Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford vyvinul parfém pro majitele elektromobilů. Má vonět jako benzinové auto

Jan Zajíc
Diskuze (21)

Automobilka Ford vytvořila parfém pro majitele elektromobilů, především Mustangu Mach-E GT, jimž chybí vůně auta se spalovacím zážehovým motorem.

Speciální vůně prý vznikla jako odpověď na výsledky průzkumu, podle nichž by jednomu z pěti řidičů při "přestupu" z benzinového vozu do elektromobilu nejvíc chyběla právě vůně benzinu.

Obecně by však specifické aroma tohoto paliva u elektrického auta postrádalo dokonce téměř 70 procent lidí.

Benzin také patří mezi nejoblíbenějších pachy vůbec, je prý dokonce populárnější než víno a sýr. Jeho obliba je údajně srovnatelná s vůní nových knih.

Parfém pojmenovaný Mach-Eau, který pro Ford vytvořila společnost Olfiction, však samozřejmě nevoní jen jako benzin, je mnohem rafinovanější, připomínat má spíš auto se zážehovým motorem se vším všudy.

Výchozím bodem bylo "zachycení" pachů, které vydávají materiály v interiéru, dále vůně motoru a samozřejmě benzinu. Tak se tvůrci dostali například k benzaldehydu s mandlovým aroma a p-kresolu, který je klíčem k vytvoření gumové vůně pneumatik.

Použity byly také přísady jako modrý zázvor, levandule, pelargonie a santalové dřevo, které dodaly kovové, kouřové a další gumové akcenty. Ford také zmiňuje nespecifikovaný "zvířecí" prvek, který má podtrhovat "koňské" dědictví modelu Mustang.

Jestli vás vůně Mach-Eau zaujala, máme špatnou zprávu: Ford zatím s jejím prodejem nepočítá. Parfém totiž vznikl jako součást kampaně, která se snaží "vyvracet mýty kolem elektrických automobilů a přesvědčit milovníky tradičních automobilů o potenciálu elektrických vozidel".

Jan Zajíc
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
16. 7. 2021 10:26
Re: No to mě pos3r…
A co monotónní kvílení CVT? Znáš ?
Avatar - Ozzman
16. 7. 2021 10:22
Re: U Forda to vzali za špatný konec.
Já mam aktuálně třetího a strašně záleží, jakej kus koupíš.

S Francouzi (myslím i obecně) je to tak, že za dobu, co já vnímám auta a co si pamatuji a četl jsem, tak dokáží vyrobit na svou dobu nevídané káry a zároveň strašné propadáky. Na přelomu 80-90 let byli na vrcholu, z fabrik jim sjížděly limuzíny na hydropneu a vyrovnaly se jim v komfortu akorát Sklády, existovala vyšší střední mainstreamová třída, šestiválcové motory i biturba, ale Němci je prostě přetáhli kvalitou zpracování a spolehlivostí (což se dnes zase trochu promíchalo).

Takže vedle aut, která byla rozvrzaná vznikaly ultimátní hothatche, či extravagantní limuzíny, taktéž se zasadili o spousty technologií z prémiových tříd v levných autech, věděl si, že třeba dvacet let staré Clio mohlo mít navigaci ? A tak podobně. Jenže někdy kolem toho roku 2000 přišla u Renaultu té moderní technologie moc, za málo peněz, montované jejich stylem, takže spolehlivost šla do kopru.

V té době byl v kurzu diesel, Renault přišel s commonrailem už někdy na přelomu milénia (pokud vím, tak sériové TDI CR až někdy 2008, minimálně u VW a Škodovky) a to neslo také spousty problémů, do toho elektronika, takže oprávněně jsou tyto modely z té doby považovány za kasičky na peníze.

Jenže Renault na to zareagoval a postupně chyby začal napravovat, takže nakonec vylétl se spolehlivostí hodně vysoko a po celou tu dobu ve stínu dieslománie nabízel skvělé a spolehlivé atmosférické benzíny i turbobenzíny (do nástupu přímovsřikového TCe).

Takže koupě ojetiny s dobrým původem od Renaulu je dnes hodně zajímavá volba, hlavně s benzinovým motorem, sice tě může zlobit praskající žárovky, občas nějaké tlačítko, či senzor (ale kde ne), ale technika bývá spolehlivá a hlavně mají perfektní antikorozní ochranu. Ostatně i mistr Vaculda v jeho PR videu o ojetinách 2x zmíní jako tajný tip ojetý Renault (myslím, že to video tu bylo včera). No a pak jsou tu ty ostré verze z divize Sport, které začínají stoupat jako ojetiny do cen naprosto šílených.

PSA tolik neznám, ale tam byly podobné problémy s technikou a na rozdíl od Renaultu dříve zavedli přímovstřikové VTI motory už v době, kdy Renault měl ještě archaické atmosféry, ale zase jejich 2.0 HDI je sázka skoro na jistotu a moc spolehlivějších dieslů z té doby není.
16. 7. 2021 10:14
???
100 oktanovou Vervu na sebe nacákat a si KING!
16. 7. 2021 08:51
Re: No to mě pos3r…
Tak čo sem potom lezieš? Tu je to o autách. :D :D :D
16. 7. 2021 08:51
Re: Tvl ať už..
Ty si pletieš pojmy a dojmy.