Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis GV60 míří do Evropy. Konkurovat bude třeba i Enyaqu iV Coupé

Diskuze (0)

Korejská prémiovka v elektrické podobě nabídne dojezd 450 kilometrů a díky boostu výkon dosahující téměř 500 koní.

Korejský koncern Hyundai-Kia se svojí luxusní značkou Genesis expandoval v minulém roce do Evropy, aby z dlouhodobého hlediska dokázal konkurovat zaběhlým značkám jak Mercedes, BMW nebo Audi. Loni se rozběhl prodej ve Velké Británii, Švýcarsku a Německu. V následujících dvou letech dojde k rozvoji na další evropské trhy.

Genesis vstoupí nyní na evropský trh s prvním elektromobilem GV60, ten bude postaven na nejmodernější platformě E-GMP, na které již můžeme vidět koncernové sourozence Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Ani v případě třetího přírůstku do rodiny platformy E-GMP tedy nebude chybět 800V palubní systém. Ten umožní nabíjet vůz stejnosměrným proudem až 350 kW, díky čemuž se z 10% na 80% kapacity baterie dostanete za 18 minut. Zajímavou vychytávkou této platformy je také systém V2L (Vehicle-to-Load), což znamená, že cestující mohou nabíjet elektronická zařízení přímo z baterií auta.

Pro evropský trh se objeví GV60 ve třech verzích, které budou mít mimochodem všechny stejnou kapacitu baterie 77,4 kWh. Základním modelem bude GV60 Premium se zadním pohonem a jedním motorem vzadu o výkonu 168 kW a točivým momentem 350 Nm. Model s jedním motorem vzadu zvládne na plné nabití ujet 450 kilometrů. V této výbavě si pak budou moci zvolit zákazníci ještě dva silnější motory, které budou na rozdíl od základní verze spojeny s pohonem všech kol.

Prostřední výbava má název GV60 Sport. Ta má kombinovaný výkon 264 kW s točivým momentem 605 Nm. Ke 160kW motoru umístěnému vzadu se přidává 74kW motor vpředu. U této verze je udáván dojezd 400 kilometrů. Přední motor je však možné odpojit, čímž může být dojezd navýšen.

Vrcholem modelu GV60 bude varianta Sport Plus. Ta bude poháněna nejsilnější kombinací motorů o výkonu 320 kW a točivém momentu 605 Nm - 160 kW vpředu a 160 kW vzadu. Díky takzvanému Boost Mode lze po dobu 10 vteřin aktivovat zvýšený výkon 360 kW a točivý moment 700 Nm. V tomto případě dojezd klesne na 367 kilometrů.

Boost Mode však není jedinou novinkou, GV60 dostane také Drift Mode. Ano, u elektrického SUV zní tato představa poněkud komicky, nicméně jsme sami zvědaví, jak moc bude tento mód v realitě zábavný.

Video se připravuje ...

V modelu GV60 najdeme mnoho dalších zajímavých technologií a odemknutí obličejem je jen jednou z nich. Díky tzv. Face Connect stačí řidiči namířit obličej na B-sloupek, kde je umístěná infračervená kamera a má otevřeno. K tomu ještě Genesis přidal systém ověřování otisků prstů a digitální klíč. Řidiči pak tedy stačí vzít za kliku a vůz je otevřen.

I díky tomu, že je GV60 elektromobilem, bude v závislosti na on-line aktualizací přijímat upgrady pro brzdy, asistenty, nastavení podvozku a také nabíjecí systém. Z asistentů tu najdeme již dobře známé držení jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, kontrolu prostoru před vozidlem s autonomním brzděním, asistent dálkových světel, adaptivní tempomat nebo aktivní asistent jízdního pruhu. V případě potřeby si zákazníci do konfigurace mohou přidat digitální zrcátka, panoramatické střešní okno nebo soundsystem Bang & Olufsen.

Konkurentem nově příchozího modelu budou u nás již zaběhlá jména - Audi Q4 e-tron, Tesla Model Y, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQA, ale také nedávno představená Škoda Enyaq iV Coupé. Ceny modelu GV60 ještě automobilka nezveřejnila.

Diskuze (0)

Doporučujeme