Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzský prezident má nové auto. Je to na míru postavené pancéřované SUV s 300 koňmi

David Bureš David Bureš 14. 11. 2021 • 12:57
20
60
Zobrazit náhledy (20)
DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée DS 7 Crossback Elysée

Prezident Francie Emmanuel Macron bude nově jezdit ve speciálně upraveném DS 7 Crossback Elysée. Prezidentský speciál má prodlouženou opancéřovanou karoserii a hybridní pohon.

Nejvyšší představitelé vybraných států mívají automobily postavené na míru. Americký prezident Joe Biden jezdí v "Bestii", limuzíně postavené tradičně Cadillacem, ruský prezident Vladimir Putin zase Aurusem Senat a čínský prezident Si Ťin-pching v Hongqi L5. Nyní se do takového klubu přidává také francouzský prezident Emmanuel Macron. Ten bude nově využívat služby speciálně postaveného DS 7 Crossback Elysée, který si svoji premiéru odbyl na vzpomínkových akcích u příležitosti výročí konce první světové války.

Jak z názvu vyplývá, je základem vozidla pro hlavu Francie SUV francouzské prémiové značky koncernu Stellantis. Přídomek Elysée ale v tomto případě neznamená jen držáky na prezidentské standardy nebo luxusně zpracovanou karoserii.

DS 7 Crossback Elysée se od sériového auta liší prodlouženou karoserií, která je navíc kvůli bezpečnosti prezidenta opancéřovaná. SUV se tak za středovými sloupky karoserie natáhl o 20 centimetrů, což vytvořilo více prostoru pro cestující vzadu. Konkrétně se prostor pro nohy zvětšil na 54,5 cm.

Kvůli komfortu navíc zadní lavici nahradila dvě komfortní samostatná sedadla oddělená loketní opěrkou. Nechybí ani bezdrátové a USB nabíječky nebo otevřený středový držák dokumentů, díky němuž vůz může sloužit i jako kancelář na kolech.

Samozřejmostí je pak luxusní ztvárnění. Černá kůže v odstínu Basalte je zdobena motivem hodinového pásku Bracelet, který je typický pro značku DS. Strop je zase potažen semišovým materiálem alcantara.

Díky natažení karoserie celková délka vozu dosahuje hodnoty 479 cm, rozvor má 294 cm. Naopak šířka a výška zůstaly shodné jako u sériového auta, činí 191 cm, respektive 162 cm. Od běžných variant se pak DS 7 Crossback Elysée liší také modročervenými blikajícími světly na přídi, odnímatelnými držáky vlaječek, znaky „RF“ (Francouzská republika) na předních dveřích a trikolorami na přídi a zavazadlovém prostoru. Vůz v inkoustově modrém odstínu Blue Encre má rovněž specifická 20palcová kola a anténu pro speciální prezidentský telekomunikační systém.

video

V útrobách pak pracuje plug-in hybridní systém s výkonem 300 koní (220 kW) a pohonem všech kol. Přestože jej automobilka blíže nespecifikuje, dá se předpokládat, že jde o kombinaci benzinové šestnáctistovky s dvěma elektromotory, známou ze sériového auta.

Vozy DS přitom ve službách francouzského prezidenta nejsou ničím novým. Emmanuel Macron už při své inauguraci v roce 2017 jel v DS 7 Crossback, a to ještě před oficiálním zahájením jeho prodeje. Specialitou tehdejšího speciálu byla plátěná střecha. Macronův předchůdce François Hollande jezdíval zase modelem DS 5. Už v šedesátých letech pak Charles de Gaulle využíval slavný Citroën DS, který značce DS dal její jméno.

Související články

Témata
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 12:50
Re: Proč nemá EV??
Ale jo, říká se, že první prototypy ASX sjížely z linky už někdy v průběhu druhé světové :D
Avatar - Mikesus
15. 11. 2021 12:15
Re: Proč nemá EV??
souhlasím.
Avatar - Mikesus
15. 11. 2021 12:14
Re: Proč nemá EV??
ani to ASX už není tak jednoduché, aby to dalo. :-[]
Avatar - Emel
15. 11. 2021 11:24
Re: Proč nemá EV??
Prostě to není argument proti EV.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 11:14
Re: Přifouknutá fabie
Ne, toho jsem nemyslel.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud