Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Garáž Auto.cz: Hyundai i30 1,4 Trikolor - Co vás zajímá?

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 29. 1. 2011 • 21:41
20
18
Zobrazit náhledy (20)
Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30 Hyundai i30
Třicítka Trikolor se základním 80kW motorem je rodinným Hyundaiem pro Čechy.

Výbava, dříve označovaná jako „Patriot“ (toto označení si nárokuje konkurence a muselo být tudíž změněno), je vlastně verze Classic obohacená o litá kola a dostupná pouze s motory 1,4i MPI a 1,6 CRDi (66 kW).

Za benzinovou variantu zaplatíte 279.900,- Kč, tedy o 10.000 méně než v případě série Classic. Koupí Trikoloru získáte 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu) s ovládáním na volantu, palubní počítač, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání, elektrické stahování oken, úchyty pro dětskou sedačku Isofix, přední mlhovky, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo manuální klimatizaci.

Co naopak nedostanete je elektronický stabilizační systém s brzdovým asistentem a elektronickým systémem řízení prokluzu kol TCS. Oproti výbavě Classic, u které si tuto elektroniku můžete přiobjednat za příplatek 15.900,- Kč, však u testované verze tuto možnost zkrátka nemáte, stejně jako v případě tempomatu, koženého volantu nebo funkce ISG. Testovanou verzi momentálně v ceníku nenajdete (měla by se vrátit jako výše zmíněný Trikolor), údaje byly převzaté z prosincového ceníku vztaženému ještě k Patriotu.

A naše první dojmy? V autě za necelých 280 tisíc nám při kratších cestách v podstatě nic nechybí, patnáctipalcová kola výborně filtrují nerovnosti a pocit levného vozu navozuje pouze plastový volant se (subjektivně) ne moc příjemným povrchem. Měkčená palubní deska, dělené zadní opěradlo, klimatizace, okna v elektrice, litá kola, 80 kW pod kapotou...opravdu sedíme v novém autě za méně než tři sta tisíc?

Zážehové čtrnáctistovce může velikou pochvalu v testu trochu zakalit jen vyšší spotřeba, která při delších cestách vhledem k pětistupňové převodovce bohužel hrozí. Každopádně sympaticky živý agregát o výkonu 80 kW je v roli základní motorizace právem za hvězdu, vždyť i větší a dražší konkurence leckdy jako základ nabízí konstrukčně starší a méně výkonné motory.

Pokud vás o vozidle zajímá něco konkrétního, máte možnost se ptát; dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat přímo do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.

      

Témata
Avatar - hruodolf
20. 2. 2011 14:58
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Souhlasím s Karlos 1.

Jezdím do práce s kolegou resp. někdy i s jeho sousedkou. Střídáme 2 auta, moji i30 1,4 a jeho Focus II 1,6 (před FL). Zatížení ve 2 je kolem 200 kg a ve 3 skoro 300 kg.

Jezdím rychleji, o 5 až 10 minut na 43 km (okresky + město), a spotřebu mám teď v zimě do 6,75 l/100km. On nejde pod 7,5 l/100km. V létě jezdím lehce přes 6 l/100km, on kolem 7 l/100km. Je to samozřejmě i stylem jízdy, ale 1,4 od Hyundaie je fakt dobrá.
Avatar - das_autos
7. 2. 2011 12:48
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
S nějakýma věcma nesouhlasím.1,4 hyundai žere o něco málo míň jak 1,6 a nejede.Kombi i 30 nechápu vůbec proč to vyráběj,když to nemá žádnej kufr.Pro posádku je tam sice místa až moc,ale proč.V tomhle bych viděl Ceed CW jako lepší volbu až na ten strašnej zadek.Kombi bych už z principu nebral s 1,4 je to prostě málo pokud se s tím bude jezdit naložený,ale kdo nemá nebo nechce utratit moc peněz tak je to jasná volba.
1. 2. 2011 21:53
tempomat a kožený volant pro Trikolor
jen doplnim aktuální ropor s článkem, dle ceníku máme přeci jen částečnou možnost:
Paket Trikolor Plus jen za 5 000,- Kč = tempomat, kožený volant a hlavice řadící páky, automatické světlomety (světelný senzor)
faktem je, že o toto jsem se také u prohlídky patriota zajímal. tak nas možná bylo víc, a Hyundai to začala jako příplatkovou výbavu nabízet i u patriota/trikolory.
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Nerad se pouštím do srovnávání aut resp. motorů, když nemohu přesednout...ale alespoň takto - minulý týden jsem jezdil v i30 1,4 a ten motor je vážně dobrý, ve vyšších otáčkách jde krásně za plynem a dělal mi opravdu radost. Po přesedntí do i30 s 1,6 už tak nadšen nejsem, rozdíl v dynamice malý a obecně už asi nebude takový problém při přímém srovnání s konkurencí najít vážného oponenta. Nevím co do toho kolegové počítali, jak se bodovalo atd...mým favotritem by "od stolu" byl asi spíše motor Hyundaie, to ale berte jen jako nástřel.
1. 2. 2011 16:12
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
V čísle 45/2010 SM testovali nejprodávanější auta nižší střední a nejvíce chválili právě 1,6 Duratec ve focusu - pružnost, kultura chodu i spotřeba.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku