Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hondu Jazz čeká lehké osvěžení. Dokonce dostane i sportovnější verzi RS

Filip Melich
Diskuze (6)

Honda pro svůj model Jazz plánuje drobnou modernizaci, ke které nyní zveřejnila první informace. Plné odhalení proběhne na podzim, ale již teď víme, že se můžeme těšit na sportovnější verzi RS.

Sympatická Honda Jazz, které se na některých trzích říká Fit nebo Life, se ve své čtvrté generaci představila v listopadu roku 2019 a na evropské trhy pak vstoupila začátkem toho následujícího. Nyní automobilka připravuje drobnou modernizaci modelu, ke které zveřejnila první ochutnávku.

Výrobce se v tiskové zprávě pro domácí japonský trh příliš nerozepisuje. Provedené změny popisuje jenom v náznacích, protože plné odhalení, včetně bližších informací, má proběhnout až v listopadu letošního roku. Dle prvních zveřejněných fotek soudíme, že došlo například k drobné změně v oblasti tvarování čelní masky a jejího napojení na světlomety, nebo úpravě předního nárazníku.

K hybridní pohonné soustavě e:HEV, která je na našem trhu jedinou dostupnou motorizací, Honda uvádí, že se dočká vyššího výkonu a lepší odezvy plynového pedálu. Pro připomenutí, aktuálně se jedná o kombinaci 1,5litrového zážehového čtyřválce se 72 kW (98 k)/132 Nm a elektromotoru produkujícího 80 kW (109 k)/253 Nm.  Kombinované hodnoty obou jednotek Honda neuvádí.

Zatímco u nás je Jazz dostupný ve výbavách Comfort, Elegance, Executive a ve verzi Crosstar Executive, na domácím japonském trhu model Fit zákazníci pořídí v provedeních Basic, Home, Luxe a Crosstar. Novinkou po modernizaci bude Fit RS. Poznáte jej podle přepracované čelní masky a agresivnějšího předního nárazníku s vloženým logem RS. Kromě toho to vypadá na specifické disky kol a nástavce prahů. Na zádi má pak být nový nárazník a spojler.

Honda se vyloženě nezmiňuje o tom, že by bylo provedení RS nějak výkonnější. Zmiňuje se alespoň o zaměření na zajímavý vzhled a lepší jízdní zážitky. Neříká sice, jak přesně toho bude dosaženo, ale alespoň naznačuje, že Fit RS dostane pádla pod volantem pro volbu úrovně rekuperace a tlačítko na palubní desce pro změnu jízdních režimů. Ty budou k dispozici tři: Normal, Sport a Econ.

Kromě toho víme o novém šedém laku karoserie Slate Gray Pearl, který je možné kombinovat také s černou střechou. Dostupný má být pouze pro provedení RS a Crosstar. Na bližší informace si budeme muset počkat do podzimu. Je tedy zřejmě ještě brzy na spekulace o tom, jestli se nové provedení RS dostane i na náš trh jako Jazz RS či nikoliv.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (6)

Doporučujeme

12. 8. 2022 09:16
Re: Vyšší spodní okraj čelního skla
Vyzkoušel jsem (staticky) obě generace a je v tom nyní zhoršení. Ale máte pravdu, není to ani teď špatné. Díky za zkušenost.
12. 8. 2022 09:13
Re: Neuváděný kombinovaný výkon el-spal. motorů?
Zřejmě se splamot při vyšších trvalých rychlostech a při dlouhodobém strmém stoupání připojuje, aby se "nevycucnul" aku. Teď jsem se to dočetl v popisu nového Civicu. Kdyby ale byl aku. větší - místo cca 1 kWh 3-5 kWh -, mech. spojka spalmotu by mohla vymizet a spalmot by přes 90% doby pracoval v bodě své nejlepší účinnosti (tj. optimálně zatížený). Spotřeba by spadla na polovinu.
Ještě je ten princip takového sériového hybridu u Hondy nedotažený, ale myslím, že to přijde. Jde správnou cestou.
11. 8. 2022 14:17
Re: Neuváděný kombinovaný výkon el-spal. motorů?
Podľa mňa to preto tak zvláštne Honda uvádza, lebo ani s pripojením pri vyššej rýchlosti nepresiahne systémový výkon maximálny výkon elektromotora.
11. 8. 2022 14:13
Re: Vyšší spodní okraj čelního skla
Neviem, máme ju doma a výhľad je podľa mňa super. Prvé stĺpiky úplne tenké, hrubšie sú až pri zrkadlách, ktoré sú navyše umiestnené na dverách pod líniou okien. Proste MPV výhľad.
10. 8. 2022 11:46
Vyšší spodní okraj čelního skla
- přes nějž je hůř vidět něž u 2. generace. Boční dvojitý A-sloupek (trojúhelníkové první boční okno) umožňovalo u 2. generace také lepší výhled. Přesto zůstává Honda Jazz příkladným malým kompaktním "MPV" - krásným a praktickým.