Honda vyvíjí sportovní Jazz Type R
Honda coby výrobce aut se sportovní DNA v posledních letech čelí zdrcující kritice za likvidaci svých veškerých sportovních modelů. Naštěstí vše nasvědčuje tomu, že se chystá renezance značky. Vyvíjí se NSX, Civic Type R, malý roadster a vypadá to, že se realizují ještě další minimálně dva projekty, které k sobě ale mají hodně blízko, protože půjde o výkonné verze subkompaktních modelů, konkrétně malého MPV Fit/Jazz a příštího kupé CR-Z.
Model Fit v Japonsku i USA na rozdíl od evropského Jazzu existoval i ve sportovní verzi RS (v USA Sport), šlo ale o auto ve stylu Suzuki Swift Sport, tedy s atmosférickou patnáctistovkou o výkonu 120 koní. Určitě lepší, než nic, nicméně pro mnohé poněkud "podvyživené". Tato verze vznikla i v nejnovější generaci, výkonem 140 koní ale údajně tento crossover mezi MPV a hatchbackem nekončí.
Skutečná sportovní verze se připravuje na rok 2015 a má jít svým způsobem o mix verzí RS a Hybrid, umocněný na druhou. Jazz, říkejme mu třeba Type R, dostane nový hybridní systém SH i-DCD (Sport Hybrid intelligent Dual Clutch Drive), tvořený benzinovou patnáctistovkou, elektromotorem, Li-Ion akumulátory a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přičemž tento komplet doplní turbodmychadlo, které se postará o celkový výkon agregátu kolem 190 koní (140 kW). A k tomu pochopitelně příslušně naladěný podvozek, řízení, brzdy a agresivní vizáž.
Honda pochopitelně myslí ekonomicky a peníze, vložené do vývoje turbohybridu zužitkuje ještě v dalším projektu. I před drtivý neúspěch kupé CR-Z, který vyústil ve stažení auta z evropského trhu, počítá totiž s jeho druhou generací a ta už by tedy ve své nejostřejší verzi s technikou SH i-DCD nedostatkem výkonu trpět neměla.