Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Foto od čtenáře z USA: BMW testuje novou generaci X5

Diskuze (9)
Třetí vydání BMW X5 se představí za rok, a tak automobilka intenzivně testuje prototypy řady F15.

Kódové označení F15 naznačuje technický původ třetí generace terénního BMW X5. „Desítkové“ kódy jsou totiž vyhrazeny modelům odvozeným od současné generace řady 5, v zásadě se však jedná o modulární platformu, kterou využívá i větší řada 7.

Náš čtenář Jan K. zachytil jeden z maskovaných prototypů v USA na pomezí států Colorado a Utah. Zde se budoucí X5 pohybuje ve značně zamaskované podobě a podstupuje testy zaměřené na výdrž v extrémně vysokých teplotách a prašném prostředí.

Z fotek lze tušit, že nová generace dostane věcné proporce a tvar karoserie orientovaný na co největší vnitřní prostor. Skutečné tvary auta maskují velkoplošné polepy a provizorní světla, a tak víc než základní siluetu zatím nelze odhadnout.

Můžeme počítat s moderní výbavou, jako jsou adaptivní LED světlomety nebo multifunkční 3D přístrojový štít. Paleta šesti- a osmiválcových motorů by měla kopírovat řadu 5, resp. nejnovější generaci v řadě 6. To znamená:

  • benzinové motory 35i (225 kW, 400 Nm), 40i (240 kW, 450 Nm) a osmiválec 50i (330 kW, 650 Nm)
  • dieselovou trojici šestiválců 30d (190 kW, 560 Nm), 40d (230 kW, 630 Nm) a 50d (280 kW, 740 Nm)

Nový model by se měl začít vyrábět na konci roku 2013, jeho rodištěm bude opět americký Spartanburg. Výstavní premiéru lze proto očekávat na příští podzim – buď domácí frankfurtský autosalon v září, nebo Los Angeles v listopadu. Nástupce modelu X6 by pak měl přijít s dvouletým zpožděním.

SUV značky BMW (zdroj: Auto.cz, AutoBild)
2012 X6 (E71) – facelift aktuální generace

2012 X1 (E84) – facelift aktuální generace

2013 X5 (F15) – nová generace

2014 X4 (F26) – technika X3 se sportovnější karoserií

2015 X6 (F16) – nástupce současného modelu

2015 X1 (F48) – nová generace, tentokrát s motorem napříč

2016 X2 (F47) – „kupé“ verze modelu X1

Diskuze (9)
18. 7. 2012 16:43
Re: "věcné proporce"
X6 je potom vynimka, lebo moze byt poskladana prelismi ako harmonika, stale vyzera ako tank.

Co myslite, bude niekedy vyrobena aj X7? Mohla by sa volat Starliner, velkostou to meno dostane zadostucinenie.
Avatar - fOE
18. 7. 2012 13:23
Re: X5
ono snad ani nebude treba pokracovat.

Pokud se bude brat X1 jako startovaci BMW SUV tak musi mit zakonite mista "primerene". Otazka je jestli prijde casem i X2 (asi az v dalsi generaci). X3 bude to dle me rozumne velke SUV (X4 se zrejme planuje, mozna uz v teto generaci). No a X5 bude ten nejvetsi a X6 jeho pseudosportovni, resp. "svihacka" verze. 6* bmw rady X by snad melo stacit kazdemu, pokud to tak BMW planuje.
Avatar - fOE
18. 7. 2012 13:20
Re: "věcné proporce"
narust rozmeru mi zas tak nevadi, resp. se dal ocekavat kdyz X5 ma byt to nejvetsi tereni BMW a uz X3 se posunula mistem vyrazne dal, takze X5 na soucasnych rozmerech by smysl moc nedavala. Navic pokud naplni proklamovane plany, ze auto zhubne 150-200kg tak mi zvetseni rozmeru nijak zvlast nevadi. Kdo nechce obludu ala Q7 koupi si jednoduse X3... nebo jeste lepe RR Evoque >:-[]
18. 7. 2012 12:26
Re: "věcné proporce"
Přemíra hmoty je typickým znakem všech BMW které přišly na trh v posledních deseti letech. BMW to ale umí docela dobře maskovat hranami,lemi a pomocí prolisů na karoserii. Až sundají tu maskovací fólii,bude to auto působit mnohem lehčím dojmem... ;-) Nicméně nárůst rozměrů je evidentní a asi se dal čekat...
18. 7. 2012 10:59
X5
To, ze nova generacia bude rozmerovo na urovni Q7 a GL bolo zname uz davno. Presne ako pise kolega, dalsia X3 bude rozmermi dnesna X5. Toto zvacsovanie uz ale nebude mat kam pokracovat, jedine naozaj vyroba tych autobusov :-)