Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francie se chystá pokutovat hluk aut i motorek pomocí speciálních radarů

Francie se chystá pokutovat hluk aut i motorek pomocí speciálních radarů
Cupra Formentor VZ5
Alpine A110Légende GT
Alpine A110Légende GT
36 Fotogalerie
Diskuze (58)

Zatímco řada z nás miluje zvuky pořádných aut a motorek, ve Francii je chtějí do pár let pokutovat pomocí speciálních radarů.

Zvuk pořádného motoru a kvalitního výfukového systému jsou věci, které budou mnohým z nás při přechodu na elektromobilitu opravdu chybět. Žádný umělý zvuk se zkrátka nevyrovná burácení velkých šestiválců a osmiválců, které mění benzín na úsměv. Jenže velká část společnosti nemá pro tuto zvukovou kulisu moc velké pochopení.

Skvělým příkladem je Francie, respektive její hlavní město, kde motoristé rychle upadají v nemilost. Paříž totiž již od roku 2019 monitoruje množství „nevyžádaného“ hluku na ulicích, což ale zatím nevedlo k žádným postihům. Do pár let by se však situace mohla změnit.

O podobný systém je prý ve Francii zájem a jeho zavedení prý zvažují města jako Nice, Bron nebo Lyon. Systém bude muset ještě potvrdit svou přesnost, než se letos během srpna začne s finálním testováním. Podle Carscoops by však již od konce roku 2022 či začátku roku 2023 mohl začít rozdávat pokuty.

Samotné zařízení pracuje s akustickou anténou, složenou ze čtyř mikrofonů, a 360° kamerou. Mikrofony přitom nejenže zaznamenávají a analyzují zvuk, ale také jsou schopné zjistit směr, ze kterého vychází. Pokud tedy budete projíždět pod zařízením s příliš hlučným autem, mikrofony zvuk zachytí, analyzují a při zjištění přestupku vás kamera vyfotí. Podle značky pak bude vyhledán majitel a bude mu zaslána pokuta.

Nový systém přitom nepůjde jen po automobilech, ale také po motocyklech. Právě starší motorky jsou totiž nejčastějším zdrojem nadměrného hluku. Limity prý ale často porušují i moderní stroje, u kterých lze snadno vyměnit utlumený výfuk za hlučnější sportovní variantu.

V případě aut se pak systém zřejmě zaměří na modifikované výfukové systémy, neboť většina nových vozů musí splňovat určité limity hlasitosti. U výfuků s nastavitelnými klapkami si pak majitelé nejspíš budou muset pohlídat, že jedou v tom správném městském režimu.

Vstoupit do diskuze (58)