Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson pozastavil výrobu elektrického motocyklu LiveWire

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 10. 2019 • 12:31
44
8
Zobrazit náhledy (44)
Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson LiveWire po krátké době opět přitahuje pozornost a nečiní tak svými jízdními výkony, ale tím, že byla v souvislosti s problémy se systémem nabíjení baterie pozastavena jeho výroba.  

Harley-Davidson představil koncept elektřinou poháněného motocyklu LiveWire v roce 2014 a ten se tehdy bez diskuzí stal největším jednostopým překvapením sezony. Americký výrobce tradičních vidlicových dvouválců se s ním zařadil mezi průkopníky.

Původní projekt LiveWire rozhodně zaujal a byl přijat poměrně pozitivně i díky tomu, že jeho design prakticky ničím neodkazoval na konvenční modely značky. Harley-Davidson tento stroj využil k získání názoru od potenciálních zákazníků. Ti si jej mohli v letech 2014 a 2015 vyzkoušet v rámci projektu LiveWire Experience na severoamerické i evropské půdě.

Harley-Davidson na vývoji svého čistě elektřinou poháněného motocyklu v následujících letech v tichosti pracoval a občas se objevily neoficiální informace o uvedení sériového modelu. Ten se pak ve finální podobě veřejnosti představil na podzim loňského roku během motosalonu EICMA. Začátkem letošního roku pak byly zveřejněny jeho specifikace i cena. Následně byl spuštěn i příjem objednávek.

Nový elektrický model má k motocyklům přilákat novou generaci jezdců a k tradiční severoamerické značce zcela nové zákazníky, které její tradiční vidlicové dvouválce neoslovují. Podle agentury Reuters však zájem o tento model prozatím nenaplňuje očekávání značky Harley-Davidson a noví zákazníci se příliš nehrnou. Navíc mají mezi zájemci o model LiveWire převažovat starší jezdci, i když se počítalo s tím, že zaujme především ty mladší.

Harley-Davidson se má podle informací, které zveřejnil The Wall Street Journal, v případě modelu LiveWire vedle nízké poptávky potýkat i s problémy technického rázu. Ty stojí za dočasným přerušením výroby, které potvrdil v oficiálním tiskovém prohlášení i samotný Harley-Davidson.

Za přerušením produkce modelu LivWire má stát prozatím blíže nespecifikovaný problém se systémem nabíjení baterie. Harley-Davidson má v současnosti pracovat na jeho odstranění a podle některých neoficiálních zdrojů měl požádat majitele prvních dodaných exemplářů, aby k nabíjení používali pouze profesionální stanice.

Harley-Davidson údajně prozatím nevyhlásil na LiveWire žádnou svolávací akci a předpokládá se, že i v případě jejího vyhlášení se bude týkat relativně malého počtu motocyklů, protože jejich dodávky zákazníkům byly spuštěny až během letošního podzimu. V případě výroby se očekává, že bude opět zahájena po vyřešení problému s nabíjením.

Zdroj: RideApart, Reuters, The Wall Street Journal

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Re: Taky byste si koupili H-D za 30 000 USD
| 18. 10. 2019
A uhlí je nekonečně? Copak ekofašisti jsou pro jádro? Evropa jde už dvacet let při řešení otázky klimatických změn nesprávným směrem. Soustředí se na opatření, která jsou extrémně drahá, komplikovaná a nejméně účinná. Zakazuje plastová brčka a likviduje automobilový průmysl. Za astronomických nákladů ničí svou energetickou suverenitu, investuje biliony euro do marginálních zdrojů. Dokonce zaslepeně bojuje proti elektřině z jádra, jež je dnes v řadě zemí včetně naší jedinou reálnou a čistou alternativou fosilním palivům. Mýlila se s biopalivy a podílela se tak na růstu cen potravin, což postihlo ty nejchudší, a vytvořila tím špinavý dotační byznys. Ano, toto si skutečně žádá zásadní změnu přístupu.
Re: Re: Re: Taky byste si koupili H-D za 30 000 USD
| 18. 10. 2019
To by mne fakt zajímalo, co je na e-autech tak moc ekologického - a stojí 2x tolik, co normální.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Taky byste si koupili H-D za 30 000 USD
| 17. 10. 2019
Nerozumim = elektřiny můžeš vyrobit svym způsobem kolik chceš = mnoha způsoby. Jak by moh bejt nedostatek? Ropa se vytvářela 5 milionů let = a nová se hned tak nevytvoří :-)

Chtělo by to novou neprodělečnou generaci atomovejch elektráren = správnou cestou po amících a britech asi vyrazilo Estonsko https://oenergetice.cz/…at-vhodny-model/ za výbornej směr považuju i další lokální řešení = solár na každý střeše jak to praktikuje Rakousko
Avatar - CHerokee
Re: Re: Taky byste si koupili H-D za 30 000 USD
| 17. 10. 2019
Myslím si, že nedostatek elektřiny bude daleko aktuálnější než nedostatek ropy.
Avatar - Hammunasakra
Re: Taky byste si koupili H-D za 30 000 USD
| 17. 10. 2019
Wine ty si fakt nepoučitelnej = bublinář https://www.auto.cz/diskuse/72153/1?… :-)

No aspoň už nepopíráš aspoň ti už došlo = kolik nás stojí aby se ti líbil diesel ;-)

Už si vymyslel jak ten nedostatek ropy řešit? Nebo seš ty = teď to vydrží a po mě potopa? :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku