Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Vision XS-1: Kompaktní crossover pojme až sedmičku pasažérů

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Honda přivezla na Auto Expo do Nového Dillí zajímavý koncept sedmimístného crossoveru s názvem Vision XS-1.

Jen další z mnoha japonských crossoverů, řekne si kdekdo. Stylisté Hondy se ale dost odvázali, zejména na zádi, protože koncová světla vystupují z obrysů karoserie. XS-1 vypadá alespoň na fotografiích poměrně kompaktně a podle dostupných informací také je, akorát rozměry si zatím Japonci nechali pro sebe. Zakládají si ale na sportovní vizáži a upřímně, dá se jim věřit. Auto dostalo kontrastní kombinaci černé a modré barvy. Tmavě je lakována hlavně střecha a kapota, lemy blatníků a další prvky na bocích a náraznících jsou nejspíš z černého plastu.

Daleko zajímavější než barevné provedení je ovšem interiér. Má pochopitelně volant vpravo, před řidičem tři kruhové digitální přístroje s dominantním rychloměrem, vlevo od nich obrazovku multimediálního systému a vysokou středovou konzolu s nějakými těmi odkládacími prostory a držáky kelímků. Celá palubní deska vyznává hrany včetně výdechů ventilace. Ještě důvtipnější je ale přístup dvojicí obřích posuvných dveří. Dost místa k nastupování mají tedy i cestující ve druhé řadě, XS-1 postrádá střední sloupky. Je však sedmimístná a obě zadní řady se dají zaklapnout do podlahy. Inu, Honda...

Automobilka tenhle směr nazývá M/M (Man Maximum, Machine Minimum), prostor pro posádku tedy zabírá co nejvíce místa a mechanické části jej využívají naopak co nejméně. A variabilitou zavazadelníků je pověstná i u sériovek, tady není třeba moc dokazovat. O použité technice nepadlo ani slovo.

Plány na sériovou výrobu takového auta zatím neexistují, bohužel. Ale třeba se stylistické linky nového směru, kterému Honda říká „Exciting H-design“ (exciting – vzrušující) objeví na nějakém produkčním modelu. Indická premiéra je jasná, rychle rostoucí trh si přece ani výrobce ze Země vycházejícího slunce nemůže nechat ujít!

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - TeeJay
6. 2. 2014 19:06
Re: XS-1
Kingu, já myslím, že mlčení v tomto případě rozhodně znamená souhlas. ;-) Neebojím se, že v opačném případě by tu nestál zástup "objektivních", jako jeden muž odsuzujících tu příšernost. >:-[]
6. 2. 2014 18:38
Re: XS-1
Vyvolává to ve mně vzpomínky na FR-V ([odkaz] a možná ještě víc na buldoka ( [odkaz] ). Čili kvituju kontinuitu, dokonce i v tom designovém pojetí interiéru (ten ale takhle nezůstane, že). Návrat FR-V s civilnějším řešením sedadel 2+3(+2) a posun od MPV ke crossoveru by se mi líbil, proč ne. Exteriér uvidíme, jak dopadne, takto se mi jeví víceméně v duchu trendů doby, žádné extra překvapení, ale stylizace zručná a se švihem. A na prvním místě pro mě stejně budou užitné nápady uvnitř. O podvozek a motory si starost nedělám... snad nás žádné vyjevené tříválcové turbidlo nepostihne.
Avatar - King
6. 2. 2014 09:42
XS-1
Nejprve bych si dovolil XS-1 ukázat v poněkud širších souvislostech [odkaz] , než jaké poskytuje tisková zpráva, co mě ovšem zajímá především, je reakce místních designérských mravokárců, protože poté, co cesta, jakou se vydal EU Civic 9G, byla vyhodnocena jako špatná, v tomto případě už je to zase "honda" - jednoduché tvary, ostré linie, čistý design s řadou neotřelých nápadů. Tak jsem zvědavý, jestli bude špatně i toto. :-!

Pokud jde o Exciting H Design, tady to trochu vyznívá tak, že je to něco úplně nového a připravovaného, ale podle tohoto receptu už byl navržen nový Jazz a City, takže to vypadá, že se ostrými tvary v blízké budoucnosti na Hondách šetřit nebude. :-)