Hyundai Bayon vstupuje na český trh. V základu s klimatizací, ale bez rádia
Hyundai rozšiřuje nabídku o malý crossover Bayon. Jde svým způsobem o náhradu za někdejší ix20. Jako ona sází na dostupnou cenovku.
Automobilka Hyundai letos překvapila odhalením nového městského crossoveru Bayon. Jedná se o novinku v její nabídce, která však svým způsobem nahrazuje někdejší ix20. Jen už nejde o malé MPV, ale módní crossover. Dostupné ceny ale stejně jako v případě ix20 zůstávají.
České ceny totiž startují na částce 349.990 korun za atmosférický benzinový čtyřválec 1.2i o výkonu 62 kW, kombinovaný s pětistupňovým manuálem. A to je na poměry kategorie hodně slušná cena, stejnou ostatně v základu nabízí také třeba konkurenční Opel Crossland s atmosférickým tříválcem 1.2 o výkonu 61 kW.
Základní výbava přitom leckomu bude stačit. Zahrnuje šest airbagů, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, střešní ližiny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo tempomat. Kola jsou 15palcová ocelová a nechybí ani sada na opravu pneumatik.
Pokud však chcete třeba rádio, musíte si připlatit 20.000 korun za paket Club. Za tento příplatek vedle rádia se čtyřmi reproduktory, bluetooth a DAB dostanete rovněž multifunkční kožený volant, dojezdové rezervní kolo, elektricky ovládaná zadní okna nebo přední posuvnou středovou opěrku s úložným prostorem.
Za druhý stupeň Smart se proti standardnímu stupni Comfort připlácí 60.000 korun. Jsou tu však vedle prvků paketu Club také 16palcová litá kola, dojezdová rezerva, bi-LED světlomety nebo zadní parkovací čidla včetně parkovací kamery. Místo rádia je tu pak multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Za 15.000 Kč si pak lze připlatit za vyhřívání předních sedadel a volantu.
Vrcholem je pak Style, který v kombinaci s tříválcem 1.0 T-GDI (74 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 499.990 korun. Připlatit si je možné za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku za 40.000 korun. Motor je pak dostupný také ve formě mildhybridu, za 539.990 Kč v případě objednání manuálu.
Style pak nabízí takové prvky jako sledování mrtvého úhlu, vyhřívání volantu a předních sedadel, bezklíčový vstup, ambientní osvětlení, přední parkovací čidla, automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít nebo dvojitou podlahu v zavazadelníku. Nechybí ani navigace s 10,25" dotykovým displejem nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
Komu by pak ani to nestačilo, je tu paket Premium za 50.000 korun se 17" koly, zadními diodovými světly, vyhříváním zadních sedadel, hudebním systémem Bose, aktivním parkovacím asistentem, aktivním vedením v pruzích nebo adaptivním tempomatem.
Hyundai Bayon – české ceny | |||
Motor | 1.2i | 1.0 T-GDI | 1.0 T-GDI MHEV |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 998 | 998 |
Válce/ventily | 4/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW] | 62/6000 | 74/4500-6000 | 74/4500-6000 |
Točivý moment [N.m] | 118/4200 | 172/1500-4000 | 172/1500-4000 |
Převodovka | 5M | 6M (7DS) | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 183 (180) | 183 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 10,7 (11,7) | 10,7 (11,7) |
Cena Comfort [Kč] | 349.990 | 379.990 (-) | - |
Cena Comfort Club [Kč] | 369.990 | 399.990 (439.990) | - |
Cena Smart [Kč] | 409.990 | 439.990 (479.990) | 479.990 (519.990) |
Cena Style [Kč] | 469.990 | 499.990 (539.990) | 539.990 (579.990) |