Hondu Jazz čeká lehké osvěžení. Dokonce dostane i sportovnější verzi RS
Honda pro svůj model Jazz plánuje drobnou modernizaci, ke které nyní zveřejnila první informace. Plné odhalení proběhne na podzim, ale již teď víme, že se můžeme těšit na sportovnější verzi RS.
Sympatická Honda Jazz, které se na některých trzích říká Fit nebo Life, se ve své čtvrté generaci představila v listopadu roku 2019 a na evropské trhy pak vstoupila začátkem toho následujícího. Nyní automobilka připravuje drobnou modernizaci modelu, ke které zveřejnila první ochutnávku.
Výrobce se v tiskové zprávě pro domácí japonský trh příliš nerozepisuje. Provedené změny popisuje jenom v náznacích, protože plné odhalení, včetně bližších informací, má proběhnout až v listopadu letošního roku. Dle prvních zveřejněných fotek soudíme, že došlo například k drobné změně v oblasti tvarování čelní masky a jejího napojení na světlomety, nebo úpravě předního nárazníku.
K hybridní pohonné soustavě e:HEV, která je na našem trhu jedinou dostupnou motorizací, Honda uvádí, že se dočká vyššího výkonu a lepší odezvy plynového pedálu. Pro připomenutí, aktuálně se jedná o kombinaci 1,5litrového zážehového čtyřválce se 72 kW (98 k)/132 Nm a elektromotoru produkujícího 80 kW (109 k)/253 Nm. Kombinované hodnoty obou jednotek Honda neuvádí.
Zatímco u nás je Jazz dostupný ve výbavách Comfort, Elegance, Executive a ve verzi Crosstar Executive, na domácím japonském trhu model Fit zákazníci pořídí v provedeních Basic, Home, Luxe a Crosstar. Novinkou po modernizaci bude Fit RS. Poznáte jej podle přepracované čelní masky a agresivnějšího předního nárazníku s vloženým logem RS. Kromě toho to vypadá na specifické disky kol a nástavce prahů. Na zádi má pak být nový nárazník a spojler.
Honda se vyloženě nezmiňuje o tom, že by bylo provedení RS nějak výkonnější. Zmiňuje se alespoň o zaměření na zajímavý vzhled a lepší jízdní zážitky. Neříká sice, jak přesně toho bude dosaženo, ale alespoň naznačuje, že Fit RS dostane pádla pod volantem pro volbu úrovně rekuperace a tlačítko na palubní desce pro změnu jízdních režimů. Ty budou k dispozici tři: Normal, Sport a Econ.
Kromě toho víme o novém šedém laku karoserie Slate Gray Pearl, který je možné kombinovat také s černou střechou. Dostupný má být pouze pro provedení RS a Crosstar. Na bližší informace si budeme muset počkat do podzimu. Je tedy zřejmě ještě brzy na spekulace o tom, jestli se nové provedení RS dostane i na náš trh jako Jazz RS či nikoliv.