Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Freightliner dodává těžké elektrické tahače eCascadia prvním zákazníkům

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 8. 2019
17
Zobrazit náhledy (17)
Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia Mercedes-Benz eCascadia

Freightliner předal první těžká nákladní vozidla eCascadia s elektrickým pohonem svým zákazníkům, v jejichž službách je čeká testování ve skutečném provozu.

Freightliner, patřící pod křídla Daimler Trucks, představil v létě loňského roku elektřinou poháněná užitková vozidla eM2 106 a eCascadia v rámci oznámení o založení E-Mobility Group (EMG). Ta se má věnovat výhradně vývoji elektřinou poháněných užitkových vozidel a jeho koordinaci mezi jednotlivými značkami divize Daimler Trucks.

V případě elektromobilů eM2 106 a eCascadia bylo uvedeno, že se s nimi Freightliner vydá stejným směrem jako Mercedes-Benz s modelem eActros a nejprve připraví flotilu těchto vozidel pro testování ve skutečném provozu u vybraných severoamerických dopravců.

Freightliner nejprve zahájil na přelomu loňského a letošního roku testování menšího modelu eM2 106 a nyní oficiálně oznámil, že dodává dopravcům první dva zástupce modelu eCascadia. Tato vozidla zamířila do služeb společností Penske Truck Leasing a NFI Industries.

První z této dvojice elektrických tahačů má být využíván v regionálním provozu na jihu Kalifornie, zatímco druhý v barvách NFI Industries bude nasazen v přístavech v Los Angeles a Long Beach.  

Freightliner eCascadia je těžký tahač, který jak jeho název i vzhled napovídá, vychází z konvenčního modelu Cascadia. K pohonu tohoto vozidlo slouží elektromotor o výkonu 537 kW (730 k), jemuž potřebnou energii poskytují baterie s kapacitou 550 kWh.

Elektrický tahač má podle oficiálních materiálů ujet na jedno nabití kolem 400 km a během 90 minut má být možné dobít jeho baterie na 80 % kapacity, což má stačit k ujetí dalších 320 km. Pokud bude testování ve skutečném provozu probíhat podle plánu, pak se má jeho sériová výroba rozběhnout začátkem roku 2021.

Zdroj: Daimler AG

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku