskutabilní prodloužení servisního intervalu

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dobrá zkušenost
struzzo
| 22. 3. 2016
Tento užitkový vůz doporučuji :-)
Sám jeden vlastním.
Když jsem přemýšlel, jestli koupit, nebo ne, využil jsem služeb firmy [odkaz] a pronajal si ho na týden. Pokud je někdo také na vážkách, prvně vyzkoušejte, poskytují rozumné ceny.
Avatar - honza84
praktičnost užitkového vozu
honza84
| 2. 3. 2014
Aha. Já vždycky myslel že to UPS je zakázková nástavba ktera se montuje na zakl. Podvozek včetně průchodu z kabiny stejně jako se používá pro karavany. To nevim jestli to ford děla.
Na tom displeji se asi fakt neshodneme protoze to povazuju za jednu z největších debilit co jsem v jakymkoliv autě zažil.
praktičnost užitkového vozu
offf
| 2. 3. 2014
Ad sedačka a dveře: sprinter můžeš mít úplně bez sedačky spolujezdce a můžeš mít posuvné dveře vepředu (místo normálních) tak to mají třeba dopravky jako UPS. Prostě řidič projde průlezem do nákladového prostoru a pak vychází předníma šoupačkama už s balíkem. To jen tak na okraj. Je jasné že velké prodeje to neudělá, ale máš možnost.
Ad displej od rádia. To je diskuse na dlouhé večery a asi se v tom s tebou neshodnu . :-)
Avatar - honza84
praktičnost užitkového vozu
honza84
| 2. 3. 2014
Tak už z hlediska bezpečnosti je to nesmysl že někde něco ovládám ale abych se na to podival tak musim zvedat hlavu uplně jinam - to je ergonomická debilita. Spíš taková designová vyfikundace přesně ve stylu francouzský školy - neotřele, kulatě a rádobyelegantně ale nad logikou už se nikdo moc nezamejšlel hlavně to udělat jinak než konkurence. Zvyknout se dá asi na všechno ale otázka je zda-li v dnešní době obrovský konkurence a cenovejch válek mám potřebu zvykat na takovouhle zhovadělost.
Nepsal sem že by ve výbavě transit předčil sprintera, chce si to pořádně přečíst. V možnosti podvozků, náhonů, kabin, válníků, motorů - a hlavně nosnosti a objemu co do variability si troufnu tvrdit že MB/VW předčil pač si člověk moh nechat postavit malýho transita s 80konovym motorem a nosností pár metráků - krátkýho, nízkýho a nebo vysokáho dlouhýho s 200konovym 5válem a maximálkou někde na 5 tun. Jasně co se týče bufíků - variability sedaček, klimaček atd atd tak MB/VW byli jsou a budou dál ale je to nadstandart kterej brali hlavně dálkaři řekl bych - tak jsem to myslel. Když to vemu ale tak že kupuju užitkáč hlavně proto že chci převážet a sem buďto živnostník kterej si zrovna nepřipaluje pětistovkama a nebo firma která šetří kde může tak tyhle finesy nehrajou pro většinu prim.
btw kdo by xenony nechtěl >:D ale kdo na ně má ? a z těch.. kdo je ochotnej to dát ? ;-)
Jinak v zásadě souhlasim s tvym dělenim ale svojí nabídkou bych spíš řekl že aspoň do teď stál rozhodně dál než ducata aspol. ale zase na sprinter nedosáh.
btw sedačka spolujezdce se dala za příplatek objednat - standartně byla dvojlavice. Posuvné dveře? Za příplatek šli na obou stranách
praktičnost užitkového vozu
offf
| 2. 3. 2014
Samozřejmě to posuzuji jen z fotek, reálně to třeba vadit nebude. Jinak co se týče displeje u zrcátka v Renaultu, tak mě to tak divný nepřipadne. Většina dodávek nemá prostřední zrácátko a renault tam místo něj prostě prdnul navi. Jiná věc je že většina prodaných dodávek tam má jenom ten displej rádia, páč si za navi nikdo nepřiplatil. Zase rádio stejně ovládáš s páčky pod volantem, takže je to spíš o zvyku. Jinak teď je v základní výbavě displej přímo na rádiu a nahoře ho má až lepší rádio.
Nevím v čem by transit ve výbavě předčil Sprintera nebo Daily. Je pravda, že nabízí oba pohony, ale zase třeba 4x4 mu trvalo strašně dlouho a bylo to takové odfláknuté. V tom je MB i Iveco víc teréní. Z hlediska výbavy nejde jen o xenony (které bych mimochodem u dálkově provozované dodávky opravdu chtěl), ale třeba takové věci, jako je absence sedačky spolujezdce, posuvné dveře, možnost přídavných zařízení na motoru a tak. O aktuálně nabízeném jednom motoru ani nemluvě. Prostě se tím pro mě transit ještě více zařadil po bok Ducata/Jumpera/Boxera a Mastera/Movana. Né že by na tom bylo něco vyloženě špatně, ale je to jiná kategorie dodávek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku