Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter vyniká svou užitečnou hmotností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí vozidla modelové řady Canter v široké řadě provedení a je připraveno vyhovět i specifickým požadavkům svých zákazníků.

Fuso Canter je v současnosti na trhu ve své osmé generaci a nabízí skutečně pestrou paletu verzí, v níž nechybí provedení s pohonem všech kol nebo hybridní a čistě elektrická verze. Volit lze i z několika verzí kabiny.

Společnost TAH Access Platforms se sídlem v Londýně patří mezi přední provozovatele vysokozdvižných plošin a pro jejich přepravu využívá i vozidel značky Fuso. Nejnovějším přírůstkem ve vozovém parku této společnosti se stalo 7,5tunové provedení modelu Canter.

Mark Derek, generální ředitel TAH Access Platforms, zdůrazňuje, že jeho společnost používá vozidla Fuso Canter více než 20 let. Robustní a zároveň kompaktní lehké nákladní automobily ve službách jeho firmy již mnohokrát prokázaly své přednosti na silnicích a staveništích s omezeným prostorem pro manévrování.

Fuso Canter 7C18, které zamířilo do vozového parku londýnské společnosti, je osazeno přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 3,0 l s nejvyšším výkonem 129 kW (175 k) a točivým momentem 430 N.m. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou Duonic s parkovacími a plíživými režimy provozu.

Vozidlo disponuje povolenou užitečnou hmotností nákladu 3410 kg, což je zhruba o 1000 kg více než nabízí srovnatelné 7,5tunová vozidla konkurenčních značek. Společnost TAH Access Platforms může díky tomu přepravovat na vozidle Fuso Canter i vysokozdvižné plošiny s pásovým podvozkem, jejichž vlastní hmotnost se pohybuje okolo 3000 kg.

Fuso Canter pro evropský trh vyrábí závod Tramagal. Ten byl založen v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell, resp. jeho nástupce eCanter.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 160.000 m2. Jeho více než 400 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael, Maroko a Turecko.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme