Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis G90 kompletně odhalen. Nabídne superluxusní výbavu, ale výhradně šestiválec

David Bureš
Diskuze (20)

Genesis oficiálně představuje novou generaci své vlajkové lodi, sedanu G90. Krátce po zveřejnění prvních snímků tu jsou i bližší detaily, včetně informací o nabízených pohonných jednotkách.

Genesis je luxusní značky korejské automobilky Hyundai-Kia, která se osamostatnila od mateřské značky v roce 2015. Svoji existenci začínala ve velkém stylu, jako první na trh uvedla svoji vlajkovou loď, luxusní sedan G90. Ten ale nebyl ničím jiným než upraveným Hyundaiem Equus v duchu nové značky. Nyní však přichází druhá generace Genesisu G90, která už je svébytným automobilem.

A znovu se ukazuje, že se Genesis nebojí konkurovat zavedeným luxusním výrobcům. Opět totiž přichází na trh dvě varianty, výchozí sedan a provedení s prodlouženým rozvorem, po vzoru limuzín německých luxusních značek.

Jestliže základní G90 na délku měří 5.275 mm, G90 LWB je dlouhé dokonce 5.465 mm. Rozvor v závislosti na provedení činí 3.180 mm, respektive 3.370 mm.

Obě provedení se přitom liší i svým vzhledem. Genesis G90 LWB se dočkalo svébytných nárazníků, výraznější chromování má tuto verzi dělat elegantnější a uhlazenější.

Každá z verzí navíc dostane vlastní pohonný agregát. Jistým zklamáním však je, že nové G90 debutuje výhradně s šestiválcovými motory. Další budoucnost pětilitrového vidlicového osmiválce z předchůdce je tak nejistá.

Základní provedení se spoléhá na přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.5 T-GDi naladěný na 280 kW a 530 N.m. Spárován je vždy s osmistupňovým automatem, na výběr je však pohon zadních nebo všech kol. To G90 LWB má rovněž šestiválec 3.5 T-GDi, avšak jeho turbodmychadlo doplňuje elektrický kompresor pro rychlejší reakce v nižších otáčkách. Standardem je v tomto případě pohon všech kol s tím, že výkonnostní parametry teprve budou zveřejněny.

Pohodlí na palubě zvyšuje nový adaptivní podvozek využívající kameru v přídi a data z navigace, pro úpravu nastavení odpružení podle aktuální jízdní situace. Vzduchové odpružení měnící tlak vzduchu v pružinách zase upravuje světlost podle potřeby - ve vyšší rychlosti se auto sníží pro snížení odporu vzduchu a tím i spotřeby, na nerovné vozovce se zase zvýší pro ochranu podvozku a omezení vibrací z vozovky. Díky kameře a navigaci se navíc přizpůsobí okolí, a tak G90 díky tomu třeba komfortněji překoná zpomalovací prahy. Nechybí pak ani možnost natáčení zadní nápravy, pro zvýšení agility nebo stability, podle potřeby.

Jakožto vlajkové lodi G90 samozřejmě nechybí ani ta nejluxusnější výbava. O kvalitní poslech hudby se může postarat hudební systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory pro prostorový zvuk, který navíc umí tlumit ruchy okolí vysíláním opačných frekvencí zvuku. I díky tomu může Genesis tvrdit, že G90 je nejtišší vůz značky v její historii. Tomu pomáhá i optimalizace tlumících materiálů nebo použití vrstvených skel v oknech.

Poprvé u vozu Genesis nechybí ani provonění interiéru, s možností výběru jedné ze tří vůní. Sedadla pak díky vzduchovým polštářům neposkytnou jen masážní funkci, ale při sepnutém režimu Sport také lépe podrží v zatáčkách, prostřednictvím nafukovacích bočnic.

Pasažéři vzadu pak mohou využít nejen "VIP sedadla" vpravo vzadu s podložkou noh, ale také různých obrazovek. Ve středové loketní opěrce je 8" displej pro ovládání komfortních funkcí, v zadní části hlavových opěrek předních sedadel jsou zase 10,2" displeje zábavního systému.

Dveře se pak umí po vystoupení samy zavřít, stačí jen stisknout příslušné tlačítko. Nechybí ani digitální klíč umožňující automobil odemknout prostřednictvím chytrého telefonu nebo čtečka otisků prstů pro autentizaci řidiče. Software vozidla pak půjde aktualizovat vzduchem, bez nutnosti navštívit servis, a to včetně aktualizací nastavení head-up displeje nebo asistenčních systémů.

Reakcí na dnešní dobu jsou též antibakteriální materiály zabraňující bujení bakterií a mikroorganismů nebo schránka v loketní opěrce sterilizovaná UV světlem. Množství škodlivých látek v kabině minimalizuje i čistič vzduchu s antibakteriálním filtrem.

Kompletní odhalení pak potvrzuje jednu špatnou zprávu, o níž se mluvilo již v minulých týdnech. Genesis oficiálně potvrdil, že v tuto chvíli se neplánuje prodej G90 na evropských trzích. Škoda, na jeho srovnání s německou luxusní trojkou bychom byli hodně zvědaví.

David Bureš
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 12. 2021 13:37
Re: Opravdu nerad to říkám
Nástupcem má být elekrický sedan, nebot u GM se taky zbláznili a všechny modely Cadillacu maj být pouze elektrické.

Tak si ani nekoupí nic a budou jezdit veterány :-)

US automobilky už žádné velké sedany nedělaj, Lincoln Continetal taky už zkončil, poslední zástupci je neprémiové duo Chrysler 300/ Dodge Charger a pak midsize modely Cadillac CT5 a CT4. Špatná doba.
Avatar - Dinar
15. 12. 2021 13:18
Re: Opravdu nerad to říkám
Takže už předem vyklizené pole? Co si asi tak bývalí zákazníci cadillacu po CT6 koupí? D3 nechtějí, jinak by ji měli, ten Genesis se jako řešení přímo nabízí...
Avatar - Barrichello
15. 12. 2021 13:08
Re: Opravdu nerad to říkám
Výroba CT6 pro USA byla dávno ukončena už někdy loni v únoru, jak zavřeli továrnu Detroit Hamtramck a začali jí přebudovávat na výrobu EV aut.

Takže od té doby jde pouze od doprodej skladovek.

Jediná země, kde probíhá výroba CT6 i nadále je Čína. Tam šlape slušně.
Avatar - Dinar
15. 12. 2021 12:49
Re: Opravdu nerad to říkám
V Evropě se to prodávat nebude, podstatný trh bude pro G90 USA.

Tam si tahle třída stojí v prodejích takto (data za rok 2020):
S-Class - 6.600 ks
BMW 7 - 6.450
A8 - 2.400
CT6 - 3.100

Zejména ten Cadillac je dost bída na fakt, že jde o domácí auto, navíc ve srovnatelných specifikacích citelně levnější, každopádně je to kandidát na oprávněný strach, pokud jde o čísla prodejů po příchodu nové generace G90. ;-)
Avatar - Barrichello
15. 12. 2021 12:18
Re: Opravdu nerad to říkám
A8 ani BMW 7 taky nikdo nekupuje, veškeré prodeje má pouze MB S klasse :-)