Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX Concept-GT: Japonský závoďák (možná i) pro DTM

Michal Fokt
Diskuze (5)
Honda představila závodní speciál pro japonské vytrvalostní závody Super GT ve třídě GT500, jejichž regule se od roku 2014 shodují s těmi pro DTM. Uvidíme snad NSX i v Evropě vedle BMW, Audi a Mercedesu?

V oblasti vytrvalostních závodů došlo letos k přelomové události - závodní série v Japonsku (Super GT), Německu (DTM) a USA (ALMS/Grand Am, od 2015 United Sports Car Campionship) se dohodly na společných pravidlech, které zajistí zúčastněným automobilkám snížení nákladů na vývoj a týmům možnost startovat i mimo svůj mateřský šampionát. A nyní se můžeme seznámit s prvním autem, postaveným podle těchto nových pravidel, která vejdou v platnost už v roce 2014 (Amerika se připojí 2015).

Je jím Honda NSX Concept-GT, tedy prototyp auta, které bude závodit v první řadě v domácím Super GT ve vrcholné třídě GT 500. Japonský závoďák nese charakteristické rysy supersportu NSX, jenž se začne prodávat v roce 2015, reprezentované specifickými LED světlomety Jewel Eyes, pětiúhelníkovou maskou chladiče a zadními svítilnami. Podobná je pochopitelně též silueta auta, okruhové náčiní ale pochopitelně disponuje widebody kitem a spoustou dalších aerodynamických prvků, což charakter vozu dost výrazně mění.

Honda v současnosti v Super GT závodí se speciálem HSV-010 GT na bázi nedokončeného supersportu s motorem V10, jenž má v rámci pravidel motor vpředu a pohon zadních kol, nové regule ale již opět povolují uspořádání s motorem uprostřed, které k NSX tradičně patří a bude jej mít chystaná silniční verze, stejně jako tento prototyp.

Velké změny se udály pod kabátem, co se motorů týče. Nová pravidla stanovují použití turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce 2,0 l s přímým vstřikováním, doplněného o hybridní techniku, atmosférické osmiválce 3,4 l, které vozu Honda HSV-010 GT ve třech předchozích sezonách přinesly jeden titul, se tedy stanou historií.

Na okruhový debut NSX GT přitom nebude nutné čekat až do zahájení příští sezony, svou premiéru si už dnes odbývá při testech, které probíhají na domácí trati Hondy Suzuka. Honda zatím nenaznačila, že by ji zajímal oficiální vstup do DTM, nicméně vzhledem k jednotným pravidlům není vůbec vyloučeno, že se některý ze Super GT týmů v DTM závodě/závodech objeví a vzhledem k plánům Hondy na zlepšení reputace v Evropě by se dalo očekávat, že časem půjde o pravidelnou účast.

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 16:34
Re: Mazda hadr
Ne, opakuji znova, že tenhle tvar masky využívá už roky Acura [odkaz] a je tím slavná, svého času ho využívala i Honda, ale kvůli Mazdě začala používat šestiúhleník. jak určitě sám víš, tlama Mazdy už vypadá jinak [odkaz] . :-! NSX tvarově na původní NSX rozhodně navazuje.
18. 8. 2013 17:24
Re: Mazda hadr
Jde o to, že tenhle tvar masky využívá Mazda a je tím slavná. NSX má co navazovat na úplně jiné tvary. O tom mluvím...
Avatar - TeeJay
18. 8. 2013 11:42
NSX
Naprosto úchvatné auto, určitě jeden z nejhezčích závoďáků, jaké jsem kdy viděl. A pokud jde o DTM, opravdu doufám, že si ho některý z evropských týmů koupí, atraktivitě závodů by to neskutečným způsobem přidalo.

Už se opravdu nemohu dočkat, až na silnice vyjede klasické NSX. :yes:
Avatar - TeeJay
18. 8. 2013 11:39
Re: Mazda hadr
Že bys byl jeden z těch mimoňů, co neví, že pětiúhelníkovu masku chladiče měla Honda, respektive Acura dávno před Mazdou, která toto řešení bezostyšně ukradla? 8-s Naštěstí od ní už ustoupila, což jí slouží ke cti.
18. 8. 2013 10:53
Mazda hadr
První co mě tedy napadlo, když jsem viděl na obrázku tu masku, tak Mazda a vážně ne NSX.