Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
24
Fotogalerie

Honda CR-V: První živé dojmy

Na nové SUV od Hondy jsme si museli kvůli zemětřesení počkat. Teď konečně přichází do Evropy.

Přírodní katastrofa může za to, že jsme čtvrtou generací Hondy CR-V neviděli už před rokem, jak se původně plánovalo. Projekt nového SUV značky Honda nabral zpoždění, nestihla se ani ženevská premiéra na jaře. Teď už ale události naberou rychlý spád – evropská premiéra probíhá v těchto dnech, uvedení do prodeje nás v Česku čeká už na konci října.

U Hondy se se zvláštním designem už počítá automaticky. Nové CR-V se zkouší odlišit maskou chladiče protaženou až do předních světel a nezvyklým uspořádáním tvarů a ploch za zadními dveřmi. Ve skutečnosti karoserie nevypadá tak neuspořádaně jako na fotkách, na ocenění za nejhezčí design to ale stejně nebude.

Zákazníky ale beztak bude víc zajímat komfort a prostor uvnitř. A tady si Honda dala opravdu záležet. Palubní deska je přehledně členěná, zdobí ji přístrojový štít se soustředně uspořádanými ukazateli a dvojice informačních displejů uprostřed. Všechny důležité funkce se ovládají na volantu.

Pozice za volantem je příjemně vyvýšená, výhled do všech stran mimo zešikma dozadu patří nad průměr kategorie SUV. Potěší velký úhel otevření bočních dveří, který usnadňuje přístup do vozu. Vzadu pak oceňujeme vysoko ukotvené sedáky, které poskytnou oporu stehnům, a téměř rovnou podlahu bez středového tunelu. To se vídá častěji v MPV než v SUV, která se neobejdou bez hřídele pohánějící zadní kola.

Ve 4,53 metru dlouhé karoserii zbylo i dost místa pro zavazadla. Kufr je dlouhý 92 cm, široký 105 cm mezi podběhy a pod roletkou vysoký 57 cm. Nakládací hrana leží příjemných 68 cm nad zemí, manipulaci usnadní velký vstupní otvor.

Na evropské silnice vyjede nové CR-V se dvěma motory, benzinovým 2,0 i-VTEC/114 kW a dieselovým 2,2 i-DTEC/110 kW. Oba půjde spojit se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou, zážehový čtyřválec, který mezigeneračně posílil o 4 kW, navíc existuje i v provedení s pohonem pouze předních kol.