Hyundai a Kia se stávají součástí programu Ionity. Pomůžou s rychlejším budováním elektronabíječek
Korejský koncern Hyundai-Kia se připojil k programu dalších velkých automobilek, když se stal součástí projektu Ionity.
Společný podnik Ionity je dílem BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, Volkswagen Group a Porsche AG. Projekt založený v roce 2017 teď bude rozšířen o korejský koncern Hyundai-Kia a jak už jistě víte, cílem společností je společnými silami vybudovat fungující infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů.
Připojení automobilek Hyundai a Kia k tomu projektu není náhodné. Od roku 2021 budou elektromobily obou značek vybaveny 800V nabíjecími systémy, díky kterým mohou vozy využít maximální nabíjecí výkon 350 kW. Cílem Ionity je pochopitelně co možná nejrychlejší dobíjení elektromobilů, a tím i realizace cest s elektromobilem na dlouhé vzdálenosti.
Od založení bylo v Evropě zprovozněno téměř 140 nabíjecích stanic a dalších 50 se aktuálně staví. Technologie nabíjecích stanic Ionity se kromě nabíjení vysokým výkonem vyznačuje používáním univerzálního nabíjecího standardu CCS. Do roku 2020 chce firma rozšířit síť na 400 rychlonabíjecích stanic. V průměru tak bude na každých 120 kilometrů hlavních evropských dálnic připadat minimálně jedna nabíjecí stanice.
Ionity říká, že celoevropské pokrytí a přístup nezávislý na značkách významně vylepší image a dostupnost elektrické mobility jak pro současné uživatele elektromobilů, tak i pro potenciální zákazníky. Právě nedostatečná infrastruktura bývá častým argumentem toho, proč lidé o koupi elektromobilu neuvažují.
„Hyundai Motor Group přináší rozsáhlé mezinárodní zkušenosti a know-ho včetně strategického zaměření na elektromobilitu. Účast nových investorů v podniku Ionity je jasným signálem důvěry a potvrzením, že práce naší mladé společnosti již nese ovoce,“ uvádí generální ředitel programu Michael Hajesch. HMG získá ve společnosti stejný podíl, jaký mají zakládající partneři.