TEST Garáž Auto.cz: Hyundai i30 1,4 Trikolor - Co vás zajímá?
Výbava, dříve označovaná jako „Patriot“ (toto označení si nárokuje konkurence a muselo být tudíž změněno), je vlastně verze Classic obohacená o litá kola a dostupná pouze s motory 1,4i MPI a 1,6 CRDi (66 kW).
Za benzinovou variantu zaplatíte 279.900,- Kč, tedy o 10.000 méně než v případě série Classic. Koupí Trikoloru získáte 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu) s ovládáním na volantu, palubní počítač, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání, elektrické stahování oken, úchyty pro dětskou sedačku Isofix, přední mlhovky, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo manuální klimatizaci.
Co naopak nedostanete je elektronický stabilizační systém s brzdovým asistentem a elektronickým systémem řízení prokluzu kol TCS. Oproti výbavě Classic, u které si tuto elektroniku můžete přiobjednat za příplatek 15.900,- Kč, však u testované verze tuto možnost zkrátka nemáte, stejně jako v případě tempomatu, koženého volantu nebo funkce ISG. Testovanou verzi momentálně v ceníku nenajdete (měla by se vrátit jako výše zmíněný Trikolor), údaje byly převzaté z prosincového ceníku vztaženému ještě k Patriotu.
A naše první dojmy? V autě za necelých 280 tisíc nám při kratších cestách v podstatě nic nechybí, patnáctipalcová kola výborně filtrují nerovnosti a pocit levného vozu navozuje pouze plastový volant se (subjektivně) ne moc příjemným povrchem. Měkčená palubní deska, dělené zadní opěradlo, klimatizace, okna v elektrice, litá kola, 80 kW pod kapotou...opravdu sedíme v novém autě za méně než tři sta tisíc?
Zážehové čtrnáctistovce může velikou pochvalu v testu trochu zakalit jen vyšší spotřeba, která při delších cestách vhledem k pětistupňové převodovce bohužel hrozí. Každopádně sympaticky živý agregát o výkonu 80 kW je v roli základní motorizace právem za hvězdu, vždyť i větší a dražší konkurence leckdy jako základ nabízí konstrukčně starší a méně výkonné motory.
Pokud vás o vozidle zajímá něco konkrétního, máte možnost se ptát; dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat přímo do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.